  • 1. Data: 2009-02-14 22:47:38
    Temat: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    witam !

    wpadłem na genialny pomysł, że kupię sobie nowy aparat. jestem 101%
    amatorem. jest zbędny tysiąc polskich zlotych z minimalnym hakiem. co warto
    kupić ? uda się nabyc cos dobrego z wymiennymi obiektywami ? 20mpix nie
    potrzebuję, 5-6 wystarczy w zupełności. wiekszość zdjęć to rodzinne foty,
    raz na rok walne jakieś ekspresyjne ujęcie:
    http://plfoto.com/16143/autor.html
    pomożecie ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2009-02-14 22:49:37
    Temat: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: "devoiko" <d...@o...pl>

    Proponuję Canon EOS 300 analog i EF 50 f/1.8 II, koszt całości 500zł,
    zdjęcia - żyleta.

  • 3. Data: 2009-02-14 22:52:39
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Użytkownik "devoiko" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Proponuję Canon EOS 300 analog i EF 50 f/1.8 II, koszt całości 500zł,
    > zdjęcia - żyleta.

    wolałbym coś cyfrowego

    --
    VSS

  • 4. Data: 2009-02-14 22:57:38
    Od: "devoiko" <d...@o...pl>

    moim zdaniem na cyfrę szkoda czasu

    lepiej zrobić jedno porządne zdjęcie i odebrać je z dobrego labu niż zrobić
    ich 20 i potem obrabiać w PS

    ale ja się nie znam...

  • 5. Data: 2009-02-14 23:00:58
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > lepiej zrobić jedno porządne zdjęcie i odebrać je z dobrego labu niż
    > zrobić ich 20 i potem obrabiać w PS

    ale w Poznaniu nie ma dobrych labów...

    --
    VSS

  • 6. Data: 2009-02-14 23:04:45
    Od: "devoiko" <d...@o...pl>

    ja obrabiam na Starym Żegrzu (ex-Konica), nie narzekam

  • 7. Data: 2009-02-14 23:10:46
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > ja obrabiam na Starym Żegrzu (ex-Konica), nie narzekam

    tak daleko to ja się nie zapuszczam w miasto :)

    --
    VSS

  • 8. Data: 2009-02-14 23:14:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nówka, czy używany? Bo z nówkami może być problem, szczególnie jak
    złotówka poszła w dół. Pół roku temu najtańszą lustrzanką cyfrową z
    wymienną optyką(co prawda w tej chwili innych lustrzanek cyfrowych chyba
    nie ma, ale dla wszystkiego dodałem ;) ) była Sony Alfa 200. Najtańszą
    wcale nie znaczy, że najgorszą. Jakość zdjęć porównywalna do innych
    modeli z tej samej półki cenowej i nieco lepszych (matryce takie same,
    lub bardzo podobne, a różnice w funkcjach dodatkowych). Dało się ją
    nabyć już za 900zł. Jak jesteś gotowy wydać 1500zł, to już masz kilka
    ciekawych propozycji - np. Olympus E-420 z kitem (a może znajdzie się
    nawet oferta z dwoma kitowymi obiektywami), albo też zupełnie podstawowa
    lustrzanka jak Alfa 200 - Nikon D40 lub D60 też z obiektywem kitowym.

    Z używanych będzie większy wybór.

    Tylko tak się zastanawiam, czy lustrzanka nie wprowadzi cię w
    frustrację, że zdjęcia nie wychodzą jak należy - może lepiej te 1000zł
    wydać na Canona G9/G10? Dlaczego taki kompakt? Ano dlatego, że potem,
    jak cię wciągnie, można wygodnie do niego doczepić lampę błyskową i
    wtedy dostanie taki aparacik skrzydeł, szczególnie na zdjęciach z imprez
    w domu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-02-14 23:15:26
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 14.02.2009, o godzinie 23.49.37, na pl.rec.foto.cyfrowa, devoiko
    napisał(a):

    > Proponuję Canon EOS 300 analog i EF 50 f/1.8 II, koszt całości 500zł,
    > zdjęcia - żyleta.

    Tematycznie grupa Ci się pomyliła.
    I naucz się cytować.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 10. Data: 2009-02-14 23:16:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    devoiko pisze:
    > moim zdaniem na cyfrę szkoda czasu
    >
    > lepiej zrobić jedno porządne zdjęcie i odebrać je z dobrego labu niż zrobić
    > ich 20 i potem obrabiać w PS

    Tylko wyskakując z takimi radami zapominasz, że żeby te zdjęcia
    obejrzeć, to trzeba film skończyć, albo wyjąć przed czasem. Inaczej może
    być tak, że czas między pierwszym a ostatnim zdjęciem to pół roku, albo
    rok, bo nie było okazji do zrobienia zdjęcia, a nie chce się marnować
    filmu, żeby zobaczyć te 5-10 zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79