  • 21. Data: 2009-07-12 22:14:18
    Temat: Re: monitor- jaki format jest "na topie'
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Były 4:3, 5:4, 16:9, 16:10
    > rozdzielczości rózne, teraz pojawiaja sie full Hd.

    1920x1200

    zyga

  • 22. Data: 2009-07-13 12:24:43
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Marek wrote:
    > Były 4:3, 5:4, 16:9, 16:10
    > rozdzielczości rózne, teraz pojawiaja sie full Hd.
    > Jaki jest "trynd" /jakmawiał pewien towarzysz/ i czym sie kierować ?

    1920x1200 24" lepiej 25,5"

    miab

  • 23. Data: 2009-07-13 21:41:12
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Marek" wrote:
    > 1921/31/32 :miałeś je okazje oglądać ? czym się realnie różnią ?

    Według specyfikacji i przeznaczenia według Eizo różnią się
    pivotem lub jego brakiem oraz czasem reakcji, mogę tylko
    potwierdzić, że 1932 nadaje się do gier bez najmniejszych
    problemów. Fizycznie nie porównywałem tych modeli, miałem
    kupować 1931, ale wycofali i pojawił się 1932.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 24. Data: 2009-07-14 15:04:41
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 23:56:07 +0200, Marek napisał(a):

    > Czy da się go ustawić tak, by nie robił za główne oświetlenie pokoju ? Mam
    > problemy z oczami i większośc LCD dziła na mnie jak reflektor podczas
    > przesłuchania na UB.

    Da się. Co ważne - regulacja jest przez zmniejszanie jasności świetlówek, a
    nie przepuszczalności matrycy. Dzięki temu nawet na jasności 0% nie traci
    się kontrastu, ostrości i kolorów.

    > 1921/31/32 :miałeś je okazje oglądać ? czym się realnie różnią ?

    Mam 1932, pozostałe oglądałem tylko w sklepie, więc to żadne porównanie.
    1921 nie ma "dopalacza", więc pewnie smuży, 1931 ma uboższe menu i wg.
    specyfikacji jest jaśniejszy od 1932.

    Każdy model jest w dwóch kolorach (polecam szary) i ma do wyboru co najmiej
    2 rodzaje podstawek (ja mam EzUp).

    --
    GLaF

  • 25. Data: 2009-07-20 20:33:25
    Od: vDonaldo <v...@o...eu>

    Marek wrote:

    > Czy da się go ustawić tak, by nie robił za główne oświetlenie pokoju ? Mam
    > problemy z oczami i większośc LCD dziła na mnie jak reflektor podczas
    > przesłuchania na UB.

    Ustawić da się prawie każdy, problem polega na tym że przy małej
    jasności mocno tracisz na kontraście (czytelności). Potrzebujesz więc
    monitora o dobrym odwzorowaniu czerni, coś w stylu Samsunga 971p lub
    podobnych. Potem kalibrujesz go na bardzo niską jasność np. rzędu 80
    cd/m^2 (kolorymetr się przyda) i oczy mają się dużo lepiej. Warto też
    pamiętać o właściwie dobranym oświetleniu miejsca pracy.

  • 26. Data: 2009-07-21 06:07:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2009 21:39, Marek pisze:
    > Bo niestety decyduje marketing i dyktatura rynku. Nie ważne, że monitor

    Nie do końca. Nie da się wszystkiego narzucić. Gdyby ludzie
    nie kupowali tak chętnie pojawiających się wyświetlaczy pa-
    noramicznych, to dzisiaj może stanowiłyby one tylko połowę
    oferty, a nie, powiedzmy, 95%.

    > Bardzo ładnie to widać po fanach telewizorów LCD oglądających rozmazany
    > obraz PAL rozciągnięty do proporcji ekranu nowego TV. Nie jest przy tym
    > ważne, ze oryginalny obraz ma proporcje 4:3, ważne że TV jest LCD a obraz
    > wypełnia cały ekran.

    To rozciągnięcie to faktycznie zaraza. Nawet, jeżeli jest w
    pewien sposób "usprytnione" przez elektronikę telewizora.

    A rynek telewizorów to w ogóle piękny przykład wyprzedzenia
    potrzeb widzów i możliwości nadawców przez rozwój sprzętu.

    > Potrzeby są takie, bymieć obraz o jakości CRT :) w 1024*768. Ale to

    Jakości CRT? To znaczy nieostry, z morą i migający? ;p

    > niestety nie jest możliwe w rozsądnej cenie przy współczesnej technologii,
    > chyba, że na LCD 15" ;)

    A czemu akurat 1024*768? Im wyższa rozdzielczość, tym wyższa
    jakość obrazu, bo wyższe dpi -- jeżeli oczywiście nie używa
    się marnego oprogramowania, które na zmianę dpi reaguje aler-
    gicznie.

    > Skoro już mam kupować "panoramę" i odpuścić 1024*768 to zastanawiam się
    > jaką. 20-22-24" ?

    Obawiam się, że panorama to minimum właśnie 21"-22". Wtedy
    będzie przynajmniej w pionie odpowiadała klasycznym monitorom
    19"-20".

    PS. Ten post jest pisany z wykorzystaniem jednego z ostatnich
    chyba dostępnych na rynku niepanoramicznych monitorów LCD
    20" :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |