-
11. Data: 2010-05-14 14:28:32
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: duddits <d...@N...pl>
W dniu 2010-05-14 16:04, Ivam pisze:
> Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy
> nad zakupem lancucha innej firmy. Jezdzisz=DID, musisz wymienic, bo
> chcesz sprzedac, albo cos=inna firma.
To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać
i poinformować go o tym, albo wymienić na DID i doliczyć ten koszt do
ceny sprzęta.
--
duddits
-
12. Data: 2010-05-14 14:32:40
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Fri, 14 May 2010 14:54:45 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> W dniu 2010-05-14 14:49, a...@h...pl pisze:
>
>> NIE ZAMIENIAJ O NA X i zastanawiam sie skad sie biora
>
> z ortografii. X zamiast O sprawia ze ciezko zrozumiec o co chodzilo
> autorowi.
Nx nie wiem, brak x w języku pxlskim pxwxduje że człxwiek szybkx łapie,
jaki jest mechanizm pxdmianki, a wtedy tx trywialnie prxstx zrxzumieć x
cx chxdzi :-)
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
13. Data: 2010-05-14 15:15:35
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: a...@h...pl
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:
> Użytkownik <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:7...@h...pl...
>> A szalec nie ma na czym, to nie r1.
>
> Taki lancuch to przesada:
> http://moto.allegro.pl/item1007315249_lancuch_napedo
wy_did_525_vm2_118_x_ring_nie_vx.html
> (jakbys sie zdecydowal to mozesz najwyzej dociac)
>
> Ale zwykly VX na 100% lokalny sklep moze zamowic. Zastanow sie 2 razy
> nad zakupem lancucha innej firmy. Jezdzisz=DID, musisz wymienic, bo
> chcesz sprzedac, albo cos=inna firma.
No muszę wymienić bo się rozciągnął i jest do wymiany, pewnie ma
ładnych parę lat, czy to jest ,,albo coś''? A w serwisówce oprócz DID
Suzuki zaleca tez RK więc nie mam poczucia, że biorąc RK popełniam
jakąś straszliwą technozbrodnię. Jak mi padnie po jednym sezonie to
następny wezmę DID, a teraz nowy łańcuch to i tak będzie duża zmiana w
tym moto, ceny remontów powoli się zbliżają do ceny zakupu
(,,zadbany'').
A.
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm
-
14. Data: 2010-05-14 15:27:30
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: Shreek <p...@M...onet.pl>
a...@h...pl napisał(a):
> na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
> miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
> i zastanawiam sie skad sie biora
Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie używanie
zapinki.
Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.
--
M.
-
15. Data: 2010-05-14 15:29:05
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
Ivam pisze:
> Olej RK, reginy i inne dupeszwance.
Pozwole sie nie zgodzic.
przynajmniej co do RK, rk zalozony do DRZty nie mial lekko i po sezonie
jazdy byl w takim samym stanie co oryginalny, tez RK.
IMO nalezy dobrac jak najmocniejszy lancuch jaki sie da a jak ktos
oszczedza i kupuje "taniego" RK i porownuje to do "drogiego" DID (bo i w
DID masz przeciesz tanie O i drogie XW ringi) to pozniej sa problemy.
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl
-
16. Data: 2010-05-15 16:26:55
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Ivam pisze:
> Użytkownik <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:7...@h...pl...
>> wymieniam naped w malym bandicie, w serwisowce GSF400
>> napisali ze lancuch o-ringowy, 525, 114 ogniw, w larsonie wychodzi
>> jako pasujacy lancuch x-ringowy, o taki:
>> http://www.larsson.pl/?c=r&no=MjEwMTExNg==&bid=10976
1
>
> Olej RK, reginy i inne dupeszwance. Pojechalem kiedys do sklepu i pytam
Co do Reginy to faktycznie, ale RK spokojnie możesz zakładać. Jakościowo
i trwałościowo nie odbiega specjalnie od DID-a. Szerokim łukiem omijaj
natomiast łancuchy VAZ i Iris.
Pamiętaj dodatkowo, że przy wymianie łańcucha warto wymienić zębatki, bo
inaczej łańcuch, nawet x-ring DID, wyciągnie się błyskawicznie.
pozdr
DP
TL-S
-
17. Data: 2010-05-16 21:37:48
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: a...@h...pl
Shreek <p...@M...onet.pl> writes:
> a...@h...pl napisał(a):
>
>> na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
>> miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
>> i zastanawiam sie skad sie biora
>
> Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
> Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
> jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie
> używanie zapinki.
> Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.
Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:
CAUTION: If your motorcycle came with a sealsed-ring chain of any type
(O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be prelaced with a
chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
chain.
I w serwisówce cos jest, żeby używać łańcucha dokładnie tego samego
typu. Za to nie ma parametrów zębatek i musiałem im liczyć zęby jak
koniowi.
A.
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm
-
18. Data: 2010-05-16 22:10:16
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: a...@h...pl
Shreek <p...@M...onet.pl> writes:
> a...@h...pl napisał(a):
>
>> na logike to ja rozumiem, ze to uszczelnienia tylko, ale w paru
>> miejscach czytalem wielkie łańcuchowe oszczeżenia NIE ZAMIENIAJ O NA X
>> i zastanawiam sie skad sie biora
>
> Pokaż mi takie miejsce gdzie to napisali bo aż sam ciekaw jestem.
> Jestem w stanie zrozumieć, że nie zaleca się zakładania łańcuchów o
> jakiś tam słabszych parametrach, że zaleca się zakuwanie a nie
> używanie zapinki.
> Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.
Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:
CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type
(O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be replaced with a
chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
chain.
I w serwisówce cos jest, żeby używać łańcucha dokładnie tego samego
typu. Za to nie ma parametrów zębatek i musiałem im liczyć zęby jak
koniowi.
A.
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm
-
19. Data: 2010-05-16 22:21:58
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: Arni <n...@s...org>
a...@h...pl pisze:
>> Ale rodzaj uszczelnienia będzie mieć conajwyżej wpływ na trwałość łańcucha.
>
> Na pudełku od tego łancucha co żem go kupił na wymianę (RK) jest:
>
> CAUTION: If your motorcycle came with a sealed-ring chain of any type
> (O-Ring, XW-Ring, RX-Ring, etc) it should always be replaced with a
> chain of equal or better type and grade. Do not use a non O-Ring
> chain.
>
ale tu stoi tylko tyle, ze jesli motocykl ma dowolny łancuch z
uszczelnieniami dowolnego typu to nie wolno uzywac łancucha bez
uszczelnien. Nic wiecej.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
-
20. Data: 2010-05-17 08:41:27
Temat: Re: lancuch x zamiast o?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2010-05-14 16:28:32 +0200, duddits <d...@N...pl> said:
> To chyba uczciwiej wobec potencjalnego kupującego w ogóle nie wymieniać
> i poinformować go o tym, albo wymienić na DID i doliczyć ten koszt do
> ceny sprzęta.
Bez przesadyzmu, na takim RK czy Reginie sprzęt parę kkm zrobi i na
sezon czy dwa styknie. A że oryginalny DID starczyłby na dłużej, to już
nie problem sprzedającego. Nie wspominając o tym, że w skrajnych
przypadkach zużyty łańcuch może dawać w sprzęcie nieprzyjmene objawy
trakcyjne, które mogą zniechęcać potencjalnych kupujących (bo nie ma
pewności, że to tylko napęd).
--
Pozdrawiam
de Fresz