  • 51. Data: 2009-07-30 19:58:27
    Temat: Re: nowa strona prezydenta...
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "kadet Ja'Nusz Wu" <o...@s...NAPISANE.wsp.ak> napisał

    > No dobra, to było złośliwe, w końcu ja sam dopiero niedawo dojrzałem
    > bezsensowność wysyłania nieprawidłowego html-a (czyli xhtml w text/html)
    > przeglądarkom - dzięki Pornel.
    > Jeszcze pewnie wiele wody upłynie zanim ludzie pójdą po rozum do głowy i
    > jeszcze wiele nowych twarzy portali nie będzie robionych z nagłówkiem
    > html5.

    A ja tam nigdy się nie bawiłem w xhtml waląc wszędzie jak leci html 4
    strict. Wygrałem coś? :>

    lamer

  • 52. Data: 2009-07-30 20:20:08
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** toudidel <t...@o...pl> wrote:

    > i co w związku z tym dokumentem, bo nie rozumiem... mało jest firm, które to
    > spełniają?

    Nie chodzi o to czy spełniają tylko chodzi o to *CO* spełniają. Przedmiotem
    zamówienia poza przygotowaniem strony było także:

    7. Wykonawca zapewni kompleksową obsługę oraz serwis techniczny serwera i
    aplikacji przez cały okres obowiązywania umowy;

    Tyle, że to ogłoszenie to jest na poziomie naszego prezydenta - jak można pisać
    o serwisie technicznym bez zdefiniowania jego warunków? W ogłoszeniu nie ma o
    tym mowy (jakiś inny dokument to definiuje). Przecież jeżeli strona się wywali
    na amen i nie będzie działać, a ja przyślę serwis ostatniego dnia obowiązywania
    umowy to jest OK?

    Gdzie polityka bezpieczeństwa dla systemu? - nie wiem może zlecona innej firmie
    (nie sądzę - ale nie śledzę BIPów z kancelarii prezydenta).

    Ja tu widzę niezły burdel.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 53. Data: 2009-07-30 20:23:53
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** mateusx6 <m...@w...pl> wrote:

    > A co chcesz od statystyk googla? co zle sa? Filmy na youtubie... sa po ta aby
    > byla wieksza dostepnosc do informacji.

    Chodzi o bezpieczeństwo - czy jak YouTube padnie to będą filmy na stronie
    prezydenta? No nie będzie ich. I nikt za to nie odpowie.

    Czy jeżeli skrypt statystyk Google zostanie zmanipulowany to czy można za jego
    pomocą (przecież jest ładowany ze strony) zmienić treść strony PREZYDENTA? No
    można - a jaką odpowiedzialność ma tutaj Google? Żadną.

    Poza tym to jest przekazywanie danych jednak - przekazujemy dane ze strony
    PREZYDENTA RP do dyspozycji Google... a dlaczego to robimy? To nie korupcja?
    Dlaczego nie np. Gemius tylko akurat Google?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 54. Data: 2009-07-30 20:25:00
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** ant <a...@n...tld> wrote:

    > Dokładnie, umieszczając film na Youtube, zamiast "u siebie"
    > + oszczędzasz sporo pasma
    > + taki film zobaczy wielokrotnie więcej osób

    - przekazujesz część praw autorskich
    - film może zostać zmanipulowany i nikt za to nie odpowiada

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 55. Data: 2009-07-30 20:51:28
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** gardziej <b...@b...pl> wrote:

    > "Prezydent RP Lech Kaczyński ma nową stronę internetową. Na razie dostępna jest
    > wersja beta, ale są już w sieci pierwsze oceny - większość zdecydowanie
    > pozytywna. Budowa i administrowanie strony do końca 2010 r. kosztować będą
    > budżet państwa ponad 350 tysięcy złotych."

    > 350.000 dużo czy mało?

    Za coś takiego to za dużo:
    http://home.kosmosik.net/always/beta-prezio-https.pn

    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

  • 56. Data: 2009-07-30 21:27:05
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Konrad Kosmowski" napisał:

    > Chodzi o bezpieczeństwo - czy jak YouTube padnie to będą filmy na stronie
    > prezydenta? No nie będzie ich. I nikt za to nie odpowie.

    Dla ścisłości tylko, w Polsce nikt za nic nie odpowieda,
    także to najmniejszy problem.

> [...]
    > No
    > można - a jaką odpowiedzialność ma tutaj Google? Żadną.

    Wykonawca też nie odpowiada za działania osób trzecich,
    wątpię też, że przewidziano jakieś kary za awarie z winy wykonawcy.

> [...]
    > korupcja?
    > Dlaczego nie np. Gemius tylko akurat Google?

    Te statystyki to można publicznie udostępnić.

    wr,

  • 57. Data: 2009-07-30 21:38:46
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > - przekazujesz część praw autorskich
    > - film może zostać zmanipulowany i nikt za to nie odpowiada

    - faworyzujesz prywatną firmę, wbrew zasadzie neutralności państwa
    - oddajesz poufne dane (analitics) firmie z obcym kapitałem :P

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 58. Data: 2009-07-30 21:40:47
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > Ja tu widzę niezły burdel.

    Chciałeś chyba napisać "normalny przetarg organizowany przez urząd".

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 59. Data: 2009-07-30 21:41:23
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** iso <n...@i...pl> wrote:

    > Dla ścisłości tylko, w Polsce nikt za nic nie odpowieda, także to najmniejszy
    > problem.

    Może pisz po prostu w swoim imieniu, że Ty za nic nie odpowiadasz. Zapewniam
    Cię, że w Polsce na wielu osobach ciąży ewentualna odpowiedzialność karna za
    ew. niedoróbki w systemach informatycznych - chociażby ustawa o praniu
    pieniędzy (jak to się nazywało) - do ośmiu lat, ustawa o ochronie danych
    osobowych - do dwóch lat. Itd.

    > Wykonawca też nie odpowiada za działania osób trzecich, wątpię też, że
    > przewidziano jakieś kary za awarie z winy wykonawcy.

    Odpowiada to prezydent. Zauważ, że do stron (nie wiem jak jest ze stroną gdzie
    się wprowadza dane) wstrzykiwany jest skrypt z Google (jedyny zewnętrzny jaki
    się tam pojawia) - właściwie na jakiej zasadzie ufa się Google?

    > Te statystyki to można publicznie udostępnić.

    Te statystyki są policzalne na zysk pieniężny. Dlaczego prezydent RP faworyzuje
    Google, a nie rodzime firmy? Czy rozstrzygał to np. stawiając wymagania inne
    niż "to ma być Google"?

    Do dupy z takim prezydentem Ci powiem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 60. Data: 2009-07-30 21:41:49
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    lamer pisze:
    > A ja tam nigdy się nie bawiłem w xhtml waląc wszędzie jak leci html 4
    > strict. Wygrałem coś? :>

    Oryginalną reklamówkę śniadaniową :P
    Do odebrania w supermarkecie.

    --