  • 1. Data: 2013-08-09 18:56:31
    Temat: Re: kto ma dobrą pamięć...?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości
    >ooo to to ! To załatwia sprawę mam wrażenie. Co prawda to niby
    >"analogowe" jest, ale chyba powinno działać, nie ?

    Czasem sie spotykalo projekty ktore to uzywaly i ponoc dzialaly.

    Zwroc uwage na rezystancje kanalu - rzedu 70ohm.
    Z CMOS i niskimi predkosciami dzialac powinno, na wysokich
    niekoniecznie
    (taa, 50pF * 70 ohm= 3.5ns :-)

    J.

  • 2. Data: 2013-08-09 21:32:15
    Temat: kto ma dobrą pamięć...?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    I może podpowiedzieć z głowy, co się nada ;

    potrzebuję przełączać linie TX/RX dwóch mikrokontrolerów do jednego
    MAX232. Znaczy, żeby jakimś sygnałem wybierać, który MCU jest podłączony
    do MAX'a. Czyli jakiś 3-stanowy przełącznik mały, kiedyś były jakieś
    układy 74xxx do tego, ale potrzebowałbym coś SMD.

    Podpowiecie ?

  • 3. Data: 2013-08-09 21:43:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chyba znalazłem - 74HC125 o ile dobrze widzę powinien się nadać.

  • 4. Data: 2013-08-09 21:44:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-09 21:43, sundayman pisze:
    > Chyba znalazłem - 74HC125 o ile dobrze widzę powinien się nadać.

    a jednak nie bardzo... bo wymaga dodatkowego inwertera, żeby jednym
    sygnałem sterować.

  • 5. Data: 2013-08-09 21:46:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > a jednak nie bardzo... bo wymaga dodatkowego inwertera, żeby jednym
    > sygnałem sterować.

    A nie masz wolnej nogi w MCU żeby sterować dwoma sygnałami? Z resztą
    inwerter możesz sobie zrobić na tranzystorze. A układy 74, jak pewnie już
    zauwazyłeś, bez problemu dostaniesz w obudowach SMD.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2013-08-09 21:52:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 21:44, sundayman wrote:
    > a jednak nie bardzo... bo wymaga dodatkowego inwertera, żeby jednym
    > sygnałem sterować.

    74HC4053?

    Piotrek

  • 7. Data: 2013-08-09 22:01:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie masz wolnej nogi w MCU żeby sterować dwoma sygnałami? Z resztą
    > inwerter możesz sobie zrobić na tranzystorze. A układy 74, jak pewnie
    > już zauwazyłeś, bez problemu dostaniesz w obudowach SMD.

    nóg mam od cholery, ale to musi być przełączane ręcznie przełącznikiem,
    i to oddalonym , więc 1 kabelek wskazany.
    No ostatecznie będę musiał ten negator dać kuśwa, ale niechętnie...kuśwa !

  • 8. Data: 2013-08-09 22:06:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2013-08-09 22:07:23
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-08-09 21:32, sundayman pisze:
> [...]
    > do MAX'a. Czyli jakiś 3-stanowy przełącznik mały, kiedyś były jakieś
    > układy 74xxx do tego, ale potrzebowałbym coś SMD.

    Na wszelki wypadek zapytam: masz wpływ na program mikrokontrolerów i ich
    konfigurację? Czy musisz po prostu użyć sygnału niezależnego od tego, co
    siedzi w kontrolerach?

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2013-08-09 22:15:08
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Mam oczywiście, ale chodzi o to, żeby rozwiązanie było niezależnie od
    > nich, bo trzeba przełączać RS w tym celu, żeby można było wgrać firmware
    > via bootloader obu MCU. Czyli przełączanie będzie małym przyciskiem na
    > PCB - albo RS jest podłaczony do 1-go, albo do 2-go.
    > No taka kombinacja trochę, ale to jest modyfikacja już istniejącego
    > urządzenia - musiałem dołożyć drugi MCU, ale chcę zachować możliwość
    > zmiany softu przez RS.

    Jak to ma służyć do wgrywania firmware'u, to nie wystarczą po prostu piny i
    jumpery/zworki?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/