-
21. Data: 2021-07-13 09:16:44
Temat: Re: nowa fabia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Jul 2021 16:16:13 +0200, JDX wrote:
> On 2021-07-12 10:53, Maciek wrote:
>> Dnia Sun, 11 Jul 2021 12:01:52 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
>>> Kupuje ktoś w ogóle te najsłabsze wersje, czy one są tylko dla picu,
>>> żeby w cenniku ładniej wyglądało? 15.5 sekundy do setki to jest żałosny
>>> wynik.
>>
>> Wazniejsze jest chyba od 0 do 60 ;)
>> Ja się teraz turlam słabymi dieslami i nawet nie wiem, ile mają do setki.
> Zważywszy na to, że chyba żaden producent nie robi fajnych samochodów
> napędzanych dizlami (vide np. merce SL, BMW M, Nissany GT-R i 3x0Z, o
> jakichś lambo, koenigseggach, bentleyach itp. nie wspominając), to
> dyskutowanie o przyspieszeniu w kontekście nawet ,,mocnych" dizli trąci
> groteską. :-)
Ale masz na mysli takie naprawde "top model", o rekordowych
przyspieszeniach? Istotnie, diesli tam nie ma, co nie znaczy, ze jak
komus nie trzeba az "top", to mocnego diesla nie znajdzie.
Ale przyszla Tesla i towarzystwo pogodzila - najlepsze przyspieszenia
maja elektryki i basta :-)
J.
-
22. Data: 2021-07-13 13:31:16
Temat: Re: nowa fabia
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-07-13 09:16, J.F wrote:
[...]
> Ale masz na mysli takie naprawde "top model", o rekordowych
> przyspieszeniach? Istotnie, diesli tam nie ma, co nie znaczy, ze jak
> komus nie trzeba az "top", to mocnego diesla nie znajdzie.
Nie, nie tylko. Np. takiemu BMW M3/M4 do ,,top model" jeszcze sporo
brakuje, a autka są jednak zacne. Dizla tam nie uświadczysz. Albo
dostępne dla ,,pospólstwa" kultowe, przezajebiste Subaru WRX czy,
niestety ś.p. już, Mitshubishi Lancery Evo. Tam też dizla nie
uświadczysz. A przecież do usportowionych wersji zwykłych aut (np. Fokus
RS, Corsa OPC, Civic Type-R itp.) też nikt dizli nie wsadza. Mocne dizle
to są dobre do traktorów, w nie do dynamicznych aut. :-D
> Ale przyszla Tesla i towarzystwo pogodzila - najlepsze przyspieszenia
> maja elektryki i basta :-)
No tak, Rimac to poniżej 2s do setki ma.
-
23. Data: 2021-07-13 14:11:48
Temat: Re: nowa fabia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Jul 2021 13:31:16 +0200, JDX wrote:
> On 2021-07-13 09:16, J.F wrote:
> [...]
>> Ale masz na mysli takie naprawde "top model", o rekordowych
>> przyspieszeniach? Istotnie, diesli tam nie ma, co nie znaczy, ze jak
>> komus nie trzeba az "top", to mocnego diesla nie znajdzie.
> Nie, nie tylko. Np. takiemu BMW M3/M4 do ,,top model" jeszcze sporo
> brakuje, a autka są jednak zacne. Dizla tam nie uświadczysz. Albo
No ale wiesz - tam jest silnik 510KM.
BMW ma diesla o mocy 340KM (np 540d), i nie wiadomo - z diesla sie
wiecej nie wycisnie, a seria M zobowiazuje,
czy bardziej z zalozenia - do M diesli wsadzac nie bedziemy,
czy jeszcze jakies inne czynniki. Nawet "nie oplaca nam sie robic
diesla, ktorego sprzedamy 1000 sztuk".
> dostępne dla ,,pospólstwa" kultowe, przezajebiste Subaru WRX czy,
> niestety ś.p. już, Mitshubishi Lancery Evo. Tam też dizla nie
> uświadczysz.
Jeszcze kwestia, czy firmy maja opracowanego odpowiedniego diesla.
> A przecież do usportowionych wersji zwykłych aut (np. Fokus
> RS, Corsa OPC, Civic Type-R itp.) też nikt dizli nie wsadza.
A tu moze byc inna sprawa - ze maja jakies rajdowe/wyscigowe ambicje,
a tam przepisy wymagaja benzyny.
> Mocne dizle
> to są dobre do traktorów, w nie do dynamicznych aut. :-D
340KM to malo?
I usportowiona bryka nie uciekniesz rodzinnemu kombi :-)
A zamiast 540d klient moze kupic 540i o ... 333KM.
Moze tez M550i o 530KM, czy M5 z 600KM - ale to calkiem inne pieniadze
:-)
Co niby zgadza sie z tym co napisales ... tylko ciagle nie bardzo
wiadomo dlaczego.
No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)
>> Ale przyszla Tesla i towarzystwo pogodzila - najlepsze przyspieszenia
>> maja elektryki i basta :-)
> No tak, Rimac to poniżej 2s do setki ma.
J.
-
24. Data: 2021-07-13 14:19:33
Temat: Re: nowa fabia
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-07-12 18:43, Shrek wrote:
> W dniu 12.07.2021 o 16:16, JDX pisze:
>
>>> Wazniejsze jest chyba od 0 do 60 ;)
>>> Ja się teraz turlam słabymi dieslami i nawet nie wiem, ile mają do
>>> setki.
>> Zważywszy na to, że chyba żaden producent nie robi fajnych samochodów
>> napędzanych dizlami (vide np. merce SL, BMW M, Nissany GT-R i 3x0Z, o
>> jakichś lambo, koenigseggach, bentleyach itp. nie wspominając), to
>> dyskutowanie o przyspieszeniu w kontekście nawet ,,mocnych" dizli trąci
>> groteską. :-)
>
> Jeżdziłem 4 litrową eklasą i nie narzekałem na przyspieszenie:P
Znaczy się 4 litrową benzynową V8 o oznaczeniu AMG E 63 czy 3 litrowym
klekotem o oznaczeniu 400d? Bo pomiędzy nimi przepaść jest.
-
25. Data: 2021-07-13 15:05:45
Temat: Re: nowa fabia
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-07-13 14:11, J.F wrote:
[...]
> No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
> a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)
Tak, IMO w dużej mierze o ,,gęstość mocy" chodzi. Ale pewnie też o masę
układu tłokowo-korbowego i skok tłoka - dlatego porównywalne benzynki
szybciej wchodzą na obroty. No i mają większy ich zakres. Znaczy się
bardziej dynamiczne są.
-
26. Data: 2021-07-13 16:54:20
Temat: Re: nowa fabia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 13 Jul 2021 15:05:45 +0200, JDX wrote:
> On 2021-07-13 14:11, J.F wrote:
> [...]
>> No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
>> a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)
> Tak, IMO w dużej mierze o ,,gęstość mocy" chodzi. Ale pewnie też o masę
> układu tłokowo-korbowego i skok tłoka - dlatego porównywalne benzynki
> szybciej wchodzą na obroty. No i mają większy ich zakres. Znaczy się
> bardziej dynamiczne są.
teoretycznie.
Bo taki bwm 540d xdrive ma 4.6s do setki, a 540i xdrive 4.9s
https://www.bmw.pl/pl/all-models/5-series/sedan/2020
/bmw-serii-5-limuzyna-dane-techniczne.BMW-540d-xDriv
e-Limuzyna.html
https://www.bmw.pl/pl/all-models/5-series/sedan/2020
/bmw-serii-5-limuzyna-dane-techniczne.BMW-540i-xDriv
e-Limuzyna.html
mimo, ze diesel 105 kg ciezszy.
natomiast to co piszesz bylo dawno temu dobrze widoczne w polo i
skodzie - slaby diesel bez turbiny nie wyrabial, mimo, ze beznynka
miala tyle samo mocy.
J.
-
27. Data: 2021-07-13 17:41:22
Temat: Re: nowa fabia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.07.2021 o 14:19, JDX pisze:
>> Jeżdziłem 4 litrową eklasą i nie narzekałem na przyspieszenie:P
> Znaczy się 4 litrową benzynową V8 o oznaczeniu AMG E 63 czy 3 litrowym
> klekotem o oznaczeniu 400d? Bo pomiędzy nimi przepaść jest.
E211 a silnikiem E420CDI. Dopiero teraz sprawdziłem co to za model
silnika - wcześniej pamiętałem tylko że to czterolitrowy dizel. Wychodzi
że V8 czyli całkiem fajny - przynajmniej w teorii. Nie lubiłem tego
samochodu. Ciężka krowa z komfortowym zawieszeniem i automatem - nudna
nawet jakby jej silnik od miga 21 założyli. Fajne samochody to nie tylko
silnik, a w "luksusowym" segmencie nie chodzi o duże wrażenia na
czerwonym polu - tam wręcz niskoobrotowe dizle są lepsze od benzyny. PS.
Nigdy nie zrozumiem po co wkłada się automaty w "sportowe" bryki. Znaczy
widać skoro się robi to tego chcę klienci. Ale po co im sportowe auto z
automatem to ja nie wiem.
PS. NIe wątpię że jest przepaść do AMG 63 tym bardziej że to AMG ma 6,3
litra;) W trzeciej generacji o której mówimy to jednak 314 vs 514 KM;)
--
Shrek
-
28. Data: 2021-07-13 18:21:12
Temat: Re: nowa fabia
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-07-13 16:54, J.F wrote:
> On Tue, 13 Jul 2021 15:05:45 +0200, JDX wrote:
>> On 2021-07-13 14:11, J.F wrote:
>> [...]
>>> No coz - moze naprawde z sensownego diesla sie wiecej nie wycisnie,
>>> a jak sie wycisnie, to sie pod maske nie zmiesci :-)
>> Tak, IMO w dużej mierze o ,,gęstość mocy" chodzi. Ale pewnie też o masę
>> układu tłokowo-korbowego i skok tłoka - dlatego porównywalne benzynki
>> szybciej wchodzą na obroty. No i mają większy ich zakres. Znaczy się
>> bardziej dynamiczne są.
>
>
> teoretycznie.
> Bo taki bwm 540d xdrive ma 4.6s do setki, a 540i xdrive 4.9s
Tylko taki mały niuans - 540i to jest 3 l turbobenzyna, a 540d to 3 l
BIturbodizel. Porównaj sobie z 530d, czyli 3 l turbodizlem.
3 l turbo, biturbo i quadturbodizle: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
3 l turbobenzynki: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B58
3 l biturbobenzynki: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_S58
-
29. Data: 2021-07-27 08:38:54
Temat: Re: nowa fabia
Od: Peter <p...@o...pl>
W dniu 2021-07-10 o 16:54, Peter pisze:
> Skonfigurowałem sobie na stronie niemieckiej (na pl jeszcze nie ma) nową
> fabię w prawie podstawowej wersji ambition i szok 80tys zł
>
>
> absolutnie podstawowa zerowa wersja zaczyna się od 63tys
>
>
> jaja jak berety
pojawił się nowy cennik polski
59tys ACTIVE MPI 80KM 93Nm LOL
72tys AMBITION + COMFOFT 95KM TSI
wzrost ceny do poprzedniego modelu o >10tys
w 2018 podchodziłem do fabii (ostatecznie kupiłem corsę) i wtedy miałem
za 45tys ambition TSI