  • Data: 2004-04-07 12:23:37
    Temat: łączach międzynarodowych?
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-04-07, Rafał Jankowski <r...@d...pl> wrote:
    > Chciałem sobie dzisiaj ściągnąć pewien soft ze strony microsoftu i
    > wyświetlił mi się typowo squidowy komunnikat: "Requested URL could not
    > be retrieved". Serwer proxy przedstawił się (piszę z pamięci) jako
    > footprint.net. To nie był oczywiście ani mój squid ani mojego providera,
    > ani raczej microsoftu. Czy to możliwe aby jakieś duże łącza
    > miedzynarodowe przepuszczać przez transparentne proxy? To chyba byłoby
    > trochę chamstwo. A jeśli nie to jak to wytłumaczyć?
    [..]
    > Jakieś czary, czy coś?

    Jak dla mnie jest to wynik tego, że strony MS są rozproszone technologią
    Akamai. A najwyraźniej Akamai gdzieś tam używa squida:

    #v+
    [14:22] mizantrop:~(2753)$ host download.microsoft.com
    download.microsoft.com is a nickname for download.microsoft.com.nsatc.net
    download.microsoft.com.nsatc.net is a nickname for download.microsoft.com.d4p.net
    download.microsoft.com.d4p.net is a nickname for
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net is a nickname for a767.ms.akamai.net
    a767.ms.akamai.net has address 195.114.161.88
    a767.ms.akamai.net has address 195.114.161.86
    #v-

    I wszystko jasne. :P

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --