-
21. Data: 2014-09-17 17:08:40
Temat: Re: opozniony led
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> On 17.09.2014 15:54, Zachariasz Dorożyński wrote:
>
> > W dniu środa, 17 września 2014 14:46:07 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
napisał:
>
> >> "bartekltg"
>
> >>
>
> >>> Żeby nie mrugało 100Hz.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Ktoś kiedyś tu przekonywał, że tego nie widać.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Robert
>
> >
>
> > Bo nie widać. W kinie są 24 klatki na sekundę i nie widać.
>
>
>
> Nie wysiedziałbyś w kinie na 24 mrugnięciach na sekundę przy
>
> współczesnym, czyli dwugodzinnym filmie.
>
>
>
>
>
> Tak jak już powiedział waldemar, obraz ma te 24 klatki na sekundę,
>
> ale częstotliwość odświeżania jest znacznie wyższa.
>
> http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
3d,3,22,p.html
>
> Też 72 Hz, jak przyzwoity CRT:-)
>
>
>
> Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
>
> powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
>
> nieco wyczuliła:)
>
> W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
>
> się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
>
>
>
> pzdr
>
> bartekltg
W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma fizycznej możliwości
ustawienia kolejnych klatek w takim samym miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej
widać to na napisach. Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m
jest powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest powiększone
500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2 razy. To i każda niedokładność
ustawienia klatki też jest powiększona 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy.
Kinowy efekt filmów cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo
kolejne klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie jest
potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest za dużo danych do
przerobienia przez mózg.
-
22. Data: 2014-09-17 17:11:13
Temat: Re: opozniony led
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu środa, 17 września 2014 16:58:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> U�ytkownik "t-1" napisa� w wiadomo�ci
>
> W dniu 2014-09-17 13:30, J.F. pisze:
>
> >> Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z
>
> >> opoznieniem ?
>
> >> Kupuje LED m.in. dlatego �e maja szybki start ... a tu d* - sekunda
>
> >> mija
>
> >> zanim sie racza zapalic.
>
> >> O co tu chodzi - unia zakazuje ?
>
>
>
> >I w czym ci to przeszkadza?
>
>
>
> Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam jeszcze
>
> raz.
>
> Albo sie udaje po latarke aby wymienic zarowke ... a tu sie nagle
>
> zapala.
>
>
>
> Z czasem sie pewnie przyzwyczaje, do diesla sie przyzwyczailem ...
>
>
>
> >�ar�wki LED wy�szej klasy tak maj�.
>
>
>
> Hm, 12zl, to jest raczej niska klasa
>
> Promocja w Leclerc, 8W 700lm, swieci dosc dobrze, nic tylko brac ...
>
> ale to opoznienie ...
>
>
>
> >Za to nie majďż˝ efektu stroboskopowego.
>
> >Nie migoc� i nie m�cz� wzroku tak bardzo jak badziewiaste.
>
>
>
> IMO jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
>
>
>
> >�wiadomym migotanie bardziej przeszkadza ni� op�nienia zap�onu.
>
>
>
> Obok mam Ledare z Ikei - zapalaja sie blyskawicznie (nie wszystkie), i
>
> nie zauwazam aby migaly.
>
>
>
> J.
Te błyskawiczne mają, przynajmniej te co mam, najdoskonalsze i najprostsze zasilanie.
Źródło prądowe zrobione ma kondensatorze i mostek.
-
23. Data: 2014-09-17 17:18:20
Temat: Re: opozniony led
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 17 Sep 2014 16:54:05 +0200, Tomasz
Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> W kinie dana klatka wyświetlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
Ale przecież współczesne projektory cyffrowe nie wygaszaja obrazu
między klatkami tylko je zamieniają. W proj. analog. jest wirująca
przesłona co zasłaniała żarówkę na moment przesunięcia taśmy do
następnej klatki, stąd migotanie było z przysłony a nie klatek.
--
Marek
-
24. Data: 2014-09-17 17:19:50
Temat: Re: opozniony led
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 17.09.2014 17:08, Zachariasz Dorożyński wrote:
> W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg
>>
>> Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
>> powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
>> nieco wyczuliła:)
>> W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
>> się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
>>
strasznie psujesz cytaty:/ Google:/
> W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma
> fizycznej możliwości ustawienia kolejnych klatek w takim samym
> miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej widać to na napisach.
> Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m jest
> powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest
> powiększone 500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2
> razy. To i każda niedokładność ustawienia klatki też jest powiększona
> 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy. Kinowy efekt filmów
> cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo kolejne
> klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie
> jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest
> za dużo danych do przerobienia przez mózg.
Ale to nie jest odpowiedzialne za to, co opisałem powyżej.
Może bardziej namacalny przykład. Kamera skierowana na krajobraz.
czy wielką salę. Widzę wyraźnie (na ile pozwala rozdzielczość,
wspomniane niedoskonałości wyświetlania, okulary...).
Kamera zaczyna się obracać, robimy przejazd po krajobrazie.
W tym momencie widzę niewyraźny skaczący obraz.
Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.
Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt
nie zajmujący większości ekranu.
pzdr
bartekltg
-
25. Data: 2014-09-17 17:21:00
Temat: Re: opozniony led
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
On 17.09.2014 16:47, J.F. wrote:
>>> Tak jak już powiedział waldemar, obraz ma te 24 klatki na sekundę,
>>> ale częstotliwość odświeżania jest znacznie wyższa.
>>> http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
3d,3,22,p.html
>>> Też 72 Hz, jak przyzwoity CRT:-)
>
>> W tych na tasme bylo chyba 48.
>> Z tym ze to bardziej skomplikowane, bo niby miga 48Hz, ale tresc
>> zmienia
>> sie 24Hz.
>Odpal sobie jakikolwiek film na komputerze. Masz ok 30 klatek na
>sekundę 'zmiany kreści', a monitor odświeża się, zależnie jaki masz,
>70-120. A teraz dodaj to tego stroboskop 24Hz ;-)
Musze kiedys sprobowac, tylko jak ... monitor raczej za wolny :-)
>>> Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
>>> powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
>>> nieco wyczuliła:)
>> Z tym ze tam byla podobna sprawa - 30 nowych obrazow na sekunde,
>> ale
>> monitor przelatuje 60 czy 70 razy i dwa razy wyswietla to samo.
>Oczywiście. Ale tu już mówie o obrazach. Specjalnie wymieniłam
>strzelani, bo tam widzisz różnicę, czy masz 30fps, czy 50.
>na 30 ciężko w coś trafic;-)
A to nie wiem, nie gralem. Naprawde tak zle ? Mniej ambitne gry
dzialaly raczej dobrze ..
>> Ja jestem dosc odporny i w starych czasach wolalem pracowac np na
>> 48Hz
>> bez przeplotu niz 70Hz z przeplotem.
>> Miganie mi nie przeszkadzalo, przeplot dostrzegalem natychmiast.
>
>> No i to sie tyczy CRT, LCD w zasadzie nie miga.
>Raczej tego, że LCD mają domyślnie wyższą częstość odświeżania.
>Wymusisz 60, zobaczysz (jak nie Ty, to żona/dziecko).
Watpie.
Tresc jeszcze musialaby byc mocno zmienna ... film odtworzyc ?
Jak widac w kinie nie widac :-)
>>> W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
>>> się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
>
>> Ba, chyba nawet sa programy ulepszajace jakosc video z komputera w
>> ten
>> sposob ze rozmazuja poszczegolne klatki w kierunku ruchu.
>"Polepszają"
Owszem, w cudzyslowie ... ale skoro ludzie za to placa, to moze i
troche lepiej ?
Wszak w naturze obraz w oku naprawde jest rozmyty, z ostrymi klatkami
mozg moze miec klopoty :-)
J.
-
26. Data: 2014-09-17 17:21:30
Temat: Re: opozniony led
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> W dniu 2014-09-17 15:54, Zachariasz Doro�y�ski pisze:
>
> > W dniu �roda, 17 wrze�nia 2014 14:46:07 UTC+2 u�ytkownik Robert Wa�kowski
napisaďż˝:
>
> >> "bartekltg"
>
> >>
>
> >>> �eby nie mruga�o 100Hz.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Kto� kiedy� tu przekonywa�, �e tego nie wida�.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Robert
>
> >
>
> > Bo nie widaďż˝. W kinie sďż˝ 24 klatki na sekundďż˝ i nie widaďż˝.
>
> >
>
>
>
> W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
>
>
>
> Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec migotanie
>
> przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.
A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy? Przy
wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej światła niż jak będzie
wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie ważne jest ile światła dochodzi do ekranu
bo mocy źródła światła nie można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed
obiektyw przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest
przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona się zamyka i
podawana jest następna klatka.
-
27. Data: 2014-09-17 17:22:13
Temat: Re: opozniony led
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 17 Sep 2014 16:58:24 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam
jeszcze
> raz.
Proponuję równolegle podłączyć żarówkę pilotującą, będziesz miał
wstępne oświetlenie zanim led "zaskoczy".
--
Marek
-
28. Data: 2014-09-17 17:24:45
Temat: Re: opozniony led
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 17.09.2014 17:21, Zachariasz Dorożyński wrote:
> W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz
> Wójtowicz napisał:
>>
>> W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
>>
>>
>>
>> Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec
>> migotanie
>>
>> przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.
>
> A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy?
Komfort widza? zarzucenie przesłony 24 razy na sekundę jest widoczne
i męczące. Może nie dla wszystkich, ale dla wielu.
> Przy wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej
> światła niż jak będzie wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie
> ważne jest ile światła dochodzi do ekranu bo mocy źródła światła nie
> można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed obiektyw
> przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest
> przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona
> się zamyka i podawana jest następna klatka.
http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
3d,3,22,p.html
Kłamią?
pzdr
bartekltg
-
29. Data: 2014-09-17 17:27:02
Temat: Re: opozniony led
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu środa, 17 września 2014 17:19:50 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> On 17.09.2014 17:08, Zachariasz Dorożyński wrote:
>
> > W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg
>
>
>
>
>
>
>
> >>
>
> >> Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
>
> >> powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
>
> >> nieco wyczuliła:)
>
> >> W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
>
> >> się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
>
> >>
>
>
>
> strasznie psujesz cytaty:/ Google:/
>
>
>
>
>
> > W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma
>
> > fizycznej możliwości ustawienia kolejnych klatek w takim samym
>
> > miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej widać to na napisach.
>
> > Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m jest
>
> > powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest
>
> > powiększone 500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2
>
> > razy. To i każda niedokładność ustawienia klatki też jest powiększona
>
> > 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy. Kinowy efekt filmów
>
> > cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo kolejne
>
> > klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie
>
> > jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest
>
> > za dużo danych do przerobienia przez mózg.
>
>
>
>
>
> Ale to nie jest odpowiedzialne za to, co opisałem powyżej.
>
> Może bardziej namacalny przykład. Kamera skierowana na krajobraz.
>
> czy wielką salę. Widzę wyraźnie (na ile pozwala rozdzielczość,
>
> wspomniane niedoskonałości wyświetlania, okulary...).
>
> Kamera zaczyna się obracać, robimy przejazd po krajobrazie.
>
> W tym momencie widzę niewyraźny skaczący obraz.
>
>
>
> Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.
>
>
>
> Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt
>
> nie zajmujący większości ekranu.
>
>
>
> pzdr
>
> bartekltg
Przeskakiwanie ma związek z czasem naświetlania. Niby jak ustawić 1/25 to powinno być
dobrze bo zapisuje i odtwarza 25 klatek na sekundę. Ale nie jest. Jest wzór
określający minimalny czas naświetlania w zależności od ogniskowej obiektywu. Im
większa tym ten czas jest krótszy żeby nie było skakania.
-
30. Data: 2014-09-17 17:32:42
Temat: Re: opozniony led
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu środa, 17 września 2014 17:24:45 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> On 17.09.2014 17:21, Zachariasz Dorożyński wrote:
>
> > W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz
>
> > Wójtowicz napisał:
>
>
>
> >>
>
> >> W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec
>
> >> migotanie
>
> >>
>
> >> przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.
>
> >
>
> > A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy?
>
>
>
> Komfort widza? zarzucenie przesłony 24 razy na sekundę jest widoczne
>
> i męczące. Może nie dla wszystkich, ale dla wielu.
>
>
>
> > Przy wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej
>
> > światła niż jak będzie wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie
>
> > ważne jest ile światła dochodzi do ekranu bo mocy źródła światła nie
>
> > można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed obiektyw
>
> > przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest
>
> > przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona
>
> > się zamyka i podawana jest następna klatka.
>
>
>
> http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
3d,3,22,p.html
>
>
>
> Kłamią?
>
>
>
> pzdr
>
> bartekltg
Ale to do filmu 3D. W 2D jedna klatka jest jeden raz wyświetlana bo niby po co miała
by być wyświetlana dwa razy.