  • 11. Data: 2011-03-08 23:53:59
    Temat: Re: panieta plyta, ale tylko do polowy?
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > a jak wykluczysz z tej listy socket A i starsze, to ile zostaje?

    Spodziewalem się takiego pytania :) Jasne, że większość to AMD socketA.
    Jeden przegrzany uszkodził się. Włożyłem więc drugi i oczywiście też się
    uszkodził, bo na płycie padły obwody stabilizujące napięcie. Jeden czy dwa
    to starocie PIII. Dwa PIV zabrane w zaświaty przez zasilacz. Fakt, że AMD
    socketA nie miały właściwego zabezpieczenia termicznego, nie mówiąc już o
    kruszącym się łatwo rdzeniu, ale każdy procesor się uszkodzi w razie wzrostu
    napięć z zasilacza. Chociaż miałem "ciekawy" przypadek. Prawie nowy zasilacz
    dosłownie wybuchł. Zostały rozerwane tranzystory mocy. Po zamontowaniu
    innego zasilacza komputer bez najmniejszych problemów działa już któryś
    miesiąc.

    Remek

  • 12. Data: 2011-03-09 00:18:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-03-08 23:33, Doxent pisze:

    > No chyba, że trafi się na zasilacz firmy Emiter. Ale one miały swoje 5
    > minut gdzieś około 2001/03 roku. Jedyna rzecz która potrafiła ocaleć to
    > właśnie procesor, napęd fdd oraz ramy. Resztę szlag trafiał. W dyku
    > widać było dziurkę wypaloną w układzie scalonym. Nie zapomnę tego
    > przerażającego zapachu nigdy.

    E tam, jak się kondensator elektrolityczny pali, to dopiero jest smród :P