-
1. Data: 2010-03-12 10:39:45
Temat: koniec GVO
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
za onetem:
W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także
wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o
unijnej dyrektywie.
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny,
zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez
utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też
na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej
zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w
salonach.
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać
zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld
zł rocznie.
Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
baranki :)
--
Picasso
-
2. Data: 2010-03-12 10:48:11
Temat: Re: koniec GVO
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na
Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej
wielkie, szklane salony zieja pustka...
--
Picasso
-
3. Data: 2010-03-12 11:00:25
Temat: Re: koniec GVO
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hnd2pp$7a2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
>
> Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
> uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu
> na Honde.
A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
-
4. Data: 2010-03-12 13:39:02
Temat: Re: koniec GVO
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hnd29u$67t$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> za onetem:
> W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą
> się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik
> Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.
> Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek
> motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach
> nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji
> producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na
> sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł
> taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór
> wśród marek w salonach.
Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo
zakazywania.
A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i
wylacznosci w umowach z dealerami.
Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet
jak bedzie wielobrandowy.
Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie
"nie do odrzucenia".
> Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma
> zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich
> kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
> Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze
> krocej strzyc baranki :)
To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
J.
-
5. Data: 2010-03-12 19:18:01
Temat: Re: koniec GVO
Od: LEPEK <gdzies@wsi>
P_ablo pisze:
> Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
> baranki :)
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów
samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o
wartość swoich firm :)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
6. Data: 2010-03-13 11:12:47
Temat: Re: koniec GVO
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:hnd3bi$ooq$1@news.onet.pl...
>
> A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
> Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do
nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy
sprzedazy i salony sa osobno.
--
Picasso
-
7. Data: 2010-03-13 11:14:53
Temat: Re: koniec GVO
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hndcl5$jp6$1@news.onet.pl...
>
>
> Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do
> odrzucenia".
Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis
alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.
> To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
>
Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.
--
Picasso
-
8. Data: 2010-03-13 23:47:42
Temat: Re: koniec GVO
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hnfp4m$t3c$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:hnd3bi$ooq$1@news.onet.pl...
>>
>> A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
>> Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
>
> Chyba jeszcze Jaguar.
O widzisz.
A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.