  • 1. Data: 2010-04-30 07:25:39
    Temat: linka z uszczelnieniem ?
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam mały problem który spędza mi sen z powiek, w moim XT350 ciężko chodzi
    sprzęgło, myślałem że tak ma być ale ojciec nie dał mi spokoju i tak co
    chwila nawija "nasmaruj linkę" no to wczoraj sprawa dojrzała i postanowiłem
    to naoliwić, zdemontowałem klamkę i mocowanie przy silniku i o dziwo
    faktycznie linka ciężko chodzi, zrobiłem przyrząd do smarowania z lateksowej
    rękawiczki, nalałem oliwki zadrutowałem i zostawiłem, dodatkowo napompowałem
    rękawiczkę żeby było ciśnienie :), po kilku godzinach okazało się że olej
    nie przeszedł, no to dawaj kombinerki i pcham linkę tam i nazad, niestety
    bez efektu, bo to wkrętarkę i kręcę pół godziny, bez efektu, linka jak sucha
    tak sucha, teraz pytanie czy możliwe że w lince a raczej pancerzu są jakieś
    o-ring ? które ją uszczelniają do tego stopnia że nawet oliwa się nie
    przepcha ?

    pozdrawiam
    blur

    XT350
    ETZ 250
    WSK 175
    SR1
    SR2

  • 2. Data: 2010-04-30 07:39:15
    Temat: Re: linka z uszczelnieniem ?
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    blur pisze:
> [...]
    > zostawiłem, dodatkowo napompowałem rękawiczkę żeby było ciśnienie :),
    > po kilku godzinach okazało się że olej nie przeszedł, no to dawaj

    Bry,
    co wlałeś do pancerza? Niektóre oleje są na to za gęste i albo nie
    wnikną głębiej, albo zaklajstrują jeszcze bardziej. Druga rzecz - osłona
    teflonowa wewnątrz pancerza może być przetarta i linka wymaga wymiany
    pomimo, że tego nie widać. Trzecia opcja - linka gdzieś wewnątrz
    pancerza się strzępi albo się zagięła.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 3. Data: 2010-04-30 08:09:18
    Od: amos <g...@g...com>

    On 30 Kwi, 09:39, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:
    > co wlałeś do pancerza?

    A co mozecie polecic.

    Osobiscie myslalem, zeby zalac teflonowym smarem do lancucha
    rowerowego. Jest rzadki.

    Nada sie?

    --
    zdrowka
    amos

  • 4. Data: 2010-04-30 08:20:20
    Od: n...@s...com

    On Fri, 30 Apr 2010 09:25:39 +0200, "blur" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >o-ring ? które ją uszczelniają do tego stopnia że nawet oliwa się nie
    >przepcha ?

    Nie. Wez zacznij od nafty. Jak wypluczesz syf to wtedy dopiero naoliw.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 5. Data: 2010-04-30 08:47:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    n...@s...com pisze:

    > Nie. Wez zacznij od nafty. Jak wypluczesz syf to wtedy dopiero naoliw.

    piszczącą oś wycieraczki WD-40 płukałem (a "naszym" sprayem łańcuchów
    smarowałem - super sprawa do tematów nadwoziowych)

    Ale na mechaniczne uszkodzenie nie pomoże. Jest pewna ilość firm
    naprawiającyh linki, na dziś bliżej im nie do motoryzacji, tylko do
    rynku maszynowego.

  • 6. Data: 2010-04-30 08:59:39
    Od: n...@s...com

    On Fri, 30 Apr 2010 10:47:41 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >piszczącą oś wycieraczki WD-40 płukałem

    Nafta tansza, a rownie skuteczna :)

    >Ale na mechaniczne uszkodzenie nie pomoże.

    Koledze sie olej nie przelal przez pancerz tylko gdzies utknal. Wydaje
    mi sie ze nawet jesli jest mechaniczne uszkodzenie to calosc i tak
    jest zawalona syfem ktory trzeba usunac.

    > Jest pewna ilość firm
    >naprawiającyh linki, na dziś bliżej im nie do motoryzacji, tylko do
    >rynku maszynowego.

    Szkoda sobie dupe zawracac, przynajmniej linkami z krakowskiego
    Konsora.

    pozdr
    newrom

  • 7. Data: 2010-04-30 09:23:55
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    amos pisze:

    > A co mozecie polecic.

    Zwykły olej silnikowy, najlepiej o małej liczbie przed 'W', np. 0W40.

    > Osobiscie myslalem, zeby zalac teflonowym smarem do lancucha
    > rowerowego. Jest rzadki.

    Nie wiem jak od łańcucha rowerowego, ale od motocyklowego się nie nadaje
    - po odparowaniu nośnika smar ten robi się mocno klejący i jeszcze
    bardziej zakleja linkę.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 8. Data: 2010-04-30 09:40:13
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    > Nafta tansza, a rownie skuteczna :)

    > Koledze sie olej nie przelal przez pancerz tylko gdzies utknal. Wydaje
    > mi sie ze nawet jesli jest mechaniczne uszkodzenie to calosc i tak
    > jest zawalona syfem ktory trzeba usunac.

    Jakoś sobie teraz poradzę bo normalnie zwątpiłem,
    tyle już maszyn się naprawiało i linek oliwiło i
    nigdy takiego problemu nie miałem,
    a kto wie co japońce mogli wymyślić,
    linka jest na pewno ok, chodzi ciężko ale bez zacięć
    i dziwnych dźwięków, jest bardzo solidna i twarda.

    pozdrawiam
    blur

    p.s.

    wybiera się ktoś do Toszka ? na zlot oczywiście ;) a nie w to drugie miejsce
    :)

    XT350
    ETZ 250
    WSK 175
    SR1
    SR2

  • 9. Data: 2010-04-30 09:54:46
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    > wybiera się ktoś do Toszka ? na zlot oczywiście ;) a nie w to drugie
    > miejsce

    Tak, będziemy tam wszyscy! Podobno będą gratis mierzyć poziom oleju i to nie
    w misce olejowej ;-)

    Zdroofka Johnny

  • 10. Data: 2010-04-30 10:41:25
    Od: n...@s...com