  • 1. Data: 2011-05-25 22:24:18
    Temat: plych do chlodnicy Honda
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Tak sobie czytam instrukcje obslugi do Civica 2004 r. i stoi tam fraza, ze
    nalezy mieszac plyn chlodniczy z woda w stosunku 50:50. Nigdy sie z takim
    czyms nie spotkalem, przeciez to chyba jakies brednie? Aha, nie wiem co mam
    zalane - jakis zielony. Dolalem setke (poziom byl na min) jakiegos zielonego
    co stal w domu. Podejrzewam, ze plyny sa mieszalne?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2011-05-25 22:30:25
    Temat: Re: plych do chlodnicy Honda
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Tak sobie czytam instrukcje obslugi do Civica 2004 r. i stoi tam fraza, ze
    > nalezy mieszac plyn chlodniczy z woda w stosunku 50:50. Nigdy sie z takim
    > czyms nie spotkalem, przeciez to chyba jakies brednie?

    to mało spotkałeś, jeżeli jest to koncentrat to mieszasz go 50/50 z kranówą
    i uzyskujesz płyn do -38stC,

    > Aha, nie wiem co mam zalane - jakis zielony. Dolalem setke (poziom byl na
    > min) jakiegos zielonego co stal w domu. Podejrzewam, ze plyny sa
    > mieszalne?

    jeżeli brakowało 0,1L to wystarczyło dolać wody,
    jeżeli kolory się zgadzają to zwykle są mieszalne,

    brat

  • 3. Data: 2011-05-25 22:30:40
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Chodzi o mieszanie koncentratu np Glyco Shell z wodą dest.1:1 . Wtedy
    powstaje płyn do -38 st C.

    Dawid

  • 4. Data: 2011-05-25 22:33:34
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > to mało spotkałeś, jeżeli jest to koncentrat to mieszasz go 50/50 z
    > kranówą i uzyskujesz płyn do -38stC,

    Na ogol to widze na polkach plyn do chlodnic z tem -35-38 stopni, czyli
    zdaje sie "gotowiec"?

    Dysiek

  • 5. Data: 2011-05-25 22:35:09
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > jeżeli brakowało 0,1L to wystarczyło dolać wody,
    > jeżeli kolory się zgadzają to zwykle są mieszalne,

    Nie mialem destylowanej a zwklej nie bardzo chcialem dolewac. Wlalem sete
    plynu z Kerfura i mam nadzieje, ze uszczelek nie przepali ;-)

    Dysiek

  • 6. Data: 2011-05-25 22:43:07
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Na ogol to widze na polkach plyn do chlodnic z tem -35-38 stopni, czyli
    > zdaje sie "gotowiec"?

    tak, widać instrukcja pisze o koncentracie,

    brat

  • 7. Data: 2011-05-25 22:46:45
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Nie mialem destylowanej a zwklej nie bardzo chcialem dolewac.
    czemu? normalnie leje się np 3L koncentratu i 3L kranówy, ile Ci się
    kamienia wytrąci z tej wody? na cały układ niezauważalna ilość, (owszem
    można wlewać destylowaną tylko po co?)

    > Wlalem sete
    > plynu z Kerfura i mam nadzieje, ze uszczelek nie przepali ;-)

    na pewno nie, w końcu kerfur nie robi płynu ;-)

    brat

  • 8. Data: 2011-05-26 00:08:07
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Dysiek <b...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > zalane - jakis zielony. Dolalem setke (poziom byl na min) jakiegos zielonego
    > co stal w domu. Podejrzewam, ze plyny sa mieszalne?

    Dlaczego brednie? Glikol z wodą miesza się w każdej proporcji. Dla mnie
    odpowiednia jest 90% glikolu i 10% wody. Jak by nie było mrozów poniżej -10
    stopni to bym jeździł na samym glikolu.

  • 9. Data: 2011-05-26 00:35:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-26 00:08, kogutek pisze:

    > Glikol z wodą miesza się w każdej proporcji. Dla mnie
    > odpowiednia jest 90% glikolu i 10% wody.

    A jaki powód dla takich proporcji?
    Grzejesz płyn do 140C?

  • 10. Data: 2011-05-26 01:07:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 22:24, Dysiek pisze:
> [...]
    > zalane - jakis zielony. Dolalem setke (poziom byl na min) jakiegos zielonego
    > co stal w domu. Podejrzewam, ze plyny sa mieszalne?

    Ja mam jaskrawy płyn chłodniczy. Jaskrawy zielony, jak ślina ufoludka.
    Widać każdy jeden wyciek w razie co. Oczywiście wymieszać koncentrat z
    wodą destylowaną trzeba (1:1).
    Absolutnie nie wolno mieszać z kranówką!!!!!!!!!!!! Trzeba być
    skończonym bezmózgim idiotą, żeby płyn jakikolwiek do samochodu mieszać
    z kranówką.