  • 1. Data: 2011-09-06 20:24:36
    Temat: moze mnie zjecie
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Pytanie: jaki tani skuter polecacie dla kierowcy
    bez uprawnień na motocykl.
    Skuter ma być tylko do jeżdżenia po mieście tylko?

    Posiadam YZ450f, ale na dojazdy do biura się raczej
    nie nadaje.

  • 2. Data: 2011-09-06 21:17:03
    Temat: Re: moze mnie zjecie
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.09.2011 megrims <m...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > bez uprawnień na motocykl.
    > Skuter ma być tylko do jeżdżenia po mieście tylko?
    >
    > Posiadam YZ450f, ale na dojazdy do biura się raczej

    Podobnie pindziesiąt, które możesz prowadzić bez kategorii A się
    nie nadaje, ale trochę z drugiej strony.
    Najlepiej zrobić prawko, wybrać coś co ma co najmniej 150ccm, lepiej
    250, a w miarę potrzeb i chęci wincy.

    Sam nie przepadam za skuterami, ale jak już to wolę te z większymi
    kołami. Np. takie Piaggio beverly 250, czy liberty 200, całkiem znośnie
    w mieście daje radę. I wiele innych podobnych.
    Pindziesiąt IMHO nie nadaje się dla dorosłego człowieka do niczego.
    No może po bułki na osiedlu, czy boczną gruntową na ryby (jak kto łowi
    na wędkę to pewnie i cierpliwy jest).

    Latanie na większym bez prawka to potencjalne spore problemy. Ale to
    każdy wg. własnego uznania.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2011-09-06 21:39:14
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-06 23:17, kakmar pisze:
    > Dnia 06.09.2011 megrims<m...@i...pl> napisał/a:
    Dziękuje za info.
    Co do prawka to już wiem co i jak: kurs, badania itp..
    > Latanie na większym bez prawka to potencjalne spore problemy. Ale to
    > każdy wg. własnego uznania.

    Jak się nic nie stanie a złapią, to 500 mandat i wszystko.
    Ale jak będzie kolizja i będą poszkodowani, to masakra.
    Prawko zrobię.
    pzdr.

  • 4. Data: 2011-09-06 21:59:05
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 22:24, megrims pisze:
    > Pytanie: jaki tani skuter polecacie dla kierowcy
    > bez uprawnień na motocykl.

    pc800 zarejestrowana na 50 ;)

    > Posiadam YZ450f, ale na dojazdy do biura się raczej
    > nie nadaje.

    Przesady!

    pozdr
    newrom
    PS. scarabeo

  • 5. Data: 2011-09-07 06:27:41
    Od: amos <g...@g...com>

    On 6 Wrz, 22:24, megrims <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > bez uprawnień na motocykl.
    > Skuter ma być tylko do jeżdżenia po mieście tylko?
    >
    > Posiadam YZ450f, ale na dojazdy do biura się raczej

    Nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia w skutach, poniewaz mialem jeden
    sezon 125 i ostatnio kupilem zonie 50ccm 4T. Jezdzic na maluchu sie
    da, lecz faktycznie trzeba sobie cos przestawic w glowie. Szczegolnie,
    gdy na codzien lata sie czyms "normalnym". Niemniej pojezdzilem
    tydzien i jakos sie dalo. Trudniej bylo spowrotem dosiasc stukonnej
    maszyny.

    I tak o to dochodzimy do tego, co chcialem napisac ;) Bardzo mile
    bylem zaskoczony podczas przejazdzki kolegi dwusuwowym 50ccm z lat
    90tych. Normalnie Szatan nie skuter. Nawet piecdziesiatka z glowica
    osiemdziesiatki nie ma przy tym szans.

    Moze wiec rozejrzyj sie za czyms malym ale 2T? Nowe tez sa dostepne.
    Gdy zrobisz prawko dowiadczenie bedzie jak znalazl zeby kupic cos
    wiekszego.

    --
    amos

  • 6. Data: 2011-09-07 09:53:23
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Jak się nic nie stanie a złapią, to 500 mandat i wszystko.
    > Ale jak będzie kolizja i będą poszkodowani, to masakra.

    500 jak nie masz żadnych uprawnień
    300 jak masz inną kategorie

    pzdr
    Piotr

  • 7. Data: 2011-09-07 10:35:03
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    >Pytanie: jaki tani skuter polecacie dla kierowcy
    >bez uprawnień na motocykl.
    >Skuter ma być tylko do jeżdżenia po mieście tylko?

    Nie wiem czy to będzie tani ale polecam gilere runer 50 2T używam
    odblokowana około 80 - 85km/h przy 90 kg kierowcy.
    pali sporo bo koło 4.5 l/100 ale 50ccm ale takie "osiągi" musi pic i 2T.

    Ale i tak robię A.

    Buniek

  • 8. Data: 2011-09-07 11:48:42
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 06-09-2011 22:24, megrims pisze:
    > Pytanie: jaki tani skuter polecacie dla kierowcy
    > bez uprawnień na motocykl.
    > Skuter ma być tylko do jeżdżenia po mieście tylko?

    Jakiegos japonczyka 50cc np Honda X8RS itp.
    omijaj chinskie i tajwanskie wynalazki.
    I rob A, w wiekszych pojemnosciach 125-400cc jest duuuzo ciekawych
    skuterow i maxiskuterow.

    Ps. AMG 6.3 nie robi w korkach? ;P

    --
    pozdr
    Rogal

  • 9. Data: 2011-09-07 16:49:37
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-07 11:53, PH pisze:
    > U?ytkownik "megrims"<m...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > 500 jak nie masz ?adnych uprawnie?
    > 300 jak masz inn? kategorie
    >
    > pzdr
    > Piotr

    A jak wjadę przez przypadek w Porsche GT2 i skasuje mu maskę, szybę
    czołowa i dach, to szkoda wyjdzie na 150.000 pln. A przy braku
    uprawnień to chyba OC sprawcy nie działa. I tu widzę problem.
    Mam kolegów, którzy konkretnymi sprzętami latają bez uprawnień
    po parę lat i mają to gdzieś. Ani razu policja ich nie zatrzymała
    do kontroli. Ale to nie o te 300 lub 500 PLN chodzi, tylko o potencjalną
    szkodę i sposób jej likwidacji.

  • 10. Data: 2011-09-07 16:50:11
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > pc800 zarejestrowana na 50 ;)

    > Przesady!

    W sumie do windy się nie zmieści, ale po schodach
    da się wjechać. :D