  • 1. Data: 2011-11-26 16:39:49
    Temat: kontroler PATA - pyt. teoretyczne
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad nową płytą główną z pozostawieniem starych napędów.
    Moje pytanie:
    Czy jak wsadzę na nową płytę kontroler PATA i podłączę do niego napęd
    DVD i ustawię w biosie botowanie z SCSI, to czy odpali mi poprawnie
    płyta instalacyjna?

    dzięki i pozdro all
    Szyk

  • 2. Data: 2011-11-26 17:34:40
    Temat: Re: kontroler PATA - pyt. teoretyczne
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-26 17:39, Szyk wrote:
> [...]
    > Czy jak wsadzę na nową płytę kontroler PATA i podłączę do niego napęd
    > DVD i ustawię w biosie botowanie z SCSI, to czy odpali mi poprawnie

    Pytanie jest jak najbardziej praktyczne. W czasie bootowania systemu
    uruchamiany jest BIOS karty i to od niego zalezy jak zobaczysz dodatkowe
    urzadzenie. Innymi słowy BIOS karty musi udostepniac mozliwosc
    bootowania przez napędy DVD/CD.

    Podaj konkretny model, moze w ten sposob uda sie ustalic.

  • 3. Data: 2011-11-26 18:03:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2011 17:39, Szyk pisze:
> [...]
    > Czy jak wsadzę na nową płytę kontroler PATA i podłączę do niego napęd
    > DVD i ustawię w biosie botowanie z SCSI, to czy odpali mi poprawnie

    Jak napisał Rafał: to zleży od BIOSu karty.

    Swoją drogą w żadnym moim BIOSie nie miałem bootowania SCSI w przypadku
    startu z płytki w czytniku PATA - zawsze było CDROM.

  • 4. Data: 2011-11-26 20:38:04
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-26 18:34, Rafal Lukawski pisze:

> [...]
    > bootowania przez napędy DVD/CD.
    >

    > Podaj konkretny model, moze w ten sposob uda sie ustalic.

    Kontroler PATA to Silicon Image SII0680ACL144, a strona producenta to:
    http://www.siliconimage.com/products/product.aspx?pi
    d=31
    Szukałem tam jakiegoś info o tym bootowaniu z DVD ale nic nie znalazłem.
    Zapodałem w Google taką frazę: sii0680A|sii0680 "boot from dvd|cd"
    i też nic jednoznacznego nie znalazłem.

  • 5. Data: 2011-11-27 07:49:47
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-26 21:38, Szyk wrote:

    > Kontroler PATA to Silicon Image SII0680ACL144, a strona producenta to:
    > http://www.siliconimage.com/products/product.aspx?pi
    d=31

    Miałem na myśli link do konkretnej karty nie do kontrolera. Kontroler
    może być oprogramowany w zupełnie różny sposób.

  • 6. Data: 2011-11-27 13:40:40
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-27 08:49, Rafal Lukawski pisze:

    d=31

    > Miałem na myśli link do konkretnej karty nie do kontrolera. Kontroler
    > może być oprogramowany w zupełnie różny sposób.

    Oki - na pudełku są takie informacje:
    * Firma Unitek
    * oznaczenie producenta: Y-892 (z RAID)
    * naklejka: Silicon Image, IDE-CARD RAID SIL O680 Medley Software

    Dziwne jest to "SIL O680" bo na układzie jest SIL 0680ACL144 (numer
    zaczyna się od 0 a nie od O). Poza tym wcześniej przekręciłem ten numer
    pisząc SII0680.
    Tak sobie myślę, że te "Medley Software" to może być wskazówka...

  • 7. Data: 2011-11-28 10:26:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/11/2011 16:39, Szyk wrote:
> [...]
    > Czy jak wsadzę na nową płytę kontroler PATA i podłączę do niego napęd
    > DVD i ustawię w biosie botowanie z SCSI, to czy odpali mi poprawnie

    Teoretycznie to ja odpiszę, że nowa nagrywarka DVD na SATA kosztuje
    połowę ceny kontrolera (z allegro choćby).. ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2011-11-28 10:50:24
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > Teoretycznie to ja odpiszę, że nowa nagrywarka DVD na SATA kosztuje
    > połowę ceny kontrolera (z allegro choćby).. ;-)

    Z tym że ja kontroler na PCI dostałem za darmo...

  • 9. Data: 2011-11-28 11:36:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/11/2011 10:50, Szyk wrote:

    > Z tym że ja kontroler na PCI dostałem za darmo...

    No to po co pytasz teoretycznie, zamiast "mam taki kontroler i czy to
    zadziała"? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2011-11-28 13:26:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Szyk" napisał:

    > Z tym że ja kontroler na PCI dostałem za darmo...

    Masz taki kontroler i nie możesz sprawdzić jak się zachowa? Wolisz tracić czas
    pytając grupowiczów i teoretyzując? Dziwaczne.

    Remek