  • 11. Data: 2013-09-23 00:35:24
    Temat: Re: pluskwa lokalizacyjna?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Sep 2013 15:48:45 +0200, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:
    > "biedasolution". :)
    > 2) Antena GPS musi "widzieć niebo" (?), więc trochę trudno to
    schować i
    > cały projekt się komplikuje.

    Rozumiem chęć rozwiązania problemu najtanszymi środkami, ale samochod
    chyba jest dla Ciebie więcej wart niz te ~30 zl?
    Lokalizator przeważnie ma zintegrowaną antenę gps i nie musi widzieć
    nieba. Sa modele detektywistyczne wielkości niewiele większej od
    pudełka zapałek, w obudowie mają magnes do przyczepiania do podwozia,
    nie "widząc" nieba działają bez problemu.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2013-09-23 07:06:11
    Temat: nieco OT Re: pluskwa lokalizacyjna?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-23 00:35, Marek pisze:
> [...]
    > nieba. Sa modele detektywistyczne wielkości niewiele większej od pudełka
    > zapałek, w obudowie mają magnes do przyczepiania do podwozia, nie

    Po przemyśleniu zostałem przekonany :) Nie wiem jak jest naprawdę z tym
    "widzeniem nieba". Podejrzewam, że zależy od zastosowanego modułu GPS.
    Pewno wyjdzie w praniu. Na razie zamówiłem na dx to:
    http://dx.com/p/cx-01-mini-handheld-vibrating-mms-si
    rf3-gprs-gsm-position-tracker-alarm-w-micro-usb-whit
    e-223581
    (nie wiem po co tam "vibrating", najchętniej bym to wyłączył).
    Schować trzeba będzie gdzieś u góry pod deską blisko przedniej szyby, to
    będzie widział niebo przez plastik i szkło, o ile się nie roztopi w upał.
    Mój tablet m723g 1) widzi satelity leżąc koło lewarka biegów, 2)
    próbował się roztopić, jak wisiał na przedniej szybie w upał.

    Zasilanie oczywiście musi mieć stałe, wiadomo.
    Te "detektywistyczne" to raczej bym między bajki włożył. Nie wierzę w
    widzenie satelitów przez żelastwo samochodu spod podwozia.

    A wracając do tematu grupy:
    Czy są gdzieś tanie prepaidy typu RwK za 5zł, które da się doładowywać
    "zdalnie", tzn bez fizycznego kontaktu z telefonem i tą kartą SIM?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-09-23 08:47:49
    Temat: Re: nieco OT Re: pluskwa lokalizacyjna?
    Od: "keramp z Pyrlandii" <k...@i...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy są gdzieś tanie prepaidy typu RwK za 5zł, które da się doładowywać
    > "zdalnie", tzn bez fizycznego kontaktu z telefonem i tą kartą SIM?

    Ja mam TK-102
    (http://allegro.pl/nowy-lokalizator-gps-tk-102-z-gpr
    s-gsm-podsluch-i3552179338.html
    przykładowa sztuka) działa, obojętnie gdzie go w samochodzie zostawię łapie
    sygnał. Nadzorowany za pomocą sms. Za taką cenę polecam. A działa z playową
    kartą po 5 za rok ;)Sygnał traci jedynie na parkingach "marketowych"
    molochów. Dokładność od 2-3 m do, przy słabym sygnale, kilkudziesięciu
    m.Jedyny minus to bateria nie trzyma tyle ile reklama podaje ;) W zestawie
    jednak jest ładowarka samochodowa. Na uchwyt magnetyczny raczej bym z
    zestawu nie liczył, trzyma raczej za słabo by sie utrzymać na dziurach
    karoserii. Jednak nie eksperymentował w "boju" :D
    Zdrówka

  • 14. Data: 2013-09-23 09:00:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Sep 2013 07:06:11 +0200, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:
    > Te "detektywistyczne" to raczej bym między bajki włożył. Nie wierzę
    > widzenie satelitów przez żelastwo samochodu spod podwozia.

    No mam taki i działa. Włóż tablet pod samochód i sprawdz.

    > Czy są gdzieś tanie prepaidy typu RwK za 5zł, które da się
    doładowywać
    > "zdalnie", tzn bez fizycznego kontaktu z telefonem i tą kartą SIM?

    Plus i Play (pozostali pewnie też) ma do takich celów specjalny
    abonament "telemetria", który kosztuje kilka zl/mies z limitem
    transferu zupełnie wystającym na.użytek lokalizatora. Jest to
    bardziej wygodne niz prepaid, który niespodziewanie przestaje działać
    bo mu się saldo skończyło. Jak chce się mieć stały monitoring to
    prepaid się srednio nadaje to tego.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2013-09-23 14:13:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> wrote in message
> [...]
    > Te "detektywistyczne" to raczej bym między bajki włożył. Nie wierzę
    > w widzenie satelitów przez żelastwo samochodu spod podwozia.

    Sygnał GPS odbija się z powodzeniem od powierzchni drogi i trafia
    do anteny umieszczonej pod samochodem... sprawdzone :-)

  • 16. Data: 2013-09-24 09:19:27
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.09.2013 sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> napisał/a:

    > A wracając do tematu grupy:
    > Czy są gdzieś tanie prepaidy typu RwK za 5zł, które da się doładowywać
    > "zdalnie", tzn bez fizycznego kontaktu z telefonem i tą kartą SIM?

    A są jeszcze operatorzy, u których _nie_ da się
    doładować prepaida zdalnie?

    Ja korzystam z Play, prepaidy: swój, żony, córki i serwerkowego
    telefonu-modemu do wysyłania sms w razie awarii mam wygodnie
    w jednym miejscu na play24. Pewnie u większości operatorów się
    tak da.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 17. Data: 2013-09-24 09:29:05
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-24 09:19, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > telefonu-modemu do wysyłania sms w razie awarii mam wygodnie
    > w jednym miejscu na play24. Pewnie u większości operatorów się

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Doładowanie kodem kupionym od dilera.

    Być może można, płacąc przelewem 5zł za 5zł. :) Bardziej mi odpowiada
    płacenie 4zł za 5zł (od miesiąca tego nie widać na znanym portalu, ale
    może wróci), bo nadal są po 4,60.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-09-24 09:59:02
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.09.2013 sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> napisał/a:

    > Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Doładowanie kodem kupionym od dilera.
    >
    > Być może można, płacąc przelewem 5zł za 5zł. :) Bardziej mi odpowiada

    Ja akurat płacę kartą. Z Moneybackiem 5% od banku oraz bonusem od Playa 15%.
    A jak doładowuję z żoną, to dodatkowo po 5zł na głowę.

    > płacenie 4zł za 5zł (od miesiąca tego nie widać na znanym portalu, ale
    > może wróci), bo nadal są po 4,60.

    No i? Zaszczędzisz 40 groszy rocznie? Panowie E. Krabbs i Scrooge McDuck
    mogliby Ci buty czyścić :-)

  • 19. Data: 2013-09-24 12:15:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości

    >A są jeszcze operatorzy, u których _nie_ da się
    >doładować prepaida zdalnie?

    http://www.tubiedronka.pl/jak_doladowac.html
    "Juz wkrotce" widzialem chyba z rok temu.

    U innych podobnego autoramentu moze byc podobnie.

> [...]
    >telefonu-modemu do wysyłania sms w razie awarii mam wygodnie
    >w jednym miejscu na play24. Pewnie u większości operatorów się

    Ale z calkowitym zarzadzaniem zdalnym telefonem to roznie bywa.
    W orange np bylo, ale billing wymagal hasla z sms (juz mozna bez)

    J.

  • 20. Data: 2013-09-24 12:55:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.09.2013 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > http://www.tubiedronka.pl/jak_doladowac.html
    > "Juz wkrotce" widzialem chyba z rok temu.
    >
    > U innych podobnego autoramentu moze byc podobnie.

    Korzystający proszeni są o przyjęcie najserdeczniejszych
    wyrazów współczucia.

    > Ale z calkowitym zarzadzaniem zdalnym telefonem to roznie bywa.
    > W orange np bylo, ale billing wymagal hasla z sms (juz mozna bez)

    A nie można zdefiniować numeru, na który ma przychodzić
    hasło? W Playu na to wpadli, może i w Orange też? :-)