  • 11. Data: 2018-05-07 09:55:40
    Temat: Re: opony - 3 stare, 1 nowa?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.05.2018 o 12:47, pueblo pisze:
    > Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
    > bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
    > 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

    Ja miałem identyczną sytuację po przecięciu jednej z opon i nie czułem
    absolutnie żadnej różnicy mając 3 opony 5-6 mm i jedna nową.
    Ta nowa poszła na przedni lewą (napęd przedni), bo tam mi się
    najszybciej zużywa.

    Jeżdżę na tyle długo, że pamiętam różne "tryndy".
    Na przykład w latach 90-tych:
    - na oponach jeździło się aż do zdarcia albo do oddania do bieżnikowania
    i kilkunastoletnie opony były "spoko"
    - wyśmiewali się ze mnie, że kupiłem zimówki
    Teraz opony ponad 5-letnie należy koniecznie wyrzucić, a różnice w
    głębokości bieżnika powyżej 1,5 mm to "rzeźbienie w gównie".

    Warto porównać też różne testy opon. Dochodzę do wniosku, że te testy są
    wyraźnie na zamówienie (podobnie jak większość tekstów mediach i to nie
    tylko o oponach). Kupiłem kiedyś najlepsze według ADAC zimówki Conti
    Wintercontact i na podjeździe do hotelu we Włoszech musiałem zakładać
    łańcuchy. Tymczasem inny gość podobnym autem wjechał bez ślizgania.
    Poszedłem go zapytać, jakie ma opony w swoim koreańczyku. Odpowiedział
    mi "nie wiem - jakieś fabryczne wielosezonowe".

    Tak więc "tryndy" i mody zostawmy na boku.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-05-07 14:19:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 07 maj 2018 w news:pcp0pt$hmg$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > czułem absolutnie żadnej różnicy mając 3 opony 5-6 mm i jedna nową.
    > Ta nowa poszła na przedni lewą (napęd przedni), bo tam mi się

    W sumie od kilkunastu dni samochód jeździ na zapasie, a ja mając okazję
    się nim przejechać nie czułem, że na jednym kole jest inna nowa opona.

> [...]
    > Teraz opony ponad 5-letnie należy koniecznie wyrzucić, a różnice w
    > głębokości bieżnika powyżej 1,5 mm to "rzeźbienie w gównie".

    Dzisiaj stałem na parkingu to luknałem na czym ludzie jeżdzą. Stary
    passat - zimówki z '10 ze 3mm bieżnika. Obok coś nowszego rózne opony z
    '04 i ' 07, dalej coś równie starego. Choć te samochody pewnie nie
    jeżdzą w dalsze trasy.
    Ostatecznie zamówiłem jednak używkę z Allegro - zobaczymy. Mam
    nadzieję, że będzie ok.