  • 1. Data: 2012-02-13 01:31:22
    Temat: moduł czujki IR
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Potrzebowałbym z 200-300 szt "modułu" czujki IR.
    Czylim zasadniczo mogła by to buć najprostsza czujka IR, która
    daje na wyjściu sygnał po wykryciu ruchu (sygnał trafi do małego atmelka).

    Tyle, że - potrzebowałbym toto zasilane z paru volt - najlepiej 3.3 czy coś koło
    tego (coby najlepiej
    dało się zasilić z 2 baterii 1.5V).

    Normalne piry są na 12V. No i ważne, co by było tanio.

    Obawiam się, że robienie samemy pira będzie nieekonomiczne, z drugiej strony to
    zasilanie 12V
    dla gotowych też mi nie pasuje. Wymogów wielkich co do tego PIRa nie ma, ot ma
    wykryć że ktoś przechodzi (we wnętrzach).

    Macie jakiegoś pomysła ?

  • 2. Data: 2012-02-13 02:56:51
    Temat: Re: moduł czujki IR
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    chodzi o coś w tym rodzaju
    http://www.alibaba.com/product-gs/510986414/pir_moti
    on_sensor_for_lights.html

    Ale jakby u nas bardziej :)

  • 3. Data: 2012-02-13 07:50:29
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    sundayman wrote:
> [...]
    > dla gotowych też mi nie pasuje. Wymogów wielkich co do tego PIRa nie
    > ma, ot ma wykryć że ktoś przechodzi (we wnętrzach).

    Witam,
    zwykle w środku siedzi 78L05 więc spróbować można zasilić
    bezpośrednio z 3,3V może zadziała, jednak przy 300szt może być
    problemem robocizna przy przerabianiu. Chociaż wyrwanie 78L05
    i zlutowanie 2 nóg nie jest wielkim wyzwaniem:)
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2012-02-13 11:34:28
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > problemem robocizna przy przerabianiu. Chociaż wyrwanie 78L05
    > i zlutowanie 2 nóg nie jest wielkim wyzwaniem:)

    no to jest opcja "ostateczna", jak nic lepszego się nie znajdzie :)

  • 5. Data: 2012-02-13 11:58:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-13 12:34, sundayman pisze:

    > no to jest opcja "ostateczna", jak nic lepszego się nie znajdzie :)

    Będzie pływał podczas rozładowywania baterii. Zamiast 7805 możesz dać
    trzynóżkowy dc/dc np:
    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=69-076-80
    Ale on pracuje od 4,75 więc nie ma pewnosci czy pójdzie na trzech bateriach.
    Możesz dać czteronóżkowe jeśli jest miejsce na dodatkową nóżkę masy.
    Są zasilane z 3V:
    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=69-560-00
    Ceny niestety trochę duże ale można znaleźć innych firm w innych
    sklepach po około 12zł. Pytanie czy ci się mieści w budżecie i czy
    wystarcza 200mA.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-02-13 12:01:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Monday, February 13, 2012, 2:31:22 AM, you wrote:

> [...]

    > dla gotowych też mi nie pasuje. Wymogów wielkich co do tego PIRa nie ma, ot ma
    > wykryć że ktoś przechodzi (we wnętrzach).

    Wyrwać czujki z odświeżaczy powietrza? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-02-13 13:00:43
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wyrwać czujki z odświeżaczy powietrza? ;)
    Niestety ale tam jest jeden chip do wszystkiego i raczej nie spełni do
    końca oczekiwań ze względu na opóźnienia jakie daje i minimalny
    interwał pomiędzy wyzwoleniami chyba że pir ma działać nie częściej niż
    raz na kilka minut.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2012-02-13 23:19:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    To chyba bym musial zrobic zbiórkę z całego osiedla :)

  • 9. Data: 2012-02-14 13:12:33
    Od: "As" <N...@p...onet.pl>

    W Biedronce mają być bateryjne lampki LED z czujnikiem ruchu za jedyne
    14.99zł.

  • 10. Data: 2012-02-14 18:36:47
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "As" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W Biedronce mają być bateryjne lampki LED z czujnikiem ruchu za jedyne
    >14.99zł.

    no ale to rewelacja nie jest. Przypominam , że chodzi o 300 szt.
    Przerabianie góry lampek mi się nie uśmiecha...
    Kurczę, nikt nie ma u nas takich mikro modułów ?