  • 1. Data: 2012-12-02 15:55:32
    Temat: motorola mx2 i redboot
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mam taką płytkę i właśnie chyba popsułem RedBoota :( Zmieniłem parametry
    konsoli w skrypcie startowym... i możliwe, że popełniłem błąd i teraz
    mam krzaczki na terminalu rs-232.
    Zasadniczo nie rozumiem jak ta zmiana mogła wpłynąć na działanie samego
    bootloadera - zmieniłem przecież skrypt startowy, który uruchamia
    dopiero bootloader - więc na początku powinien on się zgłosić tak jak
    było do tej pory czyli 19200 8n1, a dopiero później jak go nie przerwę
    uruchomić skrypt i po starcie kernela powinny się zmienić parametry jak
    już - ale może czegoś nie rozumiem?
    Oczywiście próbowałem: zmieniać wszelkie parametry transmisji terminala;
    logować się do redboota przez telnet (nie odpowiada); wciskać wszelkie
    możliwe kombinacje typu ctrl-c na ślepo.
    Na tej płytce są jeszcze (co najmniej) dwa uart-y - czy to możliwe, że
    redboot sam przełączył się na inny uart?
    Mirek.

  • 2. Data: 2012-12-03 14:09:38
    Temat: Re: motorola mx2 i redboot
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.12.2012 15:55, Mirek wrote:
> [...]
    > Na tej płytce są jeszcze (co najmniej) dwa uart-y - czy to możliwe, że
    > redboot sam przełączył się na inny uart?

    A resetować swój odbiornik UART? Jest to stosunkowo częsty problem z
    USB/serial na PL2303, że jak dostaną w niewłaściwym momencie "kaszę" to
    jedyny sposób na przywrócenie do pracy to odpięcie od zasilania i
    podłączenie ponownie. W przypadku wbudowanego seriala może być potrzebny
    reboot.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-12-04 18:09:57
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.12.2012 14:09, Michoo wrote:

    > A resetować swój odbiornik UART? Jest to stosunkowo częsty problem z
    > USB/serial na PL2303,

    Ja mam akurat specjalnie na FTDI (IMHO trochę stabliniejszy), ale ten
    problem jest już rozwiązany - coś się jednak wykrzaczyło w konfiguracji
    redboota - na szczęście znalazłem go na 57600 i zrobiłem "fconfig -i" bo
    inaczej nie zapisywał konfigu. Nadal mam niestartującego linuksa -
    redboot to zgłasza jako: "Platform: i.MX2 ADS (Freescale i.MX2)" - jeśli
    ktoś działał coś na tym to proszę o odzew.

    Mirek.