  • 1. Data: 2010-11-22 00:20:26
    Temat: łącznik statywowy
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Przepraszam za być może naiwne pytanie ale jako fotograf nieobeznajmiony z
    długimi zoomami mam pytanie o tzw. łącznik statywowy.
    Czy jest to część którą można odkręcić od obietywu super zoom?
    Jakie wymagania musi spełnić statyw aby ten łącznik statywowy spełnił swoją rolę?
    Jak to się podłącza?
    Czy w super zoomach typu Sigma 120-400 albo 150-500 można można zrobic
    nieporuszone zdjęcie z ręki przy ISO 1600 i przysłonie 6,3 z max zoom?
    Mi już przy 200 mm trudno. To czy takie obiektywy tylko ze statywem. Ale
    dlaczego reklamuja je jako do sportu? To wskazuje na zdjęcia z reki.

  • 2. Data: 2010-11-22 06:31:01
    Temat: Re: łącznik statywowy
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-22 01:20, Gil pisze:

    > Przepraszam za być może naiwne pytanie ale jako fotograf nieobeznajmiony z
    > długimi zoomami mam pytanie o tzw. łącznik statywowy.
    > Czy jest to część którą można odkręcić od obietywu super zoom?

    W tych które oglądałem - można. Czy istnieją takie, w których nie można
    - nie wiem.

    > Jakie wymagania musi spełnić statyw aby ten łącznik statywowy spełnił swoją rolę?

    Musi być odpowiednio stabilny.

    > Jak to się podłącza?

    Przykręca się - podobnie jak korpus aparatu. W łączniku jest odpowiedni
    nagwintowany otwór.

    > Czy w super zoomach typu Sigma 120-400 albo 150-500 można można zrobic
    > nieporuszone zdjęcie z ręki przy ISO 1600 i przysłonie 6,3 z max zoom?

    Przy dobrych warunkach oświetleniowych można - szczególnie jeśli
    obiektyw lub korpus mają stabilizację. Problem w tym, że te obiektywy
    często przy pełnej dziurze nie są zbyt ostre i wymagaja przymknięcia o
    1-2 działki aby rysowały naprawdę dobrze. Ale - przy pełnym, ostrym
    słońcu nawet i przy przysłonie 11 czasy wyjdą bardzo krótkie (sławetna
    reguła 'sunny 16'). Sęk w tym, że zazwyczaj warunki świetlne nie są tak
    dobre i statyw jest potrzebny.

    > Mi już przy 200 mm trudno. To czy takie obiektywy tylko ze statywem. Ale
    > dlaczego reklamuja je jako do sportu? To wskazuje na zdjęcia z reki.

    Nie koniecznie. Bardzo często przy fotografii sportowej używa się statywu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-11-22 08:01:44
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie koniecznie. Bardzo często przy fotografii sportowej używa się statywu.

    Bardzo często taki zestaw wymaga statywu ze względu na ciężar...

  • 4. Data: 2010-11-22 08:11:21
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 22 Lis, 09:01, "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote:
    > U ytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisa w wiadomo
    cinews:icd2n6$hfg$1@news.onet.pl...

    > Bardzo cz sto taki zestaw wymaga statywu ze wzgl du na ci ar...

    Przewaznie (bardzo czesto) w fotografii sportowej fotoreportezy
    ustawiaja
    obiektyw ze statywem + aparat :)
    na wybrany odcinek boiska, biezni itp. gdzie sie spodziewaja ciekawej
    akcji.
    Pozdrawiam
    StaM

  • 5. Data: 2010-11-22 10:47:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-22 01:20:26 +0100, "Gil" <g...@o...pl> said:

    > Przepraszam za być może naiwne pytanie ale jako fotograf nieobeznajmiony z
    > długimi zoomami mam pytanie o tzw. łącznik statywowy.
    > Czy jest to część którą można odkręcić od obietywu super zoom?

    Tak lub nie. Zależy jak to sobie konstruktorzy wymyślili. W wielu (czy
    wręcz większości) można. Ale są takie rodzynki, jak np Nikkor
    80-200/2.8D, w którym się nie da.

    > To czy takie obiektywy tylko ze statywem. Ale
    > dlaczego reklamuja je jako do sportu? To wskazuje na zdjęcia z reki.

    Nie. Poszukaj informacji o takim gadżecie, który zwie się: monopod.

    de Fresz