  • 11. Data: 2010-01-05 15:29:48
    Temat: Re: [piatkowo] opona letna - wielosezonowa - zimowa
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-04 22:22, Dysiek pisze:
> [...]
    layer_embedded

    > Pytanie ile czasu w PL sa takie warunki ja pokazane na filmiku - miesiac?
    > dwa? Powaznie zastanawiam sie czy nie przejsc na wielosezonowki.

    Wystarczy, że jeden raz za dużo. Tak nawiasem, może zdemontujesz jeszcze
    poduszki powietrzne, przypuszczam, że jakoś szczególnie często ich nie
    używasz.

    A.

  • 12. Data: 2010-01-05 15:52:38
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-05 15:29, Arek (G) pisze:

    > Wystarczy, że jeden raz za dużo. Tak nawiasem, może zdemontujesz jeszcze
    > poduszki powietrzne, przypuszczam, że jakoś szczególnie często ich nie
    > używasz.

    No właśnie to jest złe porównanie. Bo poduszki nie szkodzą, a jezda w
    zimówkach po suchej czarnej nawierzchni szkodzi zdecydowanie. Nabierasz
    się na te reklamy, zakładasz zimówki w których jeździsz przez parę
    miesięcy w roku podczas gdy faktycznie przydały by się przez kilka
    dni/tygodni (w zależności gdzie jeździsz) a przez pozostałe tysiące km
    dużo lepsze były by wielosezonowe.

    ________MAT_______

  • 13. Data: 2010-01-05 16:12:17
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Lagod"

    > No właśnie to jest złe porównanie. Bo poduszki nie szkodzą, a jezda
    > w zimówkach po suchej czarnej nawierzchni szkodzi zdecydowanie.

    Prostymi słowami napisz dlaczego?

    Eheheh...no posikałem się normalnie ze śmiechu.

  • 14. Data: 2010-01-05 16:52:22
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    WIHEDCNF wrote:

    > Prostymi słowami napisz dlaczego?
    >
    > Eheheh...no posikałem się normalnie ze śmiechu.

    jak to nie wiesz?? przecież wszyscy wiedzą, że alkohol, papierosy i jazda na
    zimówkach szkodzi ;)

    wzrasta spalanie i emisja co2 do atmosfery

    ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 15. Data: 2010-01-05 18:43:37
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > miesięcy w roku podczas gdy faktycznie przydały by się przez kilka
    > dni/tygodni (w zależności gdzie jeździsz) a przez pozostałe tysiące km

    Dokladnie o to mi chodzi :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 16. Data: 2010-01-05 18:44:51
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Prostymi słowami napisz dlaczego?

    Moze nie szkodzi w doslownym tego slowa znaczeniu, ale scieraja sie szybciej
    niz wielosezonowki a i przyczepnosc jest porownywalna jak nie gorsza.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 17. Data: 2010-01-05 19:03:50
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Dysiek" <

    > Moze nie szkodzi w doslownym tego slowa znaczeniu, ale scieraja sie
    > szybciej niz wielosezonowki a i przyczepnosc jest porownywalna jak
    > nie gorsza.

    Cały czas mówisz o zimie? Przypomnę tylko, że ja zakładam zimowe na
    zimę a letnie na lato.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-01-05 19:05:12
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Dysiek"

    > Dokladnie o to mi chodzi :-)

    Dokładnie jest to bzdura kompletna.

  • 19. Data: 2010-01-05 19:19:17
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Cały czas mówisz o zimie? Przypomnę tylko, że ja zakładam zimowe na zimę a
    > letnie na lato.

    Ale jaki zimy mamy w Polsce? Bardziej przypominaja jesien (deszcz i dosyc
    zimno). We Wroclawiu i okolicach mroz jest przez gora dwa miechy w roku a
    snieg to od wielkiego dzwonu. W takich warunkach jak mamy najczesciej (czyli
    bardziej jesien niz zima) lepiej sprawdza sie wielosezonowki bo na mokrym
    asfalcie to zimowkii srednio daja rade.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 20. Data: 2010-01-05 19:32:33
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Dysiek"

    > lepiej sprawdza sie wielosezonowki bo na mokrym asfalcie to zimowkii
    > srednio daja rade.

    To teraz Ty prostymi słowy napisz dlaczego? ;-)

    Ale najpierw przeczytaj co mam do powiedzenia - opony zimowe lepiej
    sprawują się na mokrym niż opony letnie (nie wiem jak z
    wielosezonowymi) są bardziej odporne na aquaplaning z racji szerszych
    rowków odprowadzających wodę i faktem, że w niższych temperaturach
    guma z jakiej zostały wykonane robi się mniej twarda niż opon letnich.

    Czekam na Twoją ripostę i wykazanie takich właściwości w budowie,
    składzie chemicznym, czymkolwiek innym co pozwoli przekonać mnie, że
    opona zimowa jest gorsza od opony letniej na mokrym zimą, na suchym
    zimą lub na śniegu zimą.