  • 1. Data: 2009-11-11 15:49:27
    Temat: mój pc - i pewnie problem wasz i mój (tak jeszcze sądzę w 70 %)
    Od: "megiddo" <m...@g...pl>

    witam
    pewnie też macie niektórzy stary komputer z grafiką na agp. gry chodzą
    całkiem dobrze ale nie w max detalach i chcielibyście coś zmienić w swoim
    pc. kiedyś gdy kupowaliście grafikę, płytę i procka to miało starczyć na
    kilka lat , no i rzeczywiście starczyło, ale.... technika idzie zaje..
    naprzód i kusi was coś zmienić w pc żeby nie zostać w tyle...

    i co zrobić w tym temacie ? żeby było dobrze i ekonomicznie i jakościowo ,
    dobra jakość za dobrą cenę .

    są 2 warianty : albo przesiąść się na karty grafiki pci-e, albo zostać przy
    agp

    w pierwszym wariancie trzeba by zmieniać płytę główną , procesor, pamięć i
    grafikę
    w drugim tylko grafikę

    ja ma następującą konfigurację
    procek intel p4 3 Ghz HT hyper threading 3.06 GHz L2 cache 1mb
    płyta abit IS7-V i848-ICH5
    FSB SPEED 4 x 204 mhz
    memory bus speed 2x 204mhz
    pamięć 2GB ddr-sdram
    GRAFIKA MSI NX 7800GS - nvidia geforce 7800GS
    i windows xp home

    czy przesiąść się na pci-e x16 czy tylko kupić kartę na agp np. radeon hd
    3850 lub radeon hd 4670 ?

    poza tym czy bez problemu zainstaluję swój windows na nowej płycie ?
    poprzednio musiałem wysłać fax do microsoftu jak zmieniałem płytę z agp 2x
    na agp 8x

    też pytanie czy wystarczy wymienić płytę i zostawić stary dysk twardy z
    systemem i jakoś się dopasuje, czy trzeba format i instalować wszystko od
    nowa ?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-11-12 09:33:03
    Od: marcink <m...@g...pl>

    megiddo pisze:
> [...]
    >
    > też pytanie czy wystarczy wymienić płytę i zostawić stary dysk twardy z
    > systemem i jakoś się dopasuje, czy trzeba format i instalować wszystko od

    Miałem ten sam dylemat na etapie R1950Pro na AGP i niestety nie był to
    efektywny zakup. Na trochę pomogło.
    Aktualnie jestem na etapie wymiany całej platformy bo samo PCI-e to się
    chyba raczej nie da.
    Stare typy DDR są drogie (jakbyś chciał coś dołożyć), procek też szału
    nierobi więc szkoda kasy na kartę AGP.
    Oczywiście gry na dzisiaj wymagają najmniej 2 rdzeni a patrząc na takie
    GTA IV to już 4 a lepiej nie bedzie. (czyt. mniejsze wymagania)
    Pozdro.