eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › lancuch x zamiast o?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 11. Data: 2010-05-14 14:28:32
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-05-14 16:04, Ivam pisze:
    > Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy
    > nad zakupem lancucha innej firmy. Jezdzisz=DID, musisz wymienic, bo
    > chcesz sprzedac, albo cos=inna firma.

    To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać
    i poinformować go o tym, albo wymienić na DID i doliczyć ten koszt do
    ceny sprzęta.

    --
    duddits


  • 12. Data: 2010-05-14 14:32:40
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 14 May 2010 14:54:45 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > W dniu 2010-05-14 14:49, a...@h...pl pisze:
    >
    >> NIE ZAMIENIAJ O NA X i zastanawiam sie skad sie biora
    >
    > z ortografii. X zamiast O sprawia ze ciezko zrozumiec o co chodzilo
    > autorowi.

    Nx nie wiem, brak x w języku pxlskim pxwxduje że człxwiek szybkx łapie,
    jaki jest mechanizm pxdmianki, a wtedy tx trywialnie prxstx zrxzumieć x
    cx chxdzi :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 13. Data: 2010-05-14 15:15:35
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: a...@h...pl

    "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:

    > Użytkownik <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:7...@h...pl...
    >> A szalec nie ma na czym, to nie r1.
    >
    > Taki lancuch to przesada:
    > http://moto.allegro.pl/item1007315249_lancuch_napedo
    wy_did_525_vm2_118_x_ring_nie_vx.html
    > (jakbys sie zdecydowal to mozesz najwyzej dociac)
    >
    > Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy
    > nad zakupem lancucha innej firmy. Jezdzisz=DID, musisz wymienic, bo
    > chcesz sprzedac, albo cos=inna firma.

    No muszę wymienić bo się rozciągnął i jest do wymiany, pewnie ma
    ładnych parę lat, czy to jest ,,albo coś''? A w serwisówce oprócz DID
    Suzuki zaleca tez RK więc nie mam poczucia, że biorąc RK popełniam
    jakąś straszliwą technozbrodnię. Jak mi padnie po jednym sezonie to
    następny wezmę DID, a teraz nowy łańcuch to i tak będzie duża zmiana w
    tym moto, ceny remontów powoli się zbliżają do ceny zakupu
    (,,zadbany'').

    A.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm


  • 14. Data: 2010-05-14 15:27:30
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    a...@h...pl napisał(a):

    > na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
    > miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
    > i zastanawiam sie skad sie biora

    Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
    Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
    jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie używanie
    zapinki.
    Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.

    --
    M.


  • 15. Data: 2010-05-14 15:29:05
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Ivam pisze:

    > Olej RK, reginy i inne dupeszwance.
    Pozwole sie nie zgodzic.
    przynajmniej co do RK, rk zalozony do DRZty nie mial lekko i po sezonie
    jazdy byl w takim samym stanie co oryginalny, tez RK.
    IMO nalezy dobrac jak najmocniejszy lancuch jaki sie da a jak ktos
    oszczedza i kupuje "taniego" RK i porownuje to do "drogiego" DID (bo i w
    DID masz przeciesz tanie O i drogie XW ringi) to pozniej sa problemy.

    --
    pozdr
    Rogal
    Tiger1050
    http://www.rogal.riders.pl


  • 16. Data: 2010-05-15 16:26:55
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:7...@h...pl...
    >> wymieniam naped w malym bandicie, w serwisowce GSF400
    >> napisali ze lancuch o-ringowy, 525, 114 ogniw, w larsonie wychodzi
    >> jako pasujacy lancuch x-ringowy, o taki:
    >> http://www.larsson.pl/?c=r&no=MjEwMTExNg==&bid=10976
    1
    >
    > Olej RK, reginy i inne dupeszwance. Pojechalem kiedys do sklepu i pytam

    Co do Reginy to faktycznie, ale RK spokojnie możesz zakładać. Jakościowo
    i trwałościowo nie odbiega specjalnie od DID-a. Szerokim łukiem omijaj
    natomiast łancuchy VAZ i Iris.
    Pamiętaj dodatkowo, że przy wymianie łańcucha warto wymienić zębatki, bo
    inaczej łańcuch, nawet x-ring DID, wyciągnie się błyskawicznie.

    pozdr
    DP
    TL-S


  • 17. Data: 2010-05-16 21:37:48
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: a...@h...pl

    Shreek <p...@M...onet.pl> writes:

    > a...@h...pl napisał(a):
    >
    >> na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
    >> miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
    >> i zastanawiam sie skad sie biora
    >
    > Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
    > Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
    > jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie
    > używanie zapinki.
    > Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.

    Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:

    CAUTION: If your motorcycle came with a sealsed-ring chain of any type
    (O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be prelaced with a
    chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
    chain.

    I w serwisówce cos jest, żeby używać łańcucha dokładnie tego samego
    typu. Za to nie ma parametrów zębatek i musiałem im liczyć zęby jak
    koniowi.

    A.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm


  • 18. Data: 2010-05-16 22:10:16
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: a...@h...pl

    Shreek <p...@M...onet.pl> writes:

    > a...@h...pl napisał(a):
    >
    >> na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
    >> miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
    >> i zastanawiam sie skad sie biora
    >
    > Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
    > Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
    > jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie
    > używanie zapinki.
    > Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.

    Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:

    CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type
    (O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be replaced with a
    chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
    chain.

    I w serwisówce cos jest, żeby używać łańcucha dokładnie tego samego
    typu. Za to nie ma parametrów zębatek i musiałem im liczyć zęby jak
    koniowi.

    A.
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm


  • 19. Data: 2010-05-16 22:21:58
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: Arni <n...@s...org>

    a...@h...pl pisze:

    >> Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.
    >
    > Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:
    >
    > CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type
    > (O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be replaced with a
    > chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
    > chain.
    >

    ale tu stoi tylko tyle, ze jesli motocykl ma dowolny łancuch z
    uszczelnieniami dowolnego typu to nie wolno uzywac łancucha bez
    uszczelnien. Nic wiecej.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat


  • 20. Data: 2010-05-17 08:41:27
    Temat: Re: lancuch x zamiast o?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-14 16:28:32 +0200, duddits <d...@N...pl> said:

    > To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać
    > i poinformować go o tym, albo wymienić na DID i doliczyć ten koszt do
    > ceny sprzęta.

    Bez przesadyzmu, na takim RK czy Reginie sprzęt parę kkm zrobi i na
    sezon czy dwa styknie. A że oryginalny DID starczyłby na dłużej, to już
    nie problem sprzedającego. Nie wspominając o tym, że w skrajnych
    przypadkach zużyty łańcuch może dawać w sprzęcie nieprzyjmene objawy
    trakcyjne, które mogą zniechęcać potencjalnych kupujących (bo nie ma
    pewności, że to tylko napęd).

    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: