  • 1. Data: 2009-06-18 21:10:23
    Temat: okręślony (w miarę stały spadek napięcia)
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    WItam
    NA jakim elemencie otrzymam stały okreslony (ale dokładny) spadek napięcia.
    Chodzi mi np o pomiar napięcia rzedu kilkunastu volt mając voltomierz 0-5
    V. Szczegolnie interesujace dla mnie sa zminay w zakrsie 11-15 V.
    Optymalnym byłoby abym mial okreslony spadek napięcia na jakimś elemencie
    (np ok 10 V) a mierzył roznice napięć czyli interesujące mnie 5 V w
    zakresie 10-15.

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 2. Data: 2009-06-18 21:33:36
    Temat: Re: określony (w miarę stały spadek napięcia)
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 18 June 2009 23:10, xxxx wrote:
    > NA jakim elemencie otrzymam stały okreslony (ale dokładny) spadek
    > napięcia.

    Szukaj pod hasłem "dioda zenera".

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-06-18 21:52:17
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Szukaj pod hasłem "dioda zenera".
    albo
    LM431
    Zbyszek

  • 4. Data: 2009-06-19 05:48:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009 23:52:17 +0200, Zbyszek wrote:
    >albo
    >LM431

    no i TL431

    J.

  • 5. Data: 2009-06-19 06:17:45
    Temat: Re: okręślony (w miarę stały spadek napięcia)
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

> [...]
    > Optymalnym byłoby abym mial okreslony spadek napięcia na jakimś elemencie
    > (np ok 10 V) a mierzył roznice napięć czyli interesujące mnie 5 V w
    Rozwiązanie proste, choć działające trochę inaczej niż zakładasz, to
    potencjometr.
    Dokładnie to co chcesz zrobi wzmacniacz pomiarowy (np. AD 620) ze
    wzmocnieniem 1 i napięciem referencyjnym -10V uzyskanym z jakiegoś
    stabilizatora.

    TomT