  • 1. Data: 2014-02-01 17:32:27
    Temat: kupiłem dysk
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    który zaczął sypać błędami SMART:
    Attribute Value Worst Warn Raw
    Current Pending Sector Count 200 200 0 000000000002
    Attribute Value Worst Warn Raw
    Uncorrectable Sector Count 200 200 0 000000000001
    wcześniej był czysty...

    pytanie czy po przejechaniu HDD regeneratorem te błędy można wykasować?
    konkretnie czy kupiłem z ukrytymi badami, czy on się po prostu sypie z
    innych powodów?

  • 2. Data: 2014-02-01 17:44:31
    Temat: Re: kupiłem dysk
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 1 Feb 2014 17:32:27 +0100
    doszła do mnie wiadomość <lcj7is$s0g$1@node2.news.atman.pl>
    od "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> :

    Za mało danych do analizy.

  • 3. Data: 2014-02-02 11:09:27
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-01 17:32, inny punkt siedzenia... pisze:
> [...]
    >
    > pytanie czy po przejechaniu HDD regeneratorem te błędy można wykasować?
    > konkretnie czy kupiłem z ukrytymi badami, czy on się po prostu sypie z

    Spróbuj przeskanować dysk programem producenta, a nie HDD regeneratorem.
    I to najlepiej tym uruchamianym poza systemem operacyjnym.

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 4. Data: 2014-02-02 20:19:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TOMASZEK" lcl5e0$gpr$...@n...news.atman.pl

    > Spróbuj przeskanować dysk programem producenta, a nie HDD regeneratorem.
    > I to najlepiej tym uruchamianym poza systemem operacyjnym.

    Ja mam takie coś właśnie za sobą. I wiesz co? To tylko strata czasu.
    Program testował, pokazał badblocki, życzył szczecią ;) z FDISkiem
    i defragmentatorem...

    Strata czasu. Musiałem wyjąć ,,normalny'' dysk i w jego miejsce wstawić
    testowany, wcześniej wypalić płytkę z bootującym ,,programem producenta''
    (jakby nie można było tego przygotować w wersji flaszkowej -- wiem, są
    programy zdatne do umieszczania obrazka CD na flaszce) a na koniec nie
    mogłem nawet zachować informacji o położeniu badblocków, gdyż program
    proponował zapisanie jej na dyskietce -- emulowanej przecież, i to
    chyba do ReadOnly...

    To samo mogę zrobić bez wyłączania komputera, testując dysk w czasie
    pracy WinZgroz... (i równoczesnego oglądania filmów) Wyizolowałem
    3 miejsca z badblockami, założyłem tam partycje i tyle... Każda ma
    rozmiar niespełna 8 MB (bo mniej nie umiem) i na obu FDISK znajduje
    po 2 KB uszkodzeń, choć badblocków jest tam więcej... Trzecią dopiero
    macam. :)

    -=-

    Nie wiem, jak nakłonić dysk do ,,sprzętowego'' wyizolowania tych miejsc.
    Oprogramowanie Ontracka (czyli ,,producenckie'' Seagate) rozprawia nie
    o tym, jak dalej z dysku korzystać, ale jak... odzyskać ewentyalnie
    stracone dane...

    W moim wypadku to jakaś reklama pofilmowa... Ileś klatek filmowych
    takiej reklamy... Ja chcę nadal korzystać z tego dysku, nie zaś
    odzyskiwać z niego dane...

    Oprogramowanie twierdzi, że być może sam jestem sobie winny -- źle
    zamykając WinZgrośniego...

    I przyznam rację -- WinZgroźny bywał zamykany źle -- zawieszał się
    w czasie oglądania filmów, gdy miał zbyt brudno w keszach. Nie udało
    się mi namacanie problemu zbyt dokładne, ale wiem, że niektóre wersje
    flasza są zabójcze (i nie ma prawidłowości -- do którejś wersji jest OK,
    później jest źle) i że wywalanie śmieci keszowych daje dobre efekty...
    Zanim dojdzie do pełnego padu, WinZgroz potrafi ostrzec swą niestabilnością...

    -=-

    Być może innym (takim jak Seagate czy Ontrack) brak wyobraźni? -- może
    oni uważają, że z takiego dysku nie należy już korzystać, ale należy
    odzyskać dane i kupić kolejny dysk?!

    Cóż za skandaliczne podejście do ochrony środowiska?! ;)
    Gdyby tak każdy wywalał taki dysk do śmietnika i kupował
    w jego miejsce nowy -- i miejsc pracy by ubyło (bo
    testowanie i naprawianie takiego dysku może trwać
    dłuuugo) i środowisko byłoby niszczone... ;)

    -=-

    Aby było jasne -- pierwsze badblocki ukazały się w czasie dwuletniej
    gwarancji -- ale nie skorzystałem z niej z wielu powodów. (nowe dyski
    były drogie z uwagi na powódź -- był to zły okres na wymianę gwarancyjną)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-02-02 22:38:48
    Od: Jawi <t...@p...com>

    > Ja mam takie coś

    Nie dałem rady doczytać do połowy :)

  • 6. Data: 2014-02-02 22:52:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jawi" 52eebaec$0$2370$6...@n...neostrada.pl

    > Nie dałem rady doczytać do połowy :)

    Kiepska kondycja...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2014-02-02 23:00:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lcm5nr$lbo$...@n...news.atman.pl

    > Strata czasu.

    Jedynym zyskiem był numer telefonu do S w Polsce. 800 311 12 38

    Programy pracujące pod Win dają znacznie większe możliwości.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-02-03 16:34:58
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    > "TOMASZEK" lcl5e0$gpr$...@n...news.atman.pl

    > Ja mam takie coś właśnie za sobą. I wiesz co? To tylko strata czasu.
    > Program testował, pokazał badblocki, życzył szczecią ;) z FDISkiem
    > i defragmentatorem...

    Dysk Seagate 250 GB. Jeden fizyczny badblock, nienaruszona pula zapasowa.
    Program HDD tune: wykrywa 1 badblock i nic. Żadnej możliwości naprawy
    Program Seatools dla Windows: przy próbie naprawy: read only coś tam,
    coś tam ;))
    Program MHDD: j/w.

    Program Seatools dla DOS ;) ( tak to nazwali ) wykrywa 1 badblock i pyta
    co zrobić:
    - skasować dane i odznaczyć jako nieużywalny
    - przenieść dane do puli zapasowej i odznaczyć jako nieużywalny
    - pozostawić bez zmian

    Wybrałem opcję 2 i program zrobił to czym chwalił się, że potrafi zrobić;)

    Od tej pory nie używam niczego poza programami producenta i to
    uruchamianymi poza OS.

  • 9. Data: 2014-02-03 17:09:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 03 Feb 2014 16:34:58 +0100
    doszła do mnie wiadomość <lcocsd$sbl$1@node2.news.atman.pl>
    od TOMASZEK <t...@f...onet.pl> :

> [...]
    >Program HDD tune: wykrywa 1 badblock i nic. Żadnej możliwości naprawy
    >Program Seatools dla Windows: przy próbie naprawy: read only coś tam,

    W MHDD zaznaczyłeś Erase Delays?

> [...]
    >
    >Wybrałem opcję 2 i program zrobił to czym chwalił się, że potrafi zrobić;)
    >
    >Od tej pory nie używam niczego poza programami producenta i to

    To błąd, programy od producenta są maksymalnie uproszczone.

  • 10. Data: 2014-02-03 17:21:19
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-03 17:09, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > W MHDD zaznaczyłeś Erase Delays?

    Tak.

    > To błąd, programy od producenta są maksymalnie uproszczone.

    Tylko w programach producenta da się ustawić tryb pracy dysku ( SATA
    150, SATA 300 itd. ) szybkość obrotów talerzy i inne takie.
    No i jest to program producenta, a nie zewnętrznej firmy.