  • Data: 2012-07-20 09:01:36
    Temat: kombinacja znaków - co będzie?
    Od: Michał Madej <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    oglądając relacje z TDP - konkretnie etap z Bukowiny rzucił mi się w
    oczy sposób oznakowania skrzyżowania w okolicach Gliczarowa - na
    trasie wyścigu.
    Skrzyżowanie w kształcie litery Y.
    Dojeżdżamy od strony "nóżki". Na pierwszym słupku D2 + A7. Jest ok.
    Ale na następnym, przy samym rozwidleniu B20 (STOP) + A6e (Wlot drogi
    jednokierunkowej z lewej strony). O co chodzi? Sprawdziłem - znak A6e
    w opisie: "Ostrzega o skrzyżowaniu z jednokierunkową drogą
    _podporządkowaną_, której wlot występuje po stronie lewej. Gruba linia
    na znakach oznacza drogę z pierwszeństwem". A zatem znaki wykluczają
    się! Chyba że jest zasada, której nie znałem, że w takim przypadku
    obowiązują te znaki, których jest więcej, czyli że jednak trzeba
    ustąpić pierwszeństwa (3:1). A może ważniejszy znak jest wyżej/niżej
    na słupku?
    Jak się zachować na takim skrzyżowaniu?