-
31. Data: 2010-12-30 11:35:56
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 27 Dec 2010 02:33:22 +0100, BartekK wrote:
>W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
>> 4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
>> wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
>> od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
>Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak się przyjmie tylko okres
>zimowy, gdzie temperatury są <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe
>opony - to ile % czasu jeździmy _nimi_ po śniegu?
Wiesz, wystarczy 5 minut zeby auto rozbic, i tak sie koncza glupie
oszczednosci :-)
A tu przez ostatnie dwie zimy prawdziwe i snieg lezy dlugo :-)
>Tak by właściwości
>jezdne na śnieg miały jakiś wpływ, więc pomijam oprószony parking, bo
>3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.
No wlasnie ze nie mozna. Wiekszy opad, mrozik i nagle sie okazuje ze w
srodku miasta lancuchy trzeba montowac.
J.
-
32. Data: 2010-12-30 19:03:11
Temat: Re: opony
Od: t...@o...pl
> Jakie opony porównywałeś? Z mojego doświadczenia dla np. GY
> jest zupełnie odwrotnie. I nie zgodzę się, że zimówki=wielosezonowe.
> Prosty przykład: zahamuj w lecie przy dużej prędkości na zimówkach
> i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz się bardzo.
Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas
wielosezonowki cały rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki są co
najmniej dobre w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na
sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni).
Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej?
Ja bym wolal wtedy zimowki, uzywane tylko zimą, niz wielosezonowki, ktore juz
jezdzily pelne 2 sezony.
Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek
(np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a
wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe.
Wtedy je biorę.
Pozdrawiam,
Tom
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
33. Data: 2010-12-31 09:22:10
Temat: Re: opony
Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl>
Wynika stąd, że nie masz doświadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wkład do dyskusji jest teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz się w wątku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz się dowiedzieć jak jest naprawdę to kup
w ramach eksperymentu różne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody będą miały jakiś sens. Ja tak zrobiłem i na podstawie
swoich doswiadczeń mam wyrobioną opinię. Zachowanie testowałem
na różnych oponach, ale od kilku lat używam głównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w służbowych. Ostatnie auto dostałem
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauważyłem różnicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarznięta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowują się moim zdaniem lepiej. Żona od paru lat używa na zmianę
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straciły swoje właściwości pomimo
minimalnego zużycia - stały się twarde i "śliskie". Nie zachowują się
tak dobrze jak nowe a wyraźnie gorzej się na nich jeździ i hamuje.
Podobnie zachowują się Pirelli, Maloya, Dębice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie miały, ale mogę się mylić (używałem ich tylko
w CH a tam są specyficzne warunki do jeżdżenia). Kiedyś także nie
docierało do mnie, że są dobre opony całoroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywiście zgadzam się, że w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, określone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak odśnieżania, teren) opony sezonowe
będą miały przewagę i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to także
w dużej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiazązania
okazują się najlepsze. Aha, pytałem się innych użytkowników GY 4S
czy zauważyli zmianę właściwości po kilku latach używania (ale nie
"zużywania" :-). Twierdzą, że nic się nie dzieje.
Pozdrawiam,
e^x/dx
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
34. Data: 2010-12-31 09:35:45
Temat: Re: opony
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello e^x/dx,
Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote:
> Wynika stąd, że nie masz doświadczenia z oponami wielosezonowymi
Tak czytam i nie mogę się nadziwić. Jacy durni są ci wszyscy w tej
Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakieś 300km
jazdy. Twarde, miękkie, na mały deszczy i na duży deszcz i jeszcze
wyścig potrafią zatrzymać, jak deszcz za duży. Te durnie nie znają się
na oponach! Założyliby wielosezonowe i z głowy! Nie trzeba wymieniać
co chwile, trwałe to, w każdych warunkach pojedzie i wreszcie będzie
można urządzić wyscigi zimą na torze Poznań! I wszystko na jednym
komplecie opon na rok! Jaka oszczędność!
Musisz koniecznie zgłosić to do FIA - oni cały czas szukają metody
obniżenia kosztów. A tu taka prosta metoda.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
35. Data: 2010-12-31 10:35:35
Temat: Re: opony
Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl>
Zróbmy tak:
Język polski:
Zadanie ucznia na zakończenie szkoły podstawowej.
Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu.
Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów ze zrozumieniem i odpowiedz na
następujące pytania:
1. Co jest przedmiotem dyskusji w wątku? Zacytuj autora pierwszego postu
i wskaż, jaką informację chciał uzyskać.
2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy wątek (samochody
osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe
torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy księżycowe i marsjańskie)?
3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi
o oponach stosowanych w F1 wnoszą dodatkowe informacje do wątku dyskusji?
Czy twoim zdaniem opony używane w F1 można stosować w autach osobowych
używanych w codziennym życiu?
4. Czy opony używane w autach rajdowych torowych są dobierane do warunków
pogodowych występujących w czasie wyścigów i dlaczego? Czy w samochodach
popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie
samochodowym? Odpowiedź uzasadnij.
5. Napisz przykłdowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o
następujące zagadnienia:
- dlaczego w oponach F1 stosuje się inne rodzaje mieszanek gumowych i różne
konstrukcje opon na różne warunki pogodowe, różne nawierzchnie torów
i różną topologię torów z uwzglednieniem ilości i kątów zakrętów na
na danym torze oraz długości tzw. odcinów prostych.
- dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa się opony podczas postoju
i dlaczego nie robi się tego w autach popularnych codziennego użytku?
(Jako pracę na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przykładowy list, w którym
uzasadniasz i domagasz się wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w
samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwiązania pod
kątem bezpieczeństwa biernego i czynnego w ruchu drogowym).
6. Napisz na podstawie swojego doświadczenia porównanie własności jezdnych
dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego
producenta na jednym z twoich aut. Jeżeli nie masz takiego porównania
odpowiedz jaki cel miał twój głos w dyskusji (chciałem zaistnieć, udowodnić
swoją niewątpliwą wiedzę i doświadczenie, wykazać oczytanie i znajomość
problemów współczesnej motoryzacji).
7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisać do FIA i co twoim zdaniem powinien
zawierać ten list (odpowiedź uzasadnij na podstawie cytatów z jego
poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem wątku dotyczącego warunków
specyficznych)?
Rozwiązanie zadania możesz umieścić w obecnym wątku.
Pozdrawiam,
e^x/dx
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
36. Data: 2010-12-31 11:13:58
Temat: Re: opony
Od: "Inead" <a...@g...pl>
" e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:ifk857$ns0$1@inews.gazeta.pl...
> Zróbmy tak:
>
Daj spokój, Romuś to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co się na niego
spinać. Jak juz coś powie to to zupełnie sensu nie trzyma, ale czasem
chociaż posmiać się można.