  • 11. Data: 2012-09-30 16:32:25
    Temat: Re: kiedy w Lidlu ladowarki samochodowe ??
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:1wg8zrby7452w$.1x285ubjpkeo2$.dlg@40tud
    e.net...

    > Masz sprawne, sprawne, sprawne ... a potem nagle szukasz prostownika.
    > Bo nawet transport akumulatora z najblizszego sklepu bez auta jest
    > problemem :-)

    Zawsze pozostaje jeszcze drugie, albo i często trzecie. ;-)

  • 12. Data: 2012-09-30 16:39:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 16:32:25 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zawsze pozostaje jeszcze drugie, albo i często trzecie. ;-)

    Jak masz trzy na dwie osoby ... to potrzebujesz prostownika czesciej :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-09-30 16:42:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > Jak masz trzy na dwie osoby ... to potrzebujesz prostownika czesciej :-)

    Mam na trzy osoby.
    Co i tak nie zmienia ani faktu, że jedno auto jeździ rzadziej i prostownika
    potrzebuje czasem, ani że za 300 zł, to bym w życiu żadnego prostownika nie
    kupił.
    Chyba, żebym prowadził warsztat samochodowy.

  • 14. Data: 2012-10-04 21:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 16:42:58 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > potrzebuje czasem, ani że za 300 zł, to bym w życiu żadnego prostownika nie
    > kupił. Chyba, żebym prowadził warsztat samochodowy.

    No widzisz - tez bym nie kupil. Ale dlatego ze wiem jaki to stopien
    komplikacji i ile to powinno kosztowac. I ewentualnie jak sobie zrobic
    samemu taniej :-)

    Tym niemniej - fajna sprawa jak auto potrzebne, a tu mozna po 10 minutach
    odpalic. Albo nawet wydac raz te 300zl, ale na rozruchowy i odpalac bez
    czekania.

    J.

  • 15. Data: 2012-10-05 10:30:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Tym niemniej - fajna sprawa jak auto potrzebne, a tu mozna po 10 minutach
    > odpalic. Albo nawet wydac raz te 300zl, ale na rozruchowy i odpalac bez
    > czekania.

    Z zasilaczem
    http://www.okazje.info.pl/km/komputery/ao-zasilacz-2
    50w-12v-20a-montazowy-mw.html
    odpalam auto po 2-3 minutach ładowania kompletnie rozładowanego akumulatora.
    A gdy podłączę w szereg żarówkę 55W to mam świetny ogranicznik prądowy i
    zarazem bezpiecznik i kontrolę wzrokową ładowania. Ja taki zasilacz kupiłem
    okazyjnie za 40zł na wyprzedaży. Większość z nich ma regulację napięcia
    11-14V więc wystarczy ustawić na 13,8V i w szereg z żarówką mamy bezpieczne
    ciągłe ładowanie aku nawet bez wyłączania przez całą zimę :)
    W serwerowni mam UPS 5kVA z zewnętrznymi 4 sztukami żelowych akumulatorów
    12A/100Ah połączonymi w szereg dla napięcia 48V. Każdy z nich z osobna
    ładowany jest w sposób ciągły takim właśnie zestawem zasilacz + żarówka, z
    tym że tam mam te zasilacze w słabszej wersji bo 12A. Zaleta - akumulatory
    nie rozbalansują się bo każdy jest ładowany indywidualnie swoim zasilaczem.
    Żarówki tylko w początkowej fazie ładowania po głębokim rozładowaniu żarzą
    się, a tak to włókno jest ciemne. Na każdym akumulatorze mam 13,8V napięcia
    max.

    Marek

  • 16. Data: 2012-10-07 23:03:59
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 24 Sep 2012 01:54:01 +0200, a...@p...pl wrote:

    >Czesc,
    >
    >kiedy mozna sie spodziewac ladowarek do akumulatorow w Lidlu? Takich
    >impulsowych w cenie ca 80 zl.

    od 11.10 w Lidlu po 69 zl (z akutalnej gazetki)!

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2012-10-14 15:22:22
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-10-07 23:03, a...@p...pl pisze:

    > od 11.10 w Lidlu po 69 zl (z akutalnej gazetki)!

    Kupiłem. Lekka, mała, funkcjonalna i nie grzeje się.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 18. Data: 2012-10-14 17:06:16
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2012-10-14 15:22, megrims pisze:

    > Kupiłem. Lekka, mała, funkcjonalna i nie grzeje się.

    Także nabyłem. Potwierdzam zalety przedmówcy.

    Gdy pokazuje, że akumulator jest naładowany to daje niecałe 13 V
    napięcia. Pytanie, czy to wystarczy? Czy nie powinno być troszkę więcej,
    skoro z alternatora idzie 14,4 V?

    Piotr Zdankiewicz

  • 19. Data: 2012-10-14 17:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 17:06:16 +0200, zdan napisał(a):
> [...]
    > Gdy pokazuje, że akumulator jest naładowany to daje niecałe 13 V
    > napięcia. Pytanie, czy to wystarczy? Czy nie powinno być troszkę więcej,

    A sprawdzales wczesniej ? Bo taki automat powinien doprowadzic aku do tych
    14.4V, a nawet ciut wiecej, po czym zejsc do ~13.5V.

    A tryb pracy dobry dales ? Bo ona ma chyba kilka, w jednym te 13V moze byc
    uzasadnione.

    J.

  • 20. Data: 2012-10-15 22:45:51
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2012-10-14 17:26, J.F. pisze:

    > A sprawdzales wczesniej ? Bo taki automat powinien doprowadzic aku do tych
    > 14.4V, a nawet ciut wiecej, po czym zejsc do ~13.5V.
    Dziś przed odłączeniem akumulatora (po dwóch dniach) było ~13.1 V.

    > A tryb pracy dobry dales ? Bo ona ma chyba kilka, w jednym te 13V moze byc
    > uzasadnione.

    Wbrew reklamie, to tych opcji nie ma za dużo ;) Użyłem bodajże trzeciej.
    Ale faktycznie po niedługim czasie ładowania pokazał, że akumulator jest
    naładowany, więc może się przełączył w taki tryb :)

    Piotr Zdankiewicz