  • 141. Data: 2011-12-28 01:12:02
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 27 Dec 2011 23:59:25 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Ale to już naprawdę dawno temu było...

    A to ja tak dokładnie nie śledzę.
    Trzeba jeszcze brać poprawkę na to że bezwładność między zmianami w
    szkoleniu, a tym co panuje na drogach też wynosi ładnych kilka lat.
    Bo jak ludzie robią PJ w wieku 18 lat, to mało kto od razu zaczyna robić
    dużo przebiegów.
    Ludzie zazwyczaj zaczynają dużo jeździć dopiero jak się dorobią własnego
    auta, a to tam myślę dopiero 25+lat, czyli zazwyczał ładnych parę lat po
    zrobieniu prawa jazdy.

    Ale możliwe że młodzi ludzie po prostu są bardziej skłonni do "parkingowego
    ryzyka" polegającego na pchaniu się jednym samochodem na jedno miejsce,
    podczas gdy starsi kierowcy widząc dwa miejsca obok siebie spokojnie sobie
    zaparkują okrakiem na obu, ciesząc sie że mają sporo miejsca po obu
    stronach samochodu.
    I że szkolenie/egzaminowanie nie ma na to wpływu.

    > Z dwojga złego wolę miec 500 metrów dalej do domu, niż mieć czołówkę
    > przy 100km/h+100km/h...

    Gdyby to wszystko jeszcze takie proste było :)

  • 142. Data: 2011-12-28 07:53:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-28, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Gdyby to wszystko jeszcze takie proste było :)

    Nie wątpliwie kompletny brak wyprzedzania na kursie bezpieczeństwa nie
    poprawia...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 143. Data: 2011-12-28 12:11:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-26 12:21, J.F. pisze:

    > A jak to sobie wybrazasz przy 20s na odpowiedz ?
    > Wykujesz albo nie zdasz.

    Policz sobie ile przejeżdżasz w ciągu 20s jadąc np. 50km/h. Jeżeli to
    jest za mało aby stwierdzić kto ma pierwszeństwo albo co zrobić gdy stoi
    określony znak. To znaczy, że PJ nie jest dla Ciebie.

    > Niestety - nasze przepisy drogowe sa bardzo rozbudowane, a miejscami bardzo
    > skomplikowane. Jak w calej Europie zreszta.
    > Albo bedziesz sprawdzal znajomosc na egzaminie, albo ich nie beda znali,
    > wiec po co je wymyslac ?

    Podasz jakiś przykład skomplikowanego pytania?

    A.

  • 144. Data: 2011-12-28 13:18:09
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > 3/4 sukcesu to chcieć dobrze zaparkować i nie wstydzić się ewentualnej
    > poprawki. Kompleksy ludzie mają, czy co?

    Ludzie parkując pod marketem myślami są już w sklepie i robią zakupy.
    Dlatego pieprznie samochód byle jak i pójdzie.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 145. Data: 2011-12-28 13:25:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-28, Grejon <g...@g...com> wrote:

    > Ludzie parkując pod marketem myślami są już w sklepie i robią zakupy.
    > Dlatego pieprznie samochód byle jak i pójdzie.

    Pod marketami to zazwyczaj nie problem (przynajmniej koło mnie).
    Problemy to są z zaparkowaniem pod domem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 146. Data: 2011-12-28 13:30:07
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Pod marketami to zazwyczaj nie problem (przynajmniej koło mnie).
    > Problemy to są z zaparkowaniem pod domem.

    Na jedno wychodzi. Miałem na myśli, że myślami nie jest na parkingu,
    tylko w domu (i ogląda M jak Miłość), w pracy, w sklepie itd.

  • 147. Data: 2011-12-28 13:35:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Pod marketami to zazwyczaj nie problem (przynajmniej koło mnie).
    > Problemy to są z zaparkowaniem pod domem.

    W miejscu gdzie parkuję od lat kiedyś wchodziło 7 samochodów, teraz
    wchodzi 5-6. Uprzedzam - nie chodzi o wielkość samochodów, tylko o
    sposób parkowania. Kiedyś każdy sąsiad pilnował, by zaparkować tak,
    by zostało jak najwięcej miejsca dla innego. Teraz spora część ludzi
    parkuje jak popadnie, mając w dupie całą resztę.

  • 148. Data: 2011-12-28 13:37:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-28 13:30, Grejon pisze:

    > Na jedno wychodzi.

    W sumie nie bardzo.

    > Miałem na myśli, że myślami nie jest na parkingu,
    > tylko w domu (i ogląda M jak Miłość), w pracy, w sklepie itd.

    Jak pisałem - lekceważy zwyczajnie innych. Byle jemu było
    wygodnie. Ale jak klnie jak nie znajdzie miejsca...

  • 149. Data: 2011-12-28 14:30:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-26 21:52, Tomasz Pyra pisze:

    > No oczywście, ale to trochę miejsca to jednak jest infrastruktura którą
    > ktoś musi kupić, utrzymać, polewać wodą, zorganizować ileś tam stanowisk z
    > różnymi ćwiczeniami itd.
    >
    > Trzeba to kupić, wybudować i utrzymać.

    Ale korzyść jednak jest. Wystarczy, że taki jeden z drugim poczuje jak
    to jest utracić przyczepność i jak wówczas wszystko szybko się dzieje
    nawet przy małej prędkości. To wpływa na wyobraźnię. Więc jedna
    obowiązkowa godzina na macie poślizgowej to nie jest duży koszt.

    A.

  • 150. Data: 2011-12-28 15:48:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >stoi określony znak. To znaczy, że PJ nie jest dla Ciebie.

    >Podasz jakiś przykład skomplikowanego pytania?

    Dobrze piszesz, ale jedziesz sobie po 4-ro pasowej drodze
    dwukierunkowej, dochodzisz jakiegos kapelusznika na lewym pasie,
    akurat dojechaliscie do zakretu oznaczonego znakiem ostrzegawczym ...
    no i naciskasz hamulec czy kierunkowskaz ? 5s na odpowiedz .

    Wiec po ch* wymyslac takie skomplikowane przepisy ?

    Albo to co Tom podawal - w jednym pytaniu "ma pierwszenstwo", drugim
    "ma ustapic", w trzecim "jemu ustepuja".
    Proste i szybkie, ale czytac trzeba powoli i uwaznie, i rownie uwaznie
    odpowiadac.

    Albo np

    i teraz szybciutko
    A. powinien zachować szczególną ostrożność
    B. jest ostrzegany o możliwości poślizgu pojazdu
    C. jest ostrzegany o robotach na drodze.

    ktore TAK, ktore nie ?

    albo
    Widząc ten znak http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z2.jpg

    kierujący autobusem:

    A. może wjechać na zwężony odcinek drogi, jeżeli nie zmusi to pojazdów
    nadjeżdżających z przeciwka do zatrzymania się,

    B. powinien zawsze zatrzymać się, jeżeli z przeciwka nadjeżdża inny
    pojazd

    C. powinien zawsze zatrzymać się, jeżeli na zwężonym odcinku drogi
    znajduje się pojazd jadący z przeciwka.

    Szybko, tak czy nie ?

    albo np
    Znak ten zabrania wjazdu