  • 21. Data: 2011-11-15 08:11:51
    Temat: Re: rozdzielczosci
    Od: lolo <n...@n...com>

    > musialby byc duzy monitor - przy takim dpi jak ja mam a ja
    > mam okolo 1.5 pixela na milimetr (bardzo niskie ok 40 ale
    > odpowiada mi bo siedze 1.5 metra od monitora a odsunalbym dalej
    > tylko stol sie konczy) - taka rozdzialka jak powyzej dawalaby
    > 1.3 metra x 0.8 metra

    stół można przedłużyć, potem to już tylko obraz na tv lub z rzutnika ;)

    tu też się kłania technologia, pixele w tańszych lcd'kach są po prostu
    duże, większe niż spokojnie osiągalne w crt 0,24mm - ja mam np. ok.
    0,247mm - lcd zazwyczaj 0,294, czasem zbliżają się do 0,26 - jeśli
    miałbym zmieniać to pewnie na większy (stanąłby dalej), ale o podobnej
    "gęstości" i nigdy kosztem wysokości pixelowej (nie interesuje mnie
    rozmiar "filmowy" a ilość linii, szerokość niewiele daje), może
    myślałbym o pivocie

  • 22. Data: 2011-11-15 08:13:44
    Od: lolo <n...@n...com>

    miał być jeszcze link

    http://www.proline.pl/?n=lcd-rozmiar-rozdzielczosc-c
    zyli-wielkosc-piksela&grupa=art

  • 23. Data: 2011-11-15 19:13:42
    Temat: Re: ksztalty pikseli i rozdzielczosci
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <j9oo5j$2ro$1@inews.gazeta.pl>
    TomWi <u...@o...pl> wrote:

    > Gdyby jednak ktos znalazl matryce LCD lub plazmowa z prostokatnym
    > pikselem poprosze o model

    Takie coś nie spełnia kryteriów?
    http://www.skapiec.pl/site/cat/21/filtr/_0_0_3753_0_
    0_0_0_0_0_0

    --
    Jacek Politowski

  • 24. Data: 2011-11-15 20:26:42
    Temat: [OT]Re: rozdzielczosci
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-15 09:11, lolo pisze:

> [...]
    > "gęstości" i nigdy kosztem wysokości pixelowej (nie interesuje mnie
    > rozmiar "filmowy" a ilość linii, szerokość niewiele daje), może

    Heh, to mam szczęście że lapka kupiłem jakiś czas temu (około 3tys) i
    mam matrycę z wielkością pixela 0.19mm :P 15.4 z 1680x1050. Fakt,
    chciałem zmienić na nową sztukę, ale niestety, nie produkują już takich
    (w takiej cenie oczywiście).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 25. Data: 2011-11-15 21:56:09
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-15 20:13, Jacek Politowski pisze:

    > Takie coś nie spełnia kryteriów?
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/21/filtr/_0_0_3753_0_
    0_0_0_0_0_0

    A widzisz, zupelnie zapomnialem o tych tv HD ale ready..

  • 26. Data: 2011-11-15 21:59:17
    Temat: Re: [OT]Re: rozdzielczosci
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-15 21:26, Przemek O pisze:

> [...]
    > mam matrycę z wielkością pixela 0.19mm :P 15.4 z 1680x1050. Fakt,
    > chciałem zmienić na nową sztukę, ale niestety, nie produkują już takich

    no ja tez mam szczescie ze zalapalem sie na ostatnie wersje 14" z
    1600x900 bo teraz za taka rozdzielczosc trzeba doplacic z 50%.

    i nie widze zadnego problemu zeby matryca 15" miala rozdzielczosc w
    granicach 4K, przeciez wtedy mozna ustawic odpowiednie dpi w systemie i
    nic nie bedzie za male, za to obraz bedzie duzo duzo ladniejszy.

    Co innego ze te matryce w laptokach to tylko TN...

  • 27. Data: 2011-11-16 13:38:27
    Od: " " <f...@g...pl>

    lolo <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > "gęstości" i nigdy kosztem wysokości pixelowej (nie interesuje mnie
    > rozmiar "filmowy" a ilość linii, szerokość niewiele daje), może

    no. potwierdzam na moim crt moge tez spokojnie uzyskac 4pix/mm,
    (ale jak juz mowielem zwykle wole miec 2), kiedys bylem pod
    wrazeniem jak zobaczylem teledyski na psp - ostre jak olej,
    psp z tego co poszukalem w necie ma chyba tylko 5 pix/mm (obraz
    teledyskow byl w kazdym razie dobry), nowsze iphone maja
    podobno az 12 - ale nie pamietam dobrze obrazu bo zwykle
    uzywalem 3gs - te mialy obraz mz dosc dobry ale ostrego
    (czystego) wideo akurat tam nie odtwarzalem - a to co leci
    z youtuba to jakosciowo wyjatkowe smieci

    (znowu dopadl mnie jakis kryzys (przyczyna nieznana acz
    głąbosfera jak zwykle ma swój udział) od paru dni niczego
    nie chce mi sie ani napisac ani nauczyc i czuje sie
    fatalnie)

    fir (w krainie Mordor gdzie zaległy cienie)