  • 1. Data: 2013-03-15 16:41:35
    Temat: pc kamera a filmowanie w podczerwieni
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje kamery do PC (na USB) co potrafilaby filmowac w
    podczerwieni bez/z doswietleniem LED-podczerwonym.

    Gdziesz slyszalem, ze mozna zwykla PC kamerke przerobic poprzez
    usuniecie jakiejs plytki z filtrem. Czy to prawda? Czy ktos moze
    dokonal takiego dziela lub wie cos wiecej?

    Jezeli to prawda to bylbym sklonny wydac -50-70-90 zl na taka, ktora
    podda sie przerobce.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-03-15 18:40:25
    Temat: Re: pc kamera a filmowanie w podczerwieni
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2013 16:41:35 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > Gdziesz slyszalem, ze mozna zwykla PC kamerke przerobic poprzez
    > usuniecie jakiejs plytki z filtrem. Czy to prawda? Czy ktos moze
    > dokonal takiego dziela lub wie cos wiecej?

    Znany jest fakt że kamerki netowe odbierają bliską odczerwień z czego się
    korzysta testując działanie pilotów.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-03-15 18:46:46
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-15 16:41, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje kamery do PC (na USB) co potrafilaby filmowac w
    > podczerwieni bez/z doswietleniem LED-podczerwonym.
    Bez doświetlenia - nie ma żadnych szans żadna kamerka, musiałbyś jej
    dodać noktowizor. Lub właśnie doświetlenie IR, to każda praktycznie
    kamerka (obojętnie czy sensor cmos czy ccd) będzie się nadawać, jedyna
    różnica, to jak i gdzie jest zamontowany filtr IR (w obiektywie, w
    postaci naklejonej na sam czip sensora itp) i jak uda ci się go pozbyć.
    Ale przy taniej kamerce i silnym doświetleniu LED-IR - w ogóle nie
    musisz wyrzucać filtru, bo on marny i IR przepuszcza, po prostu bierzesz
    i używasz.
    Oczywiście piszę tutaj o bliskim IR 700-1000nm, takim jak z diody
    nadawczej z pilota TV, itp, a nie jakiejś głębokiej termowizji.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-03-15 19:04:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje kamery do PC (na USB) co potrafilaby filmowac w
    > podczerwieni bez/z doswietleniem LED-podczerwonym.

    Tylko z

    > Gdziesz slyszalem, ze mozna zwykla PC kamerke przerobic poprzez
    > usuniecie jakiejs plytki z filtrem. Czy to prawda? Czy ktos moze
    > dokonal takiego dziela lub wie cos wiecej?

    Tak, w starej camerce Trust WB1400T jest to banalne.

    > Jezeli to prawda to bylbym sklonny wydac -50-70-90 zl na taka, ktora
    > podda sie przerobce.

    Poniżej masz parę przykładów
    http://www.free-track.net/english/hardware/filters.p
    hp
    http://www.free-track.net/english/hardware/camera.ph

    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2013-03-17 00:11:56
    Od: a...@p...pl

    dzieki za namiar na te Trust kamerke.

    zapytam a czy sa takie gotowe kamerki do PC z USB co maja gotowe
    doswietlenie LEDami podczerwonymi, co mozna je wlaczyc ze sterownika?
    No bo jak ja mam jeszcze dorabiac doswietlenie, co tez cos jeszcze
    bedzie kosztowalo?

    Z drugiej strony, to jakic LEDow IR musialbym uzyc i ile aby
    doswietlic pokoj/korytarz takimi diodami?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2013-03-17 01:19:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    > doswietlenie LEDami podczerwonymi, co mozna je wlaczyc ze sterownika?
    > No bo jak ja mam jeszcze dorabiac doswietlenie, co tez cos jeszcze

    Głowy nie dam ale chyba kojarzę kamerki USB z 6x IR LED, tylko nie wiem
    czy podświetlenie sterowane "ręcznie"

    > Z drugiej strony, to jakic LEDow IR musialbym uzyc i ile aby
    > doswietlic pokoj/korytarz takimi diodami?

    LEDy jak najbliższe światłu widzialnemu, coś w okolicy 800nm, ilość
    zależna od wymaganej odległości, 6 wystarczy na jakiś 1m, do 15m zwykle
    trzeba ponad 20.

  • 7. Data: 2013-03-18 18:04:58
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 15 Mar 2013 16:41:35 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >usuniecie jakiejs plytki z filtrem. Czy to prawda? Czy ktos moze
    >dokonal takiego dziela lub wie cos wiecej?

    widzialem pare kamer, ktore maja LEDowy doswietlacze 6-9 diod LED ale
    ze swiatlem bialym (widzialnym). Czy wymieniajac te diody na LED IR ma
    szanse to dzialac? No i usuniecie filtra IR?

    Jakie to musialyby byc diody LED IR aby wogole ich ludzkie oko by nie
    zauwazylo? Kiedys widzialem jakies kamery taki
    przemyslowe/alarmowy...co bylo widac lekko czerwone swiatlo?

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2013-03-18 18:49:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    [..]
    > widzialem pare kamer, ktore maja LEDowy doswietlacze 6-9 diod LED ale
    > ze swiatlem bialym (widzialnym). Czy wymieniajac te diody na LED IR ma
    > szanse to dzialac? No i usuniecie filtra IR?

    Tak, tylko może być konieczna zmiana rezystorów ograniczających prąd.

    > Jakie to musialyby byc diody LED IR aby wogole ich ludzkie oko by nie
    > zauwazylo? Kiedys widzialem jakies kamery taki
    > przemyslowe/alarmowy...co bylo widac lekko czerwone swiatlo?

    Czym głębsza podczerwień tym mniej ją widać, można jeszcze dać
    odpowiednie szkiełko które wytnie resztki światła czerwonego.

  • 9. Data: 2013-04-08 12:38:51
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.03.2013 18:49, schrieb AlexY:
> [...]
    >
    > Czym głębsza podczerwień tym mniej ją widać, można jeszcze dać
    > odpowiednie szkiełko które wytnie resztki światła czerwonego.
    Praktycznie jest to trudne do zrobienia. Najlepiej dać doświetlenie na
    diodach 940 i 950nm. Nie GaAlAs tylko GaAs. GaAlAs ma wiązkę boczną w
    okolicach 830nm i ją bardzo dobrze widać. Najlepiej dać diody o różnych
    długościach fali, ale powyżej 900nm. Różne długości fali dają "kolory",
    oświetlając światłem monochromatycznym (diody LED ze strukturą laserową,
    są takowe na 900-980nm) ze spektralnie wąską wiązką dają obraz do dupy.

    Waldek