  • 1. Data: 2012-07-23 22:01:54
    Temat: monitor d-sub only i przejsciowka z DVI
    Od: "ja to ja" <j...@t...ja>

    Mam monitor Samsunga 19-tkę, jedynie ze złączem D-sub, kupiłem kiedyś bo
    był tani i moja karta graficzna też miała tylko takie złączę.
    Zmieniłem w końcu komputer, teraz mam grafikę jedynie z dwoma portami DVI,
    więc musiałem podłączyć przez przejściówkę, ale obraz jest o wiele gorszy,
    widać nieostrości i ogólnie źle to wygląda. Ta przejściówka tak kaszani
    obraz i nic się nie da zrobić? Przecież w starym komputerze miałem o wiele
    gorszą kartę graficzną i w 1440x900 było wszystko ok.

  • 2. Data: 2012-07-24 01:06:19
    Temat: Re: monitor d-sub only i przejsciowka z DVI
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 23.07.2012 22:01, ja to ja pisze:
    > Przecież w starym komputerze
    > miałem o wiele gorszą kartę graficzną i w 1440x900 było wszystko ok.

    Czyli wcale nie była gorsza. W kontekście jakości a nie wydajności.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2012-07-24 11:39:31
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-07-23 22:01, ja to ja pisze:

    > Zmieniłem w końcu komputer, teraz mam grafikę jedynie z dwoma portami
    > DVI, więc musiałem podłączyć przez przejściówkę, ale obraz jest o wiele
    > gorszy, widać nieostrości i ogólnie źle to wygląda.

    Po podłączeniu nowej karty pamiętałeś o ustawieniu natywnej
    rozdzielczości i odświeżania monitora oraz włączeniu w menu monitora lub
    przyciskiem na monitorze wyboru autodopasowanie (poprawia tryb analogowy)?

    > Ta przejściówka tak kaszani obraz

    To zwykłe połączenie elektryczne bez żadnej elektroniki - tu naprawdę
    ciężko coś zepsuć.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2012-07-24 13:04:14
    Od: "ja to ja" <j...@t...ja>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozdzielczości i odświeżania monitora oraz włączeniu w menu monitora lub
    > przyciskiem na monitorze wyboru autodopasowanie (poprawia tryb

    Oczywiście że tak!
    Obraz jest wyraźnie gorszy, a na monitorze z DVI jest ok, tylko po
    przejściówce jest wypaczenie.

    > To zwykłe połączenie elektryczne bez żadnej elektroniki - tu naprawdę
    > ciężko coś zepsuć.

    Podobno zamienia sygnał cyfrowy w analogowy? Aha, ta przejściówka ma mniej
    blaszek niż wtyczka DVI, może to przez to? Cholera sam nie wiem, chyba się
    zamienię z kolegą na monitor 19-tka D-sub, na 17-tkę z DVI bo nie wyrobię
    na czymś takim :/

  • 5. Data: 2012-07-24 13:14:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Podobno zamienia sygnał cyfrowy w analogowy?

    Nie zmienia. Na karcie masz najpewniej wyprowadzone
    DVI-I czyli komplet sygnalow cyfrowych i anlaogowych.
    Przejsciowka jedynie zapewnia dopasowanie mechaniczne
    i polaczenie odpowiednich wyprowadzen sygnalow.

    Mozesz sprobowac innej przejsciowki.
    Na przyklad na taka nie robiona "na pajaka" ;)

    Ale moze tez byc tak, ze producent karty graficznej
    zaoszczedzil na kosztach filtrow, albo w ogole olal
    sensowne wyprowadzenie linii analogowych z DACa
    i po prostu ta karta "tak ma".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2012-07-24 14:02:26
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    ja to ja nabazgrał(a):

> [...]
    > mniej blaszek niż wtyczka DVI, może to przez to? Cholera sam nie wiem,
    > chyba się zamienię z kolegą na monitor 19-tka D-sub, na 17-tkę z DVI bo

    Może masz wersje DVI analog a nie cyfra ??

    Złącze DVI występuje w 3 wariantach:

    a.. DVI-I - przesyła zarówno dane cyfrowe jak i analogowe. Po zastosowaniu
    właściwej przejściówki można je połączyć ze zwykłym złączem D-Sub karty
    graficznej
    b.. DVI-D - przesyła tylko dane cyfrowe; niektóre karty graficzne
    posiadają możliwość przesyłania dźwięku poprzez złącze DVI. Należy jednak
    zauważyć, że nie jest to zgodne ze standardem DVI - w sposób niestandardowy
    wykorzystywane są jedynie niektóre pin'y, co pozwala na zastosowanie
    niestandardowej przejściówki DVI->HDMI.[1]
    c.. DVI-A - przesyła tylko dane analogowe

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interfac

  • 7. Data: 2012-07-24 17:02:37
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    > kaszani obraz i nic się nie da zrobić? Przecież w starym komputerze
    > miałem o wiele gorszą kartę graficzną i w 1440x900 było wszystko ok.

    upewnij się że masz odświeżanie 60Hz (nie75)
    zmień przejściówkę

    tak to możliwe, pogorszenie analogu może być spowodowane jakością samego
    wyjścia w karcie graficznej, jakością przejściówki, kabli...

  • 8. Data: 2012-07-24 21:18:24
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "ja to ja" <j...@t...ja> napisał w wiadomości
> [...]
    > obraz i nic się nie da zrobić? Przecież w starym komputerze miałem o wiele
    > gorszą kartę graficzną i w 1440x900 było wszystko ok.

    Sprawdź na drugim porcie DVI (choć pewnie będzie tak samo). Jeśli i na innej
    przejściówce będzie tak samo (a pewnie będzie, domyślam się że używasz tej
    którą dostałeś wraz z kartą) to pozostaje albo wymiana karty (na taką z
    "prawdziwym" DSUB) albo wymiana monitora.

  • 9. Data: 2012-07-25 22:22:40
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-07-24 13:04, ja to ja pisze:

    > Oczywiście że tak!

    Z ostrożności przypominam tylko o odświeżaniu natywnym (pewnie 60 Hz -
    monitory LCD potrafią zgłaszać max 75Hz, momo że faktycznie ich max to
    60) oraz o ustawieniu autodopasowania w menu - zwłaszcza o tym ostatnim
    łatwo zapomnieć, bo do danego monitora zasadniczo robi się raz i zapomina.

    > Obraz jest wyraźnie gorszy, a na monitorze z DVI jest ok, tylko po
    > przejściówce jest wypaczenie.

    Jeśli jest prawidłowo ustawiony to na typowych rozdzielczościach dla
    19" (do 1680x1050) trzeba dobrze się przyjrzeć by zauważyć różnicę.

    > Podobno zamienia sygnał cyfrowy w analogowy?

    Nic nie zmienia. W DVI-I masz zarówno sygnał analogowy, jak i cyfrowy.
    To proste połączenie elektryczne na krótkim odcinku i raczej trudno tu
    coś schrzanić (analog z DVI nie masz podłączony na płaskim kablu jak w
    tańszych kartach DSUB), ale nie zaszkodzi sprawdzić inną przejściówkę.
    Jeśli to nie da poprawy i na pewno wszystko jest OK ustawione to
    możliwe, że producent karty zaoszczędził parę centów na filtrach. Co to
    za karta dokładnie?

    > Aha, ta przejściówka ma mniej blaszek niż wtyczka DVI, może to przez to?

    Nie, jeśli jest prawidłowo wykonana to takie rozwiązanie zapewnia
    poprawny obraz (analog w DVI wykorzystuje mało pinów). Sprawdzając inną
    przejściówkę nie zaszkodzi wybierać "pełnopinową" (mniejsza szansa że
    przy okazji zaoszczędzono również na czymś innym) ale używając
    przejściówek DVI-DSUB Asusa i Gigabyte nie zauważyłem żadnej różnicy
    jakości po analogu w związku z ilością wtyków po stronie DSUB.

    > Cholera sam nie wiem, chyba się zamienię z kolegą na monitor 19-tka D-sub,
    > na 17-tkę z DVI bo nie wyrobię na czymś takim :/

    Szkoda tej 19" - o ile to nie jest jakieś chore 16:9, to normalne dla
    19" 4:3 daje jednak dużo większą powierzchnię roboczą.

    --
    /MB