-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: na przejezdzie
Date: Mon, 16 May 2016 19:13:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 52
Message-ID: <5739ff9f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.173.197
X-Trace: 1463418783 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22824 83.27.173.197:54169
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582092
[ ukryj nagłówki ]http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynist
a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY
"szynobusem z Wągrowca do Poznania podróżowało ok. 100 osób. Gdy
rozpędzony pojazd był w okolicach miejscowości Skoki, maszynista
zauważył, że na torach stoi wyładowana drewnem ciężarówka. Zanim
pojazd w nią uderzył, maszynista włączył awaryjne hamowanie, wybiegł z
kabiny i wydał pasażerom komendę "Na podłogę!". Wszyscy zareagowali
prawidłowo, a moment później drewniana belka przebiła pociąg na
wysokości siedzeń.
Maszynista uratował pasażerów szynobusu. "Zareagowali podręcznikowo.
Momentalnie położyli się na podłogę"
Choć przedstawiciele kolei uważają, że ciężarówki w ogóle nie powinno
być na przejeździe (bo obowiązuje tam zakaz wjazdu tego typu
pojazdów), jej właściciel jest innego zdania. - Złożyłem w tej sprawie
doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez
maszynistę pociągu przez zaniechanie hamowania - mówił na antenie
TVN24 Wojciech Szkudlarek.
Jego zdaniem maszynista "miał całe 100 metrów czy 200 metrów, jak miał
widoczność na łuku i mógł trąbić i hamować". - To, że on uciekł i
informował pasażerów, że grozi im jakieś niebezpieczeństwo, to jest
jakiś tam odruch, ale każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc
samochodem, to nie wskakuje na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na
klakson i hamuje - przekonuje.
Szkudlarek twierdzi też, że prawidłowo nie działał sam przejazd, na
którym doszło do wypadku. Jak tłumaczy, że jego pracownikowi, który
kierował ciężarówką, rogatka zamknęła się na kabinie. Ponieważ nie
chciał uszkodzić szlabanu, próbował odbić kierownicą w inną stronę. -
W tym momencie uderzył go pociąg. Nie było trąbienia z pociągu, nie
było niczego - mówił.
Na razie zarzuty usłyszał kierowca ciężarówki - oskarża się go o
wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi komunikacyjnemu.
Śledczy zbadają też, czy mężczyzna mógł wywołać zagrożenie katastrofą
komunikacyjną; jeśli zdecydują się postawić takie zarzuty, może mu
grozić nawet 8 lat więzienia"
No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze
hamowac bez dalszego siedzenia maszynisty w kabinie ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.05.16 20:05 PiteR
- 16.05.16 20:13 masti
- 16.05.16 20:38 Cavallino
- 16.05.16 20:39 T.
- 16.05.16 20:47 J.F.
- 16.05.16 20:46 masti
- 16.05.16 20:49 J.F.
- 16.05.16 20:52 Cavallino
- 16.05.16 21:54 sirapacz
- 16.05.16 22:00 masti
- 16.05.16 22:12 sirapacz
- 16.05.16 22:17 j...@i...pl
- 16.05.16 22:26 J.F.
- 16.05.16 22:52 RoMan Mandziejewicz
- 16.05.16 22:55 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=