  • 11. Data: 2009-07-22 11:24:51
    Temat: Re: kask w którym nie wieje
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p$^%*^#~e.sie>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uxgtw0khbkkx24@attitudeadjuste...
    > On Wed, 22 Jul 2009 12:40:46 +0200, Jasio <b...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja tam jestem zadowolony z Uvexa PS 400 za niecałe 300
    > i z Uvexa 520 Boss za jakieś 500 :-)

    > Da się :-)

    Wiesz - niektórym wystarczy motorynka i połowa piłki gumowej - tez sie da
    jeżdzić :P

    Kolega sie pytal o kask w którym nie wieje przez uszczelke szybki prosto w oczy
    jak sie szybciej jedzie :P

    Ja jezdzilem kiedys w kasku bella - tez sie dalo :P

    OGONek~

    ps. co do cen szybek do tanich kasków to sie mozesz zdziwic :P Czesto kosztuja
    tyle samo co szybka do szui - ale jest pewna różnica - zuzywaja sie po 4
    tygodniach :P Szujowa starcza na conajmiej 4 sezony - mojej 5 leci :P

  • 12. Data: 2009-07-22 11:26:05
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p$^%*^#~e.sie>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Da się :-)

    Aha i jeszcze errata - on z tego co widze jezdzi R6 - wiec malych predkosci nie
    rozwija :-)

    Więc nie doradzajcie mu kaskow padlin :P

  • 13. Data: 2009-07-22 11:26:30
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Lip, 12:50, "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p$^%*^#~e.sie>
    wrote:

    > Da się - kupić plastika za 400 zl np. HJC CSR-1 (tez szkoda tych pieniedzy).
    > Wydawanie 1000 zl na jakis badziew to przegięcie.
    > Takie jest moje _osobiste_ zdanie.
    >
    > Decyzje pozostawiam do przemyslenia.

    Jest też jeszcze HJC FG-15 z kompozytów. Ma whispera i deflektor na
    nos i mieści się w tych 1000zł.

    --
    Artur

  • 14. Data: 2009-07-22 11:43:51
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    bbl pisze:
    > Witam,
    >
    > szukam kasku na scigacza w ktorym nie bedzie wiało w środku na twarz,
    > prawdobnie chodzi tutaj o szczelność szybki, możecie polecić do 1000 zł?

    A w jakimś wieje? ;) Poważnie to pomyśl o Nolanie N84 lub jego
    tegorocznym odpowiedniku - koszt około ~750-880PLN. Uważam że kilka
    rozwiązań jest tam genialnych a inne są do dupy ale za te pieniądze warto.

    Zalety :
    - przyciemniania dodatkowa szybka na pół (jak jasno przyciemniasz, jak
    ciemno podnosisz - proste i działa - w nocy można jeździć z podniesioną
    co prawda bardziej szumi ale coś za coś - zawsze możesz ją zdemontować.
    generalnie działa to jak osłona przed słońcem w samochodzie tyle że
    lepiej. Mozna jechać pod słońce i nie razi.
    - osłona od dołu - miekka i przyjemna
    - osłona nad nosem
    - genialne zapięcie
    - NCOM - możliwość dołożenia komunikacji.
    - ciepły i chłodny (dobra wentylacja która można wyłączyć)
    jeździłem w dni koło 0 i w dni z +35 i w głowe mi nigdy nie było za
    gorąco lub za zimno.
    - antifog w standardzie który działa (jechałem nocą podczas mgły
    w +10 stopniach i co nieco widziałem ;) )
    - ponoć nie jest plastikowy tylko jakiś tam...
    - wyciągane wnętrze które jest wygodne - 1000km w ciągu dnia i po za
    dupą nic powyżej niej mnie nie bolało
    - szybka czarna łatwo się rysuje, przezroczytsta za to wrecz przeciwnie.

    Wady:
    - moim zdaniem mógło by być ciszej zapewne to przez miejsce na ncom w
    okolicach uszu
    - sztrzelająca (odgłosy) szybki jak jedziesz przy bocznym lewym wietrze
    :) wkurza strasznie ale to wynik tego że zatrzask czasem wyskakuje od
    szybki i ta nie jest idealnie domknięta ale to się dzieje rzadko.
    - chyba nie jest za lekki
    - szybka kosztuje okolo 200zł czarna - porażka!

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2009-07-22 12:02:59
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 13:08:30 +0200, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    [...]
    [...]
    > A ile kosztują szybki do Uvexa?

    Jakieś 200 pojedyncze i 250-270 podwójna do 520. Drogo, innymi słowy,
    ale to po prostu o szybkę trzeba dbać. ;->

    (Ewentualnie można wypolerować rysy, ale wtedy zacznie się szybko
    rysować znowu bo utwardzenie pójdzie)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 16. Data: 2009-07-22 12:06:40
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 13:24:51 +0200, wrote:

    [...]
    > Kolega sie pytal o kask w którym nie wieje przez uszczelke szybki prosto
    > w oczy jak sie szybciej jedzie :P

    Wiesz, ja jeżdżę na nakedzie, więc wieje mi bardziej niż zaowiewkowanym,
    a jak jechałem te 150-160 autostradą to ani w PS 400, ani w 520 Boss mi
    nie wiało przez uszczelkę szybki. Uvex robi dobre kaski. I te dwa akurat
    są dużo cichsze niż Airoh za 800 którego sobie mój brat kupił. :-)

> [...]
    > kosztuja tyle samo co szybka do szui - ale jest pewna różnica - zuzywaja
    > sie po 4 tygodniach :P Szujowa starcza na conajmiej 4 sezony - mojej 5

    Ta, bo Szuj stosuje magiczne pole chroniące poliwęglan? Zapewniam Cię,
    że szybki w moich Uvexach wytrzymują spokojnie więcej niż 4 tygodnie.
    Wizjery Uvex ma niezłe.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 17. Data: 2009-07-22 12:10:28
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 08:38:33 +0200, bbl napisał(a):

    > Witam,
    >
    > szukam kasku na scigacza w ktorym nie bedzie wiało w środku na twarz,
    > prawdobnie chodzi tutaj o szczelność szybki, możecie polecić do 1000 zł?

    Dwa, trzy miesiące temu szukałem (przy podobnym budżecie do Twojego)
    kasku - powiem tylko, że mnie trafiało jak widziałem ceny poszczególnych
    kasków i jakość ich wykonania. Ogólnie panuje totalne przewartościowanie
    (stosunek cena/jakość) na tym polu - ale cóż, to rynek ustalił ceny na
    takim a nie innym poziomie.
    Ja w końcu kupiłem XR 1000 w jakimś tam starym malowaniu - cena była w
    miarę zadowalająca (chociaż zauważalnie powyżej 1000 PLN) a jednak to
    kask, który jest poprawnie wykonany (dokładnie złożony, z dobrą
    wentylacją i dobrymi jakościowo podzespołami).
    Także poszukaj dobrze - teraz wchodzi na rynek XR 1100, więc może gdzieś
    Ci się uda zdobyć XR 1000 w mocno obniżonej cenie.

    PS. A tak BTW, to fakt iż szybka do XR 1000 to wydatek prawie 300 PLN to
    już IMO jest przegięcie i to dosyć mocne.

  • 18. Data: 2009-07-22 12:31:29
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote in message
    > Uvex robi dobre kaski. I te dwa akurat
    > są dużo cichsze niż Airoh za 800 którego sobie mój brat kupił. :-)

    Mam flash'a - mialem bossa 2000, pare innych macalem i IMHO uvex robi dobre
    kaski, ale na narty. Proporcja cena do jakosc w uvex'ach za male pieniadze
    jest ok, ale czym wyzszy model tym gorzej.

    > Zapewniam Cię,
    > że szybki w moich Uvexach wytrzymują spokojnie więcej niż 4 tygodnie.
    > Wizjery Uvex ma niezłe.

    Tutaj sie zgodze w 100%, ze uvex ma chyba najlepszego anti-foga w postaci
    folii i dobre filtry. Mi brakuje polaryzacji;)

    Co do trwalosci - nic do zarzucenia, po prostu super. Mozna wywalic szybke
    na lewa strone i nie peka. Nalezy zaznaczyc, ze uvex nie robi szybek - je
    robi bayer (ten od aspiryny).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2009-07-22 12:45:38
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 14:31:29 +0200, Ivam
    <f...@-...fm> wrote:

    [...]
    > Mam flash'a - mialem bossa 2000, pare innych macalem i IMHO uvex robi
    > dobre kaski, ale na narty. Proporcja cena do jakosc w uvex'ach za male
    > pieniadze jest ok, ale czym wyzszy model tym gorzej.

    OK, wyższych modeli nie kupowałem - jakbym chciał kupić kask za 1+ kzł to
    bym kupił Schubertha. (Bo to jedyna firma która publikuje badania głośności
    w kasku i ogólnie stara się, żeby ich kaski były bezpieczne dla słuchu,
    a nie tylko dla głowy)

    [...]
    > Tutaj sie zgodze w 100%, ze uvex ma chyba najlepszego anti-foga w
    > postaci folii i dobre filtry. Mi brakuje polaryzacji;)

    No, bardzo miło mi się jeździ w 520, nie przyciemnia ale ostre światło
    jest dużo mniej męczące.

    > Nalezy zaznaczyc, ze uvex nie robi szybek - je robi bayer (ten od
    > aspiryny).

    Bayer jest od wszystkiego związanego z chemią i materiałówką, nawet
    nanorurki
    przemysłowe robią. ;->

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 20. Data: 2009-07-22 13:02:37
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "OGONek~" napisał w wiadomości

    [ciach]

    > Kolega sie pytal o kask w którym nie wieje przez uszczelke szybki
    > prosto w oczy jak sie szybciej jedzie :P
    >
    > Ja jezdzilem kiedys w kasku bella - tez sie dalo :P

    Bell takie kiepskie kaski robi?* Nie spodziewałem się. (:

    *wiem przecież, że kask belli nie bella
    --
    Jasio
    vx etz