  • 1. Data: 2010-08-13 08:35:52
    Temat: niemiecka firma a umowa z polskim operatorem GSM
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy ktos moze wie/przerabial temat niemieckie (zagranicznej) firmy -
    zarejestrowanej tylko w swoim kraju, ktora ma umowe najmu na biuro i
    chcialaby podpisac umowe z operatorem GSM (innym takze).

    Da sie podpisac taka umowe aby fakture przysylali pod adres biura.

    Oraz czy VAT na takiej fakturze da sie rozliczyc jakos
    transgranicznie? Czy moglaby byc faktura z unijnym NIPem i zerowa
    stawa VAT? ...Wiem, uslugi bylyby swiadczone na terytorium PL, wiec
    moze to cos zmienia.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-08-16 14:24:41
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    a...@p...pl wrote:
    > czy ktos moze wie/przerabial temat niemieckie (zagranicznej) firmy -
    > zarejestrowanej tylko w swoim kraju, ktora ma umowe najmu na biuro i
    > chcialaby podpisac umowe z operatorem GSM (innym takze).

    Nie powinno być problemu, ale mogą zażądać tłumaczenia papierów firmy.
    Proponuję po protu zadzwonić: np. do Ery 602 900 000 i zapytać.

    > Da sie podpisac taka umowe aby fakture przysylali pod adres biura.

    Raczej tak.

    > Oraz czy VAT na takiej fakturze da sie rozliczyc jakos
    > transgranicznie?

    No bierze fakturę, płacisz a potem w US Nimieckim żądasz rozliczenia
    VATu.

    > Czy moglaby byc faktura z unijnym NIPem i zerowa
    > stawa VAT?

    Na 99% nie.

    >...Wiem, uslugi bylyby swiadczone na terytorium PL, wiec
    > moze to cos zmienia.

    Nie zachodzi eksport usług (zakup i realizacja na terenie tego samego
    kraju), więc nie ma podstawy do braku naliczania usług.

    rgrds,
    Jakub

  • 3. Data: 2010-08-19 09:49:19
    Od: a...@p...pl