  • 1. Data: 2013-05-10 19:06:24
    Temat: nowy skuter kręci ale nie odpali :/
    Od: luki dresu <lukaszkaczor1997@_NOSPAM_gg.pl>

    Witam
    to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość :)
    Ostatniego razu zakupiłem skuter marki Mondial ZW50QT-16. Przejechałem już
    170 km i nastąpił problem. Poszedłem odpalić skuter i nie chciał odpalić.
    Kolega powiedział mi że prawdopodobnie paliwo nie dochodzi do gaźnika i
    muszę przeczyścić dla pewności przewody którymi "leci" paliwo. Zrobiłem
    tak jak mówił i problem nadal został. Próbowałem różnych metod jakich
    znalazłem na tej stronie i nic.Chociaż ostatniego razu jakoś zacząłem go
    odpalać to o dziwo odpalił. Przejechałem się nim a następnego dnia
    problem się powtórzył. Dodam że akumulator jest nowy.
    Nie wiem co z nim zrobić pomóżcie a będę wdzięczny :)

  • 2. Data: 2013-05-11 14:02:37
    Temat: Re: nowy skuter kręci ale nie odpali :/
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik luki dresu napisał:
> [...]
    > następnego dnia problem się powtórzył. Dodam że akumulator jest nowy.
    > Nie wiem co z nim zrobić pomóżcie a będę wdzięczny :) Pozdrawiam

    Drugą rzeczą po paliwie jaką się sprawdza przy kłopotach z odpaleniem
    jest zapłon. Może ci się gdzieś kabel do świecy poluzował? Może coś z
    aparatem zapłonowym (jaki tam masz) nie tak? A może (w nowo nabytych,
    dodatkowo przez świeżego użytkownika) pojazdach często problemem jest
    zarzucanie świec - źle przeprowadzony rozruch, zbyt szybkie wyłączenie
    silnika po zimnym rozruchu, niewłaściwe operowanie gazem - i mamy
    śliczną warstwę tłustej sadzy na świecach. Wykręcić, przeczyścić lub
    wymienić (po drodze sprawdzając odstęp elektrod), dla hardkorowców -
    zarzucone świece wypalić (jedyna naprawdę skuteczna metoda doczyszczenia
    po zarzuceniu olejem z sadzą).

    --
    Darek