  • 11. Data: 2011-10-09 12:13:30
    Temat: Re: page fault
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > jak wczoraj ogladalem to bociaki laia jednego
    > tajemniczego page faulta przy przelaczeni alt+tab
    > (acz nie testowalem dobrze ani nie przygladalem sie
    > wnikliwie (wiec nie moge zagwarantowac ze mnie wzrok
    > nie myli) teraz sie zastanawam)

    skadinad fajnie by bylo moc napisac:

    " bociaki5, no page faults at all, absolute lack of cache misses! "

    ;-)

  • 12. Data: 2011-10-09 12:20:14
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > (acz nie testowalem dobrze ani nie przygladalem sie
    > wnikliwie (wiec nie moge zagwarantowac ze mnie wzrok

    moze cale mieszcza sie w jedej stronie i przy przywracaniu
    do foreground przez alt+tab lapia jednego page faulta na
    sobie, stad ten smieszny wynik

  • 13. Data: 2011-10-09 12:27:25
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

    > tak

    a na maku tego nie ma (ja nie zauwazylem) i jest to
    z perspektywy uzytkownika wnerwiajaca rzecz - choc niby to muli
    glownie przy grach a na makunie odpalalem gier, moze
    wina jest zaborczosc gier na ram, czy zwykle jest tak ze jak gra
    znajdzie 1GB ramu to uzyje 1Gb a jak znajdzie 2 GB to wezmie 2?

  • 14. Data: 2011-10-09 14:42:21
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 14:27, f...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > wina jest zaborczosc gier na ram, czy zwykle jest tak ze jak gra
    > znajdzie 1GB ramu to uzyje 1Gb a jak znajdzie 2 GB to wezmie 2?

    Gra może zeżreć ram (ale raczej tyle ile musi a nie tyle ile jest, choć
    pewnie są gry które zajmują cały ram) i wtedy no już na 100% reszta
    wędruje na dysk. Ale weź też sobie pod uwagę, że pod Windows programy są
    wyrzucane do wirtualnej nawet gdy masz pełno wolnego ramu. Natomiast
    Linux używa wirtualnej tylko wtedy gdy mu nie starcza ramu. Jak jest pod
    MacOsem to nie wiem, ale strzelam, że tak jak pod Linuchem.

  • 15. Data: 2011-10-09 17:43:57
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wędruje na dysk. Ale weź też sobie pod uwagę, że pod Windows programy są
    > wyrzucane do wirtualnej nawet gdy masz pełno wolnego ramu. Natomiast

    jesli tak jest jest to skandal :-/ mysle czy nawet kiedy nie
    ma wolnego ramu i chce np swapnac 500 mega na dysk (co o ile
    sie orientujena dzisiejszych szybkich dyskach trwaloby ok
    5 sekund) nie powinien w jakis sposob ostrzegac czy moze
    pytac uzytkownika - bo to swapmulenie jes straszne

  • 16. Data: 2011-10-09 18:33:32
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 09-10-2011 16:42, Szyk wrote:

> [...]
    > wędruje na dysk. Ale weź też sobie pod uwagę, że pod Windows programy są
    > wyrzucane do wirtualnej nawet gdy masz pełno wolnego ramu.
    Tak bylo do windows 2003/XP. Od Visty w gore jest jak w linuxie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 17. Data: 2011-10-09 18:52:07
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/10/2011 11:29, Szyk wrote:
    > Poza tym nawet ja ostatnio napisałem programik co z trudem działa na
    > maszynie z 1GB RAM i kożysta z pliku wielkości 27GB. I pewnie gdybym
    ^^^^^^^
    korzysta.

    poza tym tam gdzie używa się kdb (banki), setki GB RAM na potrzeby
    programu nie jest rzadkością.

    B.

  • 18. Data: 2011-10-09 23:51:24
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

    > Za to mój pierwszy PC miał procek Cyrix 133Mhz PR166+ i chyba też 8MG
    > RAM (i z tego co pamiętam: po 100zł za 1MG!!!).
    Moim pierwszym kompem była karta papieru. Miałem może 11 może 12lat i
    próbowałem pisać jakieś programy w wymyślonych przez siebie językach
    programowania :)

  • 19. Data: 2011-10-10 02:47:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 09 Oct 2011 13:18:20 +0200, Szyk <s...@o...pl> wrote:

    >Za to mój pierwszy PC miał procek Cyrix 133Mhz PR166+ i chyba też 8MG
    >RAM (i z tego co pamiętam: po 100zł za 1MG!!!).

    Moj pierwszy komputer mial 4KB pamieci, a drugi, juz taki prawdziwy,
    48KB (kilobajty). I zegar 700 KHz (kiloherzow)

    I na tym 48KB robilo sie rzeczy ktorych mlodz dzis nie zrobi i
    na 4 GB

    A.L.

  • 20. Data: 2011-10-10 06:16:57
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    a jakie? chetnie bym sie nuczyl tamtych dawnych sztuczek,
    raczej zgadzam sie ze wtedy robilo sie porzadniejsze
    rzeczy niz dzis