-
1. Data: 2009-04-21 05:27:03
Temat: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
Witam,
Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak trolowanie, ale intryguje mnie temat
"ewolucji" motocyklisty.
Robię właśnie prawko i pewnie niedług będę kupował jakiś duży skuter. Czytam
więc porady w stylu "co na pierwsze moto" i znajduję dużo opinii "najpierw
coś słabego, potem jakieś 500-750 ccm, a na końcu dopiero DOCELOWA maszyna".
Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który 200
km/h robi w 7 sek? Skąd się bierze ta potrzeba wymiany motocykli na coraz
szybsze? Gdy kupuję samochód - drugi, trzeci, piąty - wcale nie muszą być
coraz większe i silniejsze. Czy wśród motocyklistów nie ma różnych potrzeb,
np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i wygodny cruiser,
itd?
Zastanawiam się nad tym i - być może chodzi o komfort dużego silnika, którym
nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys obr może się
to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich
(samochodowych) obrotach.
A może jakieś inne doświadczenia (o których nie mam pojęcia) każą szukać
większych mocy? Bo nie wierzę, że większośc motocyklistów to gorące głowy
ryzykujące życiem w pogoni za rekordem szybkości...
MN
-
2. Data: 2009-04-21 05:49:08
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Sqeeb <s...@i...community>
On Tue, 21 Apr 2009 07:27:03 +0200
"Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
> Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który 200
> km/h robi w 7 sek? Skąd się bierze ta potrzeba wymiany motocykli na coraz
> szybsze? Gdy kupuję samochód - drugi, trzeci, piąty - wcale nie muszą być
> coraz większe i silniejsze. Czy wśród motocyklistów nie ma różnych potrzeb,
> np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i wygodny cruiser,
> itd?
Tu sie coś musi? Podatki płacić jedynie, poza tym o ile nie plujesz się
zbyt głośno pod adresem władzy możesz nawet dopalacze sprzedawać.
A tak bardziej z tematem: apetyt rośnie w miare jedzenia. Pojeździsz czymś
mniejszym i przyjdzie ochota 'spróbowania' jak śmiga się na większym.
> Zastanawiam się nad tym i - być może chodzi o komfort dużego silnika, którym
> nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys obr może się
> to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich
> (samochodowych) obrotach.
A co to za jazda bez wachalowania biegami? ;-)
Jedni lubią awtomat, inni skrzynie manualne, kwestia gustu chyba.
Przecież niektóre mniejsze 'jadą' beż piłowania do 10krm...
> A może jakieś inne doświadczenia (o których nie mam pojęcia) każą szukać
> większych mocy? Bo nie wierzę, że większośc motocyklistów to gorące głowy
> ryzykujące życiem w pogoni za rekordem szybkości...
Moc się przydaje, a z biegiem kolejnych tysięcy kilometrów coraz bardziej
bezpiecznie potencjalny motocyklista może kupić sobie coś większego.
--
Pozdrawiam,
Sqeeb
-
3. Data: 2009-04-21 05:59:01
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Soulsick <s...@g...com>
Marcin Narzynski pisze:
> Witam,
> Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak trolowanie, ale intryguje mnie temat
> "ewolucji" motocyklisty.
> Robię właśnie prawko i pewnie niedług będę kupował jakiś duży skuter.
> Czytam więc porady w stylu "co na pierwsze moto" i znajduję dużo opinii
> "najpierw coś słabego, potem jakieś 500-750 ccm, a na końcu dopiero
> DOCELOWA maszyna".
>
> Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który
> 200 km/h robi w 7 sek? Skąd się bierze ta potrzeba wymiany motocykli na
> coraz szybsze? Gdy kupuję samochód - drugi, trzeci, piąty - wcale nie
> muszą być coraz większe i silniejsze. Czy wśród motocyklistów nie ma
> różnych potrzeb, np. do miasta - skuter, na długie wycieczki - pakowny i
> wygodny cruiser, itd?
>
> Zastanawiam się nad tym i - być może chodzi o komfort dużego silnika,
> którym nie trzeba tak wachlować biegami? Po latach warczenia na 10 tys
> obr może się to znudzić i taki 1 litrowy silnik w końcu pozwala na jazdę
> na niskich (samochodowych) obrotach.
Ano widzisz, bo się nasłuchałeś bajek...
Na początek potrzebna jest maszyna łatwa w prowadzeniu coby jej nie
naobijać i cieszyć się z jazdy zamiast walczyć o życie. Gdy umiejętności
wzrosną można jeździć czym się chce.
Pakowny i wygodny cruiser zapewne będzie ważyć ze 300kg i mieć ponad
litrowy silnik, ciężki wybór na początek.
Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...
Ale mniej więcej o to chodzi, kupujesz cokolwiek i dowiadujesz się co
tak na prawdę chcesz robić. 100km wokół domu można zrobić wszystkim od
roweru po R1 bez zbytniego zmęczenia. 100km w korkach już niezupełnie,
tak samo jak 1000km trasę :-). Jeżeli chodzi o duże silniki to mniej
palą i jak zauważyłeś nie trzeba tego w kółko redukować.
Poza tym nie zapominaj, że zawsze chodzi o lans.
--
Soulsick
-
4. Data: 2009-04-21 06:05:08
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
> Skuter do miasta? Są do tego lepsze motocykle...
A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
lepszego?
-
5. Data: 2009-04-21 06:07:18
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Magic <m...@w...pl>
Marcin Narzynski pisze:
> Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem
Nie musi. Ale jak może to czemu nie ? Lepiej mieć pod ręką i nogą więcej
niż mniej - jeśli potrafisz to w razie potrzeby wykorzystać.
Poza tym usiłujesz racjonalizować coś, co tak naprawdę racjonalne
zazwyczaj nie jest :)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
6. Data: 2009-04-21 06:10:11
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
Marcin Narzynski pisze:
> Witam,
> Czy naprawdę każdy motocyklista MUSI docelowo jeździć potworem, który
> 200 km/h robi w 7 sek?
Eeeee to jakiś model dla pedałów, dla prawdziwych facetów za wolne.
-
7. Data: 2009-04-21 06:16:17
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: "Tomek W" <w...@w...pl>
>Po latach warczenia na 10 tys obr może się to znudzić i taki 1 litrowy
>silnik w końcu pozwala na jazdę na niskich (samochodowych) obrotach.
niskich jak niskich, raczej są wyższe niż niższe ;-)
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
-
8. Data: 2009-04-21 06:52:15
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>
Marcin Narzynski napisał(a):
> A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
> lepszego?
Supamoto!
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf
-
9. Data: 2009-04-21 07:04:53
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: Norbi <n...@o...pl>
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> Marcin Narzynski napisał(a):
>> A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
>> lepszego?
>
> Supamoto!
>
Chyba Supymoto
tylko kto to jest Supa... :)
Norbi
KFazer'03
-
10. Data: 2009-04-21 07:16:19
Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> Marcin Narzynski napisał(a):
>> A co jest lepszego? Duża szyba, duże owiewki, automat - co może być
>> lepszego?
>
> Supamoto!
do dupy jest. kciuki mnie psuje.
--
gildor
9'99