-
1. Data: 2009-07-22 05:14:57
Temat: SR 500 zwiększone obroty
Od: "Sta$" <s...@o...pl>
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow. Co mam
na mysli piszac dluzdze rozgrzanie? Ano to ze jak pade do kumpla kilka
ulic dalej jest wszystko ok. Ale jak wybiore sie do centrum, gdzie
duzo swiatel, postojow z wlaczonym silnikiem, to nazywam to dluzszym
rozgrzaniem. Byc moze jest to juz przegrzanie, ale chyba bez
przesady... I w takich wlanie miejskich koreczkach, wrzucam na luz pod
swiatlami, i mi wyje na 3-4 tys. obrotow. Jak jade to nie drazni, ale
jak stoje to mam poczucie jakbym zarzynal sprzeta. I mi z tym zle :]
Teoria moja jest taka, ze gaznik nagrzewa sie od goracego cylindra. I
teraz:
a) albo cos w nim puchnie i sie zacina, jakas igliczka, albo
przepustnica nawet
b) albo mieszanak ma wyzsza temperature niz powinna, i lepiej/gorzej
wypelnia cylindre/szybciej paruje/nie wiadomo co jeszcze
Moje domysly co do przegrzewania gaznika sa chyba uzasadnione,
poniewaz w jdenym z egzemplarzy, ktore ogladalem zamocowana byla
aluminiowa blacha pomiedzy cylindrem, a gaznikiem, jakby chroniaca go
przed cieplem. Mozna ja kupic w Kedo, mozna tez zrobic samemu - zadna
filozofia.
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]
Pozdrawaim
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznań
-
2. Data: 2009-07-22 06:23:41
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: "johnny" <j...@p...pl>
Użytkownik "Sta$" nie pyta o Nel:
<s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:78142b86-cb4f-4344-a405-b6a7e156b8a9@b14g2000yq
d.googlegroups.com...
Czesc
To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow.
Ze mnie to żaden mechanik, ale w mojej Hondzince 125 chłodzonej powietrzem
był to standard i pono nie było na to siły. Po prostu za słabe chłodzenie i
basta. Jak twoja lalunia chłodzona jest woda to inna bajka, ale jak luftem
to podobno musisz grzać przez miasto czysta na ha, bo wtedy dopiero opływ
powietrza jest wystarczający;-)
Zdroofka Johnny
-
3. Data: 2009-07-22 06:25:09
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: Kuczu <q...@g...com>
Sta$ pisze:
> Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
> obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]
A krociec ssacy wymieniales ? Bo samowolne wchodzenie na obroty to jeden
z typowch objawow lapania lewego powietrza.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
4. Data: 2009-07-22 12:45:00
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: "Jackare" <...@s...de.pl>
Pytanie czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna zwiekszania sie wolnych
obrotow? Mechanicy z doswiadczeniem wypowiadac sie mi :]
Prawdopodobnie tzw "fałszywe powietrze" pobierane przez gaźnik.
Po nagrzaniu w efekcie rozszerzalności termicznej materiału następuje gdzieś
w gaźniku zasysanie lewego powietrza i masz taki efekt jakbyś odemknął
przepustnicę.
Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie połączenia śrubowe gaźnika i gaźnika z
silnikiem (głowicą). Nie wiem jak jest w eserce. Jeżeli masz połączenie
kołnierzowe, to po obydwu stronach pod łbami śrub i pod nakretkami powinny
być podkładki które spełniają tam rolę uszczelek. Dodatkowo pod nakrętkami
powinny być podkładki sprężyste lub powinny być zastosowane nakrętki
samokontrujące lub zwykłe nakrętki ale na klej do gwintów. Przy połączeniu
kołnierzowym zazwyczaj wystepuje podkładka (raczej może przekładka) pomiędzy
gaźnikiem a cylindrem wykonana z tworzywa sztucznego, taka jakby uszczelka
tyle że gruba. Pełni ona rolę izolatora termicznego i zapobiega
niekorzystnemu nagrzewaniu się gaźnika. Przekładka taka może się też
znajdowac pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym. Wszystkie połączenia,
także te z przekładką powinny być dobrze uszczelnione.
Jeżeli połączenie gaźnika z kolektorem lub głowicą na króciec także
przyjrzyj się jego szczelności.
Kolejnym miejscem narażającym na dopływ lewego powietrza jest oś
przepustnicy. Osadzenie tej osi w korpusie gaźnika może się po latach
wypracować i rozszczelnic dając w efekcie "cudownie" niestabilną pracę
silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Kiedyś się takie zużycia
regenerowało, teraz większość napraw wykonuje się poprzez wymianę całego
podzespołu.
Jeżeli masz możliwość, załóż inny gaźnik, wykonaj "dłuższe rozgrzanie" i
porównaj efekty
--
Jackare
-
5. Data: 2009-07-22 23:12:08
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Tue, 21 Jul 2009 22:14:57 -0700 (PDT), "Sta$" <s...@o...pl>
wrote:
>To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;) Otoz silnik po dluzszym
>rozgrzaniu wykazuje tendencje do zwiekaszania wolnych obrotow.
Lewe powietrze. Kup nowy króciec za 40 czy 50 zł, obejrzyj oś
przepustnicy i w ogóle rozbierz przejrzyj porządnie cały
gaźnik.Wymień wszystkie możliwe oringi, poskładaj i powinno byc OK
--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
-
6. Data: 2009-07-24 20:16:55
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: Kuczu <q...@g...com>
Sta$ pisze:
> Czesc
> To znow ja melduje o upierdliwościach SR-y ;)
No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2009-07-26 14:47:22
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: "Sta$" <s...@o...pl>
> No i co ? Doszedles co to Ci robi zle ?
Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest
jakis taki zawily, troche blachy, troche gumy, tak jakby kontruktor nie mogl
sie zdecydowac. Jesli to nie wyjdzie to zamowie oringi. Jesli to nie wyjdzie
to oznacza z tego co zrozumialem luz na przepustnicy. Nie wiem z jakiego
jest materialu, ale czy da sie ja podobnie jak lagi pochromowac, a potem
przetoczyc do odpowiedniego wymiaru?
Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie
rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika.
--
Pozdrawiam
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznań
-
8. Data: 2009-07-27 01:41:10
Temat: Re: SR 500 zwiększone obroty
Od: szalat <s...@g...com>
On 26 Lip, 16:47, "Sta$" <s...@o...pl> wrote:
...ciach
> Na razie zamowilem w larssonie kruciec ssacy, ten ktory mam obecnie jest
> jakis taki zawily, troche blachy, troche gumy, tak jakby kontruktor nie mogl
> sie zdecydowac. Jesli to nie wyjdzie to zamowie oringi. Jesli to nie wyjdzie
> to oznacza z tego co zrozumialem luz na przepustnicy. Nie wiem z jakiego
> jest materialu, ale czy da sie ja podobnie jak lagi pochromowac, a potem
> przetoczyc do odpowiedniego wymiaru?
>
> Na razie poluzowalem linke, i podgazowuje zeby nie zdechl. Kiepskie
> rozwiazanie, wiem, ale wole to niz zarzynanie sinika.
Witam wszystkich po dluzszej nieobecnosci :). Remontuje nadal swoja
CB250 (od zeszlych wakacji) (sic!) i wlasnie zauwazylem podobne
objawy, wiec skorzystam chetnie i niebawem z rad aby sprawdzic 'lewe
powietrze', tymczasem dorzuce swoje trzy grosze. Wydaje mi sie, ze
powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na
cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze
lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./
sztuka.
btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo
glosno) za pomoca deski+rurek+oleju i naprawde daje rade :), ale tylko
jesli ktos ma dusze majsterkowicza, ktory lubi sie "pobawic" przy
robocie (w pozytywnym znaczeniu). Jesli nie to szkoda czasu.
pozdrawiam i powodzenia :)
--
szalat.
-
9. Data: 2009-07-27 03:35:43
Temat: Re: SR 500 zwiekszone obroty
Od: "Sta$" <s...@o...pl>
> Wydaje mi sie, ze
> powinienes najpierw sprawdzic oringi a potem krocce (ze wzgledu np. na
> cene). Druga rzecz, jesli masz tam zwykle oringi okragle to moze
> lepiej pojsc do hydraulicznego, w ktorym mozna je kupic za 0,30 zl./
> sztuka.
Roznica przy singlu 20pln, stac mnie ;) Poza tym uwazam ze oringi odporne na
benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.
> btw. niedawno uzylem patentu z synchro gaznikow (o ktorej znow bylo
> glosno) za pomoca deski+rurek+oleju i naprawde daje rade :), ale tylko
> jesli ktos ma dusze majsterkowicza, ktory lubi sie "pobawic" przy
> robocie (w pozytywnym znaczeniu). Jesli nie to szkoda czasu.
Ja mam dusze majsterkowicza, ale ma ona pewne granice. Kruccow z deski, gumy
od majt itp robic nie bede :) Trzeba sie obracac w doborowym towarzystwie
gdzie wszystko jest pod reka prawda NGP? :]
--
Pozdrawiam
Sta$
GPZ500Sysunia
Tatowa SR500
Poznan
-
10. Data: 2009-07-27 08:27:18
Temat: Re: SR 500 zwiekszone obroty
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Mon, 27 Jul 2009 05:35:43 +0200, "Sta$" <s...@o...pl> wrote:
> Poza tym uwazam ze oringi odporne na
>benzyne, a zwykle oringi stanowia roznice, ale moze sie myle.
Nie mylisz sie, ale nawet takie oringi kosztuja kilkadziesiat groszy
za sztuke, w Stamarze, na Wojciechowskiego.
--
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań