  • 1. Data: 2009-12-15 12:52:44
    Temat: napiecie na standardowym rs232?
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    witam,
    Czy ktoś mógłby mnie oświecić jaki poziom napięć jest na standardowej
    przejściówce rs232-usb? mam urządzenie, na którym jest rs232, ale jest
    zaznaczone że z poziomem napięć 3,3V i nie wiem czy mogę użyć standardowej
    przejsciówki czy trzeba kombinować?
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-12-15 13:40:49
    Temat: Re: napiecie na standardowym rs232?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Micha^(3) schrieb:
    > witam,
    > Czy kto? móg^(3)by mnie o?wieci? jaki poziom napie^? jest na standardowej
    > przej?ciówce rs232-usb? mam urz?dzenie, na którym jest rs232, ale jest
    > zaznaczone ?e z poziomem napie^? 3,3V i nie wiem czy moge^ u?y? standardowej
    > przejsciówki czy trzeba kombinowa??
    > pozdrawiam

    musisz się zdecydować: twoje urządzenie ma RS232 czy seryjne
    międzymordzie 3.3V? RS232 ma -3V do -15V dla mark i +3V do +15V dla
    space. Tak stanowi norma. Przejściówki dają na ogół +-5 do +-12V.
    Odbiorniki RS232 odbiegają często od normy i trawią 0V jako mark, dzięki
    temu można robić proste międzymordzia na pojedynczych tranzystorach, nie
    muszą one jednak działać wszędzie.
    Aha, do twojego ustrojstwa przejściówka RS232/USB nie nadaje się tak na
    dzieńdobry. Zamiast tego dałbym pojedynczy FT232R.

    Waldek

    PS
    popraw kodowanie

  • 3. Data: 2009-12-15 14:05:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, December 15, 2009, 2:40:49 PM, you wrote:

    > Micha^(3) schrieb:

    [...]

    > popraw kodowanie

    Kodowanie ma dobre - deklaracji charsetu jedynie brak :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-12-15 14:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest rs232, ale jest zaznaczone że z poziomem napięć 3,3V i nie
    > wiem czy mogę użyć standardowej przejsciówki czy trzeba

    Tak jak Waldek napisal, tylko pytanie czy twoje urzadzenie to nie
    jest przypadkiem
    "lacze szeregowe z napieciami TTL 3.3V" [no bo na pewno juz nie
    RS232]

    Zmierz napiecie na linii TxD - jesli w spoczynku jest +3V, to
    potrzebujesz
    napiec "zanegowanych", na RS-232 jest wtedy napiecie ujemne, a
    przynajmniej zero.

    J.