  • 1. Data: 2011-11-26 09:49:19
    Temat: czytniki kart sd na usb 3.0
    Od: michu <g...@o...pl>

    czy jest juz cos takiego jak czytniki kart sd/sdhd na usb 3.0 i czy
    zakup wogole ma sens - czy transfery z tego tego typu kart daja nadzieje
    na wyzsze transfery z/do kompa przy zastosowaniu usb 3.0 czy tez beda
    takie same jak przy usb 2.0 ?

  • 2. Data: 2011-11-26 10:17:06
    Temat: Re: czytniki kart sd na usb 3.0
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

  • 3. Data: 2011-11-26 10:29:20
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/11/2011 09:49, michu wrote:
> [...]
    > zakup wogole ma sens - czy transfery z tego tego typu kart daja nadzieje
    > na wyzsze transfery z/do kompa przy zastosowaniu usb 3.0 czy tez beda

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

    Klasa prędkości jest oficjalną jednostką pomiaru prędkości zapisu kart
    SD, zdefiniowaną przez stowarzyszenie producentów kart SD.
    Jedna klasa = 8 Mb/s. Poniżej przedstawiony jest aktualny wskaźnik
    prędkości kart:

    klasa 2: 16 Mb/s (2 MB/s) - (najwolniejsza karta)
    klasa 4: 32 Mb/s (4 MB/s)
    klasa 6: 48 Mb/s (6 MB/s)
    klasa 10: 80 Mb/s (10 MB/s) - (najszybsza karta)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Ty
    py_i_szybko.C5.9Bci
    (usb - przynajmniej 2.0 - nigdy nie osiąga tych paramentrów, no ale:

    USB 2.0 (Hi-Speed) Urządzenia zgodne z warunkami nowej specyfikacji mogą
    pracować z maksymalną szybkością 480 Mbit/s (60 MB/s). Rzeczywista
    szybkość przesyłu danych zależy od konstrukcji urządzenia.

  • 4. Data: 2011-11-26 12:30:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    py_i_szybko.C5.9Bci
    > (usb - przynajmniej 2.0 - nigdy nie osiąga tych paramentrów, no ale:

    Tylko, że zapomniałeś napisać, że te transfery są minimalne. Już teraz odczyt
    karty 22-25 MiB/s to żaden wyczyn. W praktyce USB potrafi kopiować z szybkością
    30-35 MiB/s, a więc zbliżamy się do maksymalnej wydajności.

  • 5. Data: 2011-11-26 12:52:24
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/11/2011 12:30, qwerty wrote:
> [...]
    > odczyt karty 22-25 MiB/s to żaden wyczyn. W praktyce USB potrafi
    > kopiować z szybkością 30-35 MiB/s, a więc zbliżamy się do maksymalnej

    No to myślę, że biorąc pod uwagę cenę czytników należy zainwestować
    w czytnik USB 3.0 - a może za 3lata się przyd ;-)
    Na allegro po 1zł, swego czasu dostałem gratis do jakiejś karty.

    No a wsadzać 100-120zł w czytnik, który może przyda się za dwa lata -
    ja nie widzę sensu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-11-26 14:30:34
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    michu wrote:

> [...]
    > zakup wogole ma sens - czy transfery z tego tego typu kart daja nadzieje
    > na wyzsze transfery z/do kompa przy zastosowaniu usb 3.0 czy tez beda

    Ja mam kartę SD 16 GB class 10 i na wszystkich dostępnych mi czytnikach
    USB 2.0 osiągane prędkości odczytu dochodzą do 16000-17000 kbytes/s
    Po założeniu tej karty do czytnika USB 3.0 prędkość wzrasta
    do 21000-22000 kbytes/s

    Jest to dla mnie dziwne...
    to, że nie udało znaleźć czytnika na USB 2.0 na którym osiągnął bym
    takie prędkości, a powinieniem wszak to są transfery poziomu USB 2.0

  • 7. Data: 2011-11-26 18:15:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > to, że nie udało znaleźć czytnika na USB 2.0 na którym osiągnął bym
    > takie prędkości, a powinieniem wszak to są transfery poziomu USB 2.0

    Zawsze transfer jest ograniczany przez najwolniejszy element. W większości
    przypadków jest to karta, ale czasami jest to czytnik.

  • 8. Data: 2011-11-27 12:28:59
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup

    > Zawsze transfer jest ograniczany przez najwolniejszy element. W większości
    > przypadków jest to karta, ale czasami jest to czytnik.

    zapomniałem dodać, że jeśli ten czytnik USB 3.0 z tą sama kartą podłczę
    do portu USB 2.0 to transfery dochodzą do 20000 kbytes/s co jeszcze bardziej
    mnie dziwi.