  • 21. Data: 2013-02-03 19:20:26
    Temat: Re: no to juz wiemy czemu km drogi jest taki drogi :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 18:55:26 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Z tego co opisywali, to dzielą się robotą - czyli zlecają podwykonawstwo
    > ustawiaczom na których nie było kolejki w tym przetargu.

    Z drugiej strony to podwykonawstwo zawsze istnialo.
    We Wroclawiu taki jeden podwykonawca sam nie robil, tylko wynajal
    nastepnych (tez normalne) ... tylko ze po wyplacie im nie zaplacil i
    zniknal.

    > O ile by przywieźli ze sobą swoje materiały, maszyny i robotników.

    robotnikow w koncu przywiezli swoich.
    A co - drogi chca budowac, a maszyn nie maja ? :-P

    > Ale to już by pewnie inną skalę kosztów generowało.

    A moze sie po prostu nie chcieli podzielic zyskiem ? :-P

    J.

  • 22. Data: 2013-02-03 19:24:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Z drugiej strony to podwykonawstwo zawsze istnialo.

    Nie mam nic przeciwko podwykonawstwu, o ile nie jest to nagroda za
    ustawienie przetargu.

    > robotnikow w koncu przywiezli swoich.
    > A co - drogi chca budowac, a maszyn nie maja ? :-P

    A jaki procent zwyczajowo główny wykonawca wykonuje maszynami należącymi do
    niego?
    Obstawiam okolice 0.

    > A moze sie po prostu nie chcieli podzielic zyskiem ? :-P

    To też.

  • 23. Data: 2013-02-03 19:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 19:24:38 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A jaki procent zwyczajowo główny wykonawca wykonuje maszynami należącymi do
    > niego?
    > Obstawiam okolice 0.

    Hm, w wymaganiach przetargowych zazwyczaj sie koniecznosc posiadania maszyn
    wymienia. Ale moze to jedna maszyna, nie pracujaca, bo musi byc na stanie w
    celu udzialu w przetargach :-)

    Z drugiej strony - skoro podwykonawca na maszynie zarabia, to czemu
    wykonawca nie mialby zarobic ?

    Z trzeciej - skoro wykonawca zna sie na zarzadzaniu projektami, to czemu ma
    sie jakimis maszynami zajmowac :-)

    > To też.

    I co proponujesz - niech rzad zastrajkuje i przez pol roku nic nie zamawia,
    i niech sie potem bija o robote ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-02-06 10:38:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Feb 2013 12:05:53 +0100, w
    <1cvb7veb9cauf.1mrccdu0rt0jk$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale jesli sie nie myle to tak sie wlasnie robi. Sa ilosci, kosztorysant
    > wpisuje jakies ceny, ktore chyba nawet pochodza z odgolnie dostepnych
    > zrodel, mnozy, dodaje i wychodzi mu kwota.
    > Kazdy oferent wpisuje swoje ceny, mnozy, dodaje i mu wychodzi jego kwota.
    > Kosztorysant wpisal cene 150, a oferent 100 albo 200 - i kto mu zabroni ?
    >
    > Na tym polegaja przetargi publiczne.

    Podziwiam twoją naiwność :).
    Wiem jak odbywa się budowa stacji benz. przy takiej drodze -- ile mln trzeba
    wydać na "prowizje", a jeszcze zatrudnić pociotków decydentów... z takiej
    stacji można urządzić się na długie lata życia.

  • 25. Data: 2013-02-08 08:35:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2013 23:45:30 +0100, misiek napisał(a):
    > http://wpolityce.pl/wydarzenia/46182-drogowe-tasmy-p
    rawdy-chcialem-poinformowac-pania-wlascicielke-ze-3-
    wrzesnia-bedzie-podpisywany-kontrakt-zycia-dla-twoje
    j-firmy

    a tak naprawde ... gdzie dwoch sie ustawia, tam trzeci korzysta ?
    http://www.forbes.pl/ustawka-pod-bialymstokiem-afera
    -drogowa,artykuly,138522,1,2.html

    Czasem trzeba jeszcze d* dac
    http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/418717,seks-z
    a-kontrakt-na-budowe-drogi-nowe-nagranie-z-podsluchu
    .html
    a czasem Kossaka
    http://www.forbes.pl/kossak-za-drogi,artykuly,138402
    ,1,1.html

    Czasem jednak nawet dyrektor w GD niewiele moze
    http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/418568,jakosc
    -nawierzchni-drog-zanizano-w-calej-polsce-szokujace-
    nagrania.html

    A wychodzi ...hm, nie najgorzej, choc troche drogo ..
    http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/418548,jak-bu
    duje-sie-drogi-w-polsce-niemieckie-autostrady-powsta
    ja-taniej-od-naszych.html

    Ale tak prawde mowiac ... jak dzieci.
    co oni - nie potrafia sobie dwoch prepaidow kupic, czy innej bezpiecznej
    komunikacji zorganizowac ?

    J.

  • 26. Data: 2013-02-08 19:33:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale tak prawde mowiac ... jak dzieci.
    > co oni - nie potrafia sobie dwoch prepaidow kupic, czy innej bezpiecznej
    > komunikacji zorganizowac ?

    http://www.spy-shop.pl/profesjonalne-przechwytywanie
    -informacji-sieci-gsm-cc2800-interceptor-p-680.html

  • 27. Data: 2013-02-08 19:47:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >http://www.spy-shop.pl/profesjonalne-przechwytywani
    e-informacji-sieci-gsm-cc2800-interceptor-p-680.html

    No i co z tego ?
    Musisz znac informacje o telefonie, a przeciez nie powiedza.
    Mozesz wlaczyc tryb losowy ... ale co, odrzucisz wszystkie rozmowy
    gdzie o d* gadaja i wylapiesz te z rezerwacjami z Hiltona ?

    A nawet jak trafisz ... to dowodu ciagle nie ma, bo troche powatpiewam
    czy stratna kompresja umozliwia wiarygodna identyfikacje glosu.

    A przeciez jeszcze sa dziesiatki mozliwosci szyfrowan ambitniejszych
    niz takie co byle urzadzenie lapie ... i znacznie trudniejszych do
    odszyfrowania.

    A oni naiwni przeciez nawet wiedza ze wrog podsluchuje :-)

    J.