  • 11. Data: 2013-10-19 23:28:11
    Temat: Re: ładowanie Andka i kable USB
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-19 14:42, J.F. pisze:

    > Samsungi bez zwarcia wcale sie nie laduja.

    Pewnie jest tak jak piszesz.

    > Chore to sa chinskie kable, gdzie jest pewnie jedna zylka miedzi.
    > No ale coz, klient chce tanio, to ma.

    Jest znacznie gorzej. Jak wspominałem - kupiłem kilka kabli, w tym tanie
    (być może chińskie). Praktycznie żadne nie ładują szybko z wyjątkiem
    jednego. Tanie, drogie - nie ma znaczenia. Co gorsze, gdy pytam
    sprzedawców czy mogą zaoferować mi kabel micro USB do SZYBKIEGO
    ładowania to w 100% przypadków nie rozumieli o co mi chodzi. A co
    jeszcze gorsze, na aukcjach Allegro znalazłem taki, który miał w opisie
    "wydajne ładowanie". KUpiłem go... no i faktycznie ma wyższe niż prawie
    wszystkie bo ... 640mA. Ale to i tak nie umywa się do 970mA jakie
    osiągam na drogim kablu.

    > Chinskie beda w sam raz, bo miedzi tam tez oszczedzaja :-)

    Owszem, ogrzeją mi chatę gdy przez tydzień będę próbował naładować
    smartfona :-D

    Marek

  • 12. Data: 2013-10-20 11:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2013 23:28:11 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > sprzedawców czy mogą zaoferować mi kabel micro USB do SZYBKIEGO
    > ładowania to w 100% przypadków nie rozumieli o co mi chodzi.

    No ba - kabel USB to kabel USB, i nikt o ladowaniu nie mowil, ani nie
    pisal :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-10-20 11:57:45
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-20 11:41, J.F. pisze:

    > No ba - kabel USB to kabel USB, i nikt o ladowaniu nie mowil, ani nie
    > pisal :-)

    No kurde... a taki dysk zewnętrzny, to przecież pralko-wirówka z grzałką
    :) i jakoś sobie radzi... Może ta mała wtyczka oszukuje?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 14. Data: 2013-10-20 20:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2013 11:57:45 +0200, sqlwiel napisał(a):
    > No kurde... a taki dysk zewnętrzny, to przecież pralko-wirówka z grzałką
    > :) i jakoś sobie radzi... Może ta mała wtyczka oszukuje?

    Po pierwsze - musi byc ograniczony do 0.5A - chyba ze USB 3.0.
    Po drugie - dyski czesto biora mniej.
    Po trzecie - moga miec przetwornice i byc mniej wrazliwe na kable.

    J.

  • 15. Data: 2013-10-20 21:51:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-20 11:41, J.F. pisze:

    > No ba - kabel USB to kabel USB, i nikt o ladowaniu nie mowil, ani nie
    > pisal :-)

    Taaa, to fakt. Ale jeśli już wszystkie smartfony rzuciły się na USB2 i
    ładowanie ich w ten sposób, tworząc szemrany standard, to przez czystą
    grzeczność producenci powinni pierdnąć "kupuj to czy tamto" aby ładować
    sprawnie.

    Sprzedawcy kabli USB, to już w ogóle żenada - w ogóle nie ogarniają
    tematu ładowania. Prawo Ohma się ich nie ima. Nie potrafią doradzić co
    wybrać. Zupełnie nie rozumieją tematyki tego co oferują (obdzwoniłem
    kilkunastu).

    Tak tak, wiem... lamentuję teraz w niebiosa :-D

    Marek

  • 16. Data: 2013-10-20 22:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2013 21:51:34 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > ładowanie ich w ten sposób, tworząc szemrany standard, to przez czystą
    > grzeczność producenci powinni pierdnąć "kupuj to czy tamto" aby ładować

    I moze tak bedzie, ale na razie pewna nowosc.
    No i ... zawsze mozesz kupic oryginal :-)

> [...]
    > tematu ładowania. Prawo Ohma się ich nie ima. Nie potrafią doradzić co
    > wybrać. Zupełnie nie rozumieją tematyki tego co oferują (obdzwoniłem

    Kabel USB oferuja.
    Wszystko na nim dziala, a ze laduje sie dwa razy dluzej,

    > Tak tak, wiem... lamentuję teraz w niebiosa :-D

    Znajdz dobry i sprzedawaj :-P
    Nie napisze "zrob" bo sie juz chyba nie da - wtyczek do lutowania nie
    widzialem.

    J.

  • 17. Data: 2013-10-21 11:01:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-20 22:37, J.F. pisze:

    > I moze tak bedzie, ale na razie pewna nowosc.
    > No i ... zawsze mozesz kupic oryginal :-)

    Ha! Właśnie. Mam już kilka "oryginałów" i żaden z nich nie ładuje tak
    szybko jak najbardziej oryginalny oryginał jaki miałem na początku.
    Wygląd identyczny. Nadruków nie porównam. Być może kupiłem podróbki w
    cenie oryginału a być może są lepsze i gorsze tego samego producenta,
    dodawane do różnych modeli smartfonów.

    > Znajdz dobry i sprzedawaj :-P

    A to niegłupi pomysł ! :-D

    > Nie napisze "zrob" bo sie juz chyba nie da - wtyczek do lutowania nie
    > widzialem.

    Szukałem, bez skutku. Dostałem za to rozbieralną przejściówkę mini /
    mikro i ją użyłem do eksperymentów aby sprawdzić czy to o rezystancję
    kabla chodzi czy o magię :-)

    Marek