  • 11. Data: 2011-12-14 21:57:11
    Temat: Re: kontroler USB 3.0 PCI / Win2k
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > i podtrzymuje swoje zdanie - nie ma kontrolerów pod PCI,

    Taaa... Tupnij jeszcze noga, to moze zniknie:
    http://allegro.pl/karta-usb-3-0-2-porty-pci-nowa-i19
    89039361.html

    > a jak są to jakieś pseudo kontrolery z którymi sa opisane tutaj
    > problemy.

    Nie ma problemow. Po prostu wersje Windows starsze od XP nie sa
    wspierane.

    Oczywistym jest tez, ze przepustowosc PCI bedzie drastycznie
    ograniczac maksymalna wydajnosc akiej karty. Ale, z drugiej strony, i
    tak powinno byc sporo szybciej niz przy 2.0. A czy warto - to juz
    osobny temat.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2011-12-14 22:27:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Vituniu" napisał:

    > Taaa... Tupnij jeszcze noga, to moze zniknie:
    > http://allegro.pl/karta-usb-3-0-2-porty-pci-nowa-i19
    89039361.html

    Mhm... "NA SPRZEDAZ NOWA KARTA USB 2,0..."
    Co w połączeniu z treścią strony OM smutno rokuje naiwnym kupującym.
    Ale żeś sobie znalazł wyrocznię...

    JoteR

  • 13. Data: 2011-12-15 07:26:33
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mhm... "NA SPRZEDAZ NOWA KARTA USB 2,0..."

    Coz... Sugerowalem sie z opisem z pudelka.
    Zauwazony blad w opisie zglosiles oczywiscie sprzedawcy? :P

    > Co w połączeniu z treścią strony OM smutno rokuje
    > naiwnym kupującym.

    Ano... StandardAle... chcialoby sie rzec...

    > Ale żeś sobie znalazł wyrocznię...

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/USB_3.0_dla_komp
    uterow_z_lat_90-tych-31375.html

    Teraz lepiej? :P

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 14. Data: 2011-12-15 07:40:49
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Vituniu wrote:

    > Coz... Sugerowalem sie z opisem z pudelka.
    > Zauwazony blad w opisie zglosiles oczywiscie sprzedawcy? :P

    > Ano... StandardAle... chcialoby sie rzec...

> [...]

    przepustowość PCI w praktyce jest poniżej 1 Gb/s
    czyli od USB 2.0 niedaleko.
    Czy nie lepiej od razu zastosować USB 2.0 tym bardziej, że pod te kontrolery
    będzie sterownik którego poszukujesz?
    Sam widzisz, że ten kontroler to gniot. Niby dla komputerów z lat 90-tych
    ale o sterowniki pod systemy z lat 90-tych producent już nie zadbał.

  • 15. Data: 2011-12-15 08:34:02
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > przepustowość PCI w praktyce jest poniżej 1 Gb/s

    Mniej-wiecej.

    Przy okazji - taka Barracuda 7200.11 1.5 TB
    osiaga w odczycie/zapisie sekwencyjnym jakies
    130 MB/s, czyli owe ~1Gb/s wlasnie.

    Zapytam z ciekawosci wiec - czym, na "teraz",
    chcialbys wypelnic owe 5 Gb/s?

    > Sam widzisz, że ten kontroler to gniot.

    Ale ja tu nie polemizuje z tym, czy to komu
    potrzebne i sensowne, tylko z Twoim
    kategorycznym stwierdzeniem "nie ma i nie bedzie" :P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:

  • 16. Data: 2011-12-15 08:43:56
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Vituniu wrote:

    > Mniej-wiecej.
    >
    > Przy okazji - taka Barracuda 7200.11 1.5 TB
    > osiaga w odczycie/zapisie sekwencyjnym jakies
    > 130 MB/s, czyli owe ~1Gb/s wlasnie.

    i osiągasz takie transfery?

    > Zapytam z ciekawosci wiec - czym, na "teraz",
    > chcialbys wypelnic owe 5 Gb/s?

    a własnie testowałem ostatnio USB 3.0
    na PCIe x1 - podpiałem SSD i tym samym
    udowodniłem sobie tezę, że PCIe x1 to już
    dla USB 3.0 mało
    na PCIe 2.0 uzysyskałem pełne transfery 450/300

    > Ale ja tu nie polemizuje z tym, czy to komu
    > potrzebne i sensowne, tylko z Twoim
    > kategorycznym stwierdzeniem "nie ma i nie bedzie" :P

    no pewnie, że nie bedzie, bo PCI z definicji limituje USB 3.0
    To co przedstawione wyżej to oferta dla wyjątkowo zamożnych
    naiwniaków

  • 17. Data: 2011-12-15 08:45:39
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Vituniu* wrote in <news:4ee9b0fe$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>:
> [...]
    > Ale ja tu nie polemizuje z tym, czy to komu
    > potrzebne i sensowne, tylko z Twoim
    > kategorycznym stwierdzeniem "nie ma i nie bedzie" :P

    No dobrze, skoro juz ustaliliśmy, że takie karty to gniot i bez sensu, to
    pozostaje pytanie czy ktoś widział ze sterownikami do Win2k.

    Tę co w domu miałem to chyba właśnie taka jak na zdjęciu z benchmarka. Tylko
    kosztowała jakieś 90 zł a nie 190.

    No i jeszcze jedno - mój komputer jest z 2002 roku a nie "z lat 90-tych". Z lat
    90-tych to mam Gravisa :)

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 18. Data: 2011-12-15 08:51:13
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    radxcell wrote:

    > No dobrze, skoro juz ustaliliśmy, że takie karty to gniot i bez sensu, to
    > pozostaje pytanie czy ktoś widział ze sterownikami do Win2k.

    na 99% nie.
    Przedstawiona karta, która nie wspiera Win2k jest dość egzotyczna,
    być może jedyna dostępna.

  • 19. Data: 2011-12-15 09:12:07
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > i osiągasz takie transfery?

    To jest transfer tego dysku podpietego
    do SATA i mierzony Sandra.

    > na PCIe 2.0 uzysyskałem pełne transfery 450/300

    W odczycie/zapisie sekwencyjnym??

    > no pewnie, że nie bedzie,

    OK... to ja odpadam...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 20. Data: 2011-12-15 09:50:14
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Vituniu wrote:

    > To jest transfer tego dysku podpietego
    > do SATA i mierzony Sandra.

    > W odczycie/zapisie sekwencyjnym??

    nie...
    dla dużych plików.
    W sekwencyjnym jest gorzej niż bezpośredno podpiety
    do kontrolera SATA dysk