  • 21. Data: 2010-06-27 05:44:11
    Temat: Re: miniaturowy tranzystor do zasilaczy ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Są granice miniaturyzacji i pewnych problemów się nie przewskoczy. 75W
    > zasilacza laptopa to nie 2W ładowarki do telefonu.

    Nikt nie mówi, że to musi być aż tak mała wtyczka. Ładowarki do
    telefonów też zmalały w ciągu ostatnich lat. :)

  • 22. Data: 2010-06-27 09:04:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Układ Liniowy. W odróżnieniu od UC...

    UC???? A co to by było? Cyfrowy? Że niby... ten... do liczenia? Kurcze, ale
    ta technika zachrzania...

    J.

  • 23. Data: 2010-06-27 12:26:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > UC???? A co to by było? Cyfrowy? Że niby... ten... do liczenia? Kurcze,
    > ale ta technika zachrzania...

    Nie no, do liczenia, to znowu by musiał być UL - układ liczbowy... bo na
    cyfrowym to tylko od 0 do 9 możesz liczyć ;P;P...

    Konop

  • 24. Data: 2010-06-27 17:34:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010 11:04:28 +0200, Jarek P. wrote:

    >UC???? A co to by było? Cyfrowy? Że niby... ten... do liczenia? Kurcze, ale
    >ta technika zachrzania..

    Czas jak szybko zachrzania - dawniej kazdy polski elektronik, nawet
    hobbysta to wiedzial, a dzis .. jak widac zestarzelismy sie :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-06-27 17:41:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Jun 2010 23:30:12 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Są granice miniaturyzacji i pewnych problemów się nie przewskoczy. 75W
    >zasilacza laptopa to nie 2W ładowarki do telefonu.

    Nie kracz nie kracz, poczekamy zobaczymy co wymysla.

    A co do laptopa - kabelek na maly prad cienszy i lzejszy, ale sie tez
    latwiej lamie ..

    J.

  • 26. Data: 2010-06-27 17:47:23
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-27 13:26, Konop pisze:

    > Nie no, do liczenia, to znowu by musiał być UL - układ liczbowy... bo na
    > cyfrowym to tylko od 0 do 9 możesz liczyć ;P;P...

    Na cyfrowym tylko 0 - 1, w końcu jedna cyfra ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 27. Data: 2010-06-27 18:27:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Sunday, June 27, 2010, 7:41:18 PM, you wrote:

    > Nie kracz nie kracz, poczekamy zobaczymy co wymysla.

    Nic nie wymyslą. Tendencje są takie, że się wymyślić nie da. Zasilacze
    laptopowe mogę wręcz stać się większe, jak przymus stosowania PFC je
    obejmie.

    > A co do laptopa - kabelek na maly prad cienszy i lzejszy, ale sie tez
    > latwiej lamie ..

    Kabelek sieciowy zawsze grubszy, cięższy i sztywniejszy - wymaganie
    podwójnej izolacji o odpowiedniej grubości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-06-27 19:10:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Nic nie wymyslą. Tendencje są takie, że się wymyślić nie da. Zasilacze
    > laptopowe mogę wręcz stać się większe, jak przymus stosowania PFC je
    > obejmie.

    A ja myślę, że niekoniecznie - najwyżej nie zmaleją znacznie - cały czas
    rośnie współczynnik wydajność/watt. Mój, trzyletni prawie, laptop ma
    zasilacz o wymiarach 135x35x60 i "słusznej" wadze. Laptop kumpla, z
    przed kilku miesięcy, ma zasilacz mniejszy i zauważalnie lżejszy a
    sprzęt jest dobre 3 razy wydajniejszy w typowych zastosowaniach i żyje
    prawie 2 razy dłużej na podobnej baterii - wystarcza mu mniejsza moc
    zasilacza (75 vs. 90).

    Kolejna sprawa to jakość przetwornic - we wszystkich zasilaczach, które
    do tej pory rozbierałem sporo miejsca zajmują kondensatory - jakby je
    wywalić to zrobiłoby się tak przynajmniej o 1/4...1/3 luźniej - niedawno
    na tej grupie była dyskusja o przetwornicy flyback o malej pojemności
    wejściowej i wyjściowej.

    No i kolejna kwestia to sprawność przetwornic - dwa lata temu
    zaprezentowano przetwornicę split-pi (co trochę dziwi bo nic
    rewolucyjnego w tej koncepcji nie ma). Jeżeli wierzyć wiki to typowo
    osiąga 96 i więcej procent sprawności - czyli 90W zasilacz ma do
    rozproszenia niecałe 4 waty przy pełnym obciążeniu i 1..2 waty przy
    typowej pracy - niewiele.

    Michoo

  • 29. Data: 2010-06-27 19:33:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-27 21:10, Michoo pisze:

    > A ja myślę, że niekoniecznie - najwyżej nie zmaleją znacznie - cały czas
    > rośnie współczynnik wydajność/watt. Mój, trzyletni prawie, laptop ma
    > zasilacz o wymiarach 135x35x60 i "słusznej" wadze. Laptop kumpla, z

    Generalnie to jak dla mnie maleć bardzo nie muszą w stosunku do takiego
    zasilacza od mojego Eee PC 901. Niechby to tylko miało formę (choćby
    sporej) "wtyczki" z jakimś dobrze przemyślanym patentem zwijania kabla.

  • 30. Data: 2010-06-27 20:51:36
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl> napisał w wiadomości

    > Na cyfrowym tylko 0 - 1, w końcu jedna cyfra ;)

    0/1 to by musiał być UB, a to znów źle wróży takiemu wynalazkowi...

    J.