  • 1. Data: 2007-02-20 18:20:49
    Temat: lacze bez TPNET'u
    Od: "Ravel" <r...@o...pl>

    otoz jak wiadomo lacze bez TPNET'u jest duzo tansze. wiec mam
    pytanko:
    czy TKT na takim laczu wycina TPNET na routerze brzegowym, przy
    puszcza poprostu przez zagranicznych operatorow (przez co wieksze lagi
    i wiecej hopow, ale nadal lacznosc z tepsa jest)?? jak to jest u
    innych operatorow??

  • 2. Data: 2007-02-21 01:00:55
    Temat: Re: lacze bez TPNET'u
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Ravel napisał:
> [...]
    > puszcza poprostu przez zagranicznych operatorow (przez co wieksze lagi
    > i wiecej hopow, ale nadal lacznosc z tepsa jest)?? jak to jest u

    Nie wiem jak to robi TKT, w każdym razie u mnie *) GTS ucina routing do TPSA
    w postaci podsyłania mi tablicy BGP z wyłączeniem tego, co rozgłasza AS5617,
    tudzież nie ogłasza do TPSA prefiksów z mojego AS oraz AS-ów, co są za mną.

    *) tak gada mój admin-BGP-majstrula, ja nie przyglądałem się dokładnie.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 3. Data: 2007-02-21 09:43:11
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > są za mną.
    >

    > *) tak gada mój admin-BGP-majstrula, ja nie przyglądałem się dokładnie.

    .ale tak naprawdę, jakby się bardzo GTS postarał i troche zmodyfikował swoją
    sieć
    to mógłby wysyłać Ci 5617 i rozgłaszać Cie via 5617.
    Poprostu musiał by stworzyć osobnego AS'a na którym sprzedawał by wszystko
    "poza" tpsa.
    A do TP byś leciał via zagranice.

    No i tez by na tym więcej zarobili bo by się łącze szybciej wysycało i
    trzeba by dobierać więcej
    "zagranicznego" ruchu ;-)

    Marcin

  • 4. Data: 2007-02-21 09:55:26
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > to mógłby wysyłać Ci 5617 i rozgłaszać Cie via 5617.
    > Poprostu musiał by stworzyć osobnego AS'a na którym sprzedawał by wszystko

    i bez tego sie da
    np Cyfronet tak robi

    --
    Mateo

  • 5. Data: 2007-02-21 12:20:09
    Od: "Ravel" <r...@o...pl>

    On 20 Lut, 19:20, "Ravel" <r...@o...pl> wrote:

    i zonk... wlasnie dodzownilem sie do krakowa do tktelekom i
    dowiedzialem sie, ze nie sprzedaja bez tpnetu.
    gts za to bez tpnetu za ok 150zl/Mb z odbiorem wlasnym ale musze
    wziasc przynajmniej 10Mb. jak bylo mowione wyzej GTS daje nam tablice
    bez AS5617, wiec nawet tego zagranica nie ominiemy... a szkoda
    czyli pozostaje mi sie maczyc nadal na DSL tepsy, dopoki alternatywni
    na BSA nie wprowadza czegos sensowanego z uploadem >= 0,5Mb albo
    jednak tktelekom ugnie sie...

  • 6. Data: 2007-02-21 13:29:11
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Ravel napisał(a):
> [...]
    > czyli pozostaje mi sie maczyc nadal na DSL tepsy, dopoki alternatywni
    > na BSA nie wprowadza czegos sensowanego z uploadem >= 0,5Mb albo

    Hmm... TKT Wrocław AFAIR sprzedawało taki dostęp.

  • 7. Data: 2007-02-21 14:43:45
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "Ravel" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > otoz jak wiadomo lacze bez TPNET'u jest duzo tansze. wiec mam
    > pytanko:

    Po co Ci TPNET?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2007-02-23 12:11:41
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Jan Werbinski <j...@j...com> wrote:
    > Użytkownik "Ravel" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Po co Ci TPNET?

    Dla tych drobnych ~2mln klientów?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 9. Data: 2007-02-23 12:46:57
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 23 Feb 2007 12:11:41 +0000, Krzysztof Oledzki wrote:

    > Dla tych drobnych ~2mln klientów?

    jak się świadczy usługi wyświetlania banerków w oknach tych 2mln klientów
    to jest to zrozumiałe, jak jedyną treścia jaką wysyłamy do
    nerwozdradowiczów to warezy od naszych klientów over p2p i 2mln peer-ów w
    skali świata to niewielka liczba to można w zasadzie olać

    --
    futszaK
    0601061867

  • 10. Data: 2007-02-23 13:04:06
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "Krzysztof Oledzki" <o...@...ns.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Dla tych drobnych ~2mln klientów?

    Gratuluję. Masz sporo klientów.
    Gdybyś był ISP, to IMO warto dopłacić za możliwość odcięcia TPNET, ponieważ
    tam nic ciekawego nie ma. Kto by pomyślał, że chciałby ktoś karmić pasożyta.