    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: matryca CCD, mam od razu zapomniec?
    Date: Sat, 03 Jan 2015 18:44:23 +0100

    Powitanko,

    Cel czysto poznawczy.
    Ze zlomowanych aparatow da sie wydlubac matryce CCD. Chcialbym sie czyms
    takim pobawic. Glownie odpowiedzic sobie na pytanie, czemu kamery super
    szybkie sa tak super drogie;-) Ale tez ciekaw jestem, czemu pojscie w
    druga strone, czyli ekstremalnie dlugie czasy naswietlania wymagaja
    dlugiego zarabiania pieniedzy.
    Raczej CCD niz CMOS z pewnych wzgledow uzytecznych, ale jakies info na
    temat CMOSowych matryc by sie przydalo.
    Poza ogolnymi opisami typu Wikipedia, nie znalazlem nic bardziej
    szczegolowego. Opisow kosci przylegajacych do tych przetwornikow prozno
    szukac. Jest tylko opis przerobki nie produkowanej juz kamerki
    internetowej o zalosnej rozdzielczosci do celow astro-foto amatorskiej.
    O zainteresowaniu sie tematem mam od razu zapomniec, czy da sie jakos
    magicznie podlaczyc do sterowania/odczytu takiej matrycy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa