  • 1. Data: 2009-10-15 19:21:50
    Temat: konkretne pytania - drukarka dla pracownika naukowego
    Od: Filip <f...@g...w.pl>

    Przeczytałem wątki z archiwum pl.comp.pecet dotyczące wyboru
    monochromatycznej drukarki laserowej. Zawęziłem swój wybór do drukarek
    HP serii 2xxx/4xxx i drukarek Kyocera.

    1) jakie są różnice pomiędzy drukarkami HP z serii 2xxx i 4xxx - czy to
    jest zupełnie inna konstrukcja czy też chodzi tylko o rozróżnienie
    prędkości druku?
    2) czy każda drukarka Kyocera domyślnie posiada duplex czy też jest to
    dodatkowe wyposażenie?
    3) czy "emulacja postscriptu" w drukarkach Kyocera oznacza, że można
    wysłać plik postscriptowy bezpośrednio do drukarki czy też trzeba to
    zrobić z pomocą jakiegoś konwertera plików?
    4) czy ceramiczny bęben w drukarkach Kyocera jest standardem?
    5) czy okazało się z czasem, że istnieją konkretne modele HP 2xxx/4xxx
    lub drukarek Kyocera, po kupnie których należy liczy się z problemami?
    jeśli tak to które to są modele i jakie kłopoty?

    Mój profil użytkowy: druk artykułów i skanów fragmentów książek, ok.
    800-1000 stron na miesiąc, głównie tekst i wykresy, grafika drugorzędna.
    Celuję w sektor drukarek używanych. Drukarka musi posiadać możliwość
    wydruku dwustronnego, postscript, koszty eksploatacji "rozsądne",
    prędkości wydruku > 10 stron na minutę, możliwie długi czasokres
    pomiędzy finansowo poważniejszymi inwestycjami niż uzupełnianie tonera.
    Wyżej cenię sobie bezawaryjność i długi okres między inwestycjami niż
    koszty eksploatacji.

    Czy biorąc pod uwagę powyższe możecie zasugerować konkretne modele HP
    2xxx/4xxx lub Kyocery? Za dodatkowe uwagi i sugestie będę również wdzięczny.

    Filip