  • 1. Data: 2010-03-20 16:59:46
    Temat: kamera cofania zrobiona z PDA
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    Tak sie zastanawiam nad bezpieczeństwiem cofania. oczywisci mogę
    zamontować "pikadło" ale jego dokładność pozostawia dużo do życzenia.
    Wpadłem na inny pomysł. rozebrać stare pda. kamere na tylną szybę,
    ekranik.... właśnie gdzie?
    Teraz elektrycznie. czy da sie ekran odseparować od kamerki na 3 merty,
    czy to poprostu za daleko? jak bardzo dałoby sie "rozmontować" stare PDA
    zeby tylko tą role spełniało, ale zato natychmiast bez budzenia Windowsa
    Mobile?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-03-20 18:40:59
    Temat: Re: kamera cofania zrobiona z PDA
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > czy to poprostu za daleko? jak bardzo dałoby sie "rozmontować" stare PDA
    > zeby tylko tą role spełniało, ale zato natychmiast bez budzenia Windowsa

    Mam taki aparat fotograficzny Casio w którym obiektyw jest obracany. Gdyby
    mocniej pociągnąć to zawisłby na kabelkach. Aparat posiada standardowy ekran
    LCD, Windowsa Mobile za to nie - wzbudzać nie ma czego.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-03-20 19:13:38
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Desoft pisze:

    > Mam taki aparat fotograficzny Casio w którym obiektyw jest obracany.
    > Gdyby mocniej pociągnąć to zawisłby na kabelkach. Aparat posiada
    > standardowy ekran LCD, Windowsa Mobile za to nie - wzbudzać nie ma czego.

    tylko ten ekran...1,5cala?
    ToMasz

    PS ale pomysł jest OK

  • 4. Data: 2010-03-20 20:02:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    ToMasz wrote:

    > PS ale pomysł jest OK

    To już lepiej kamerkę przemysłową PAL - przewód bez problemu i zasilanie
    12V i obiektyw dobierzesz jaki trzeba. Na ekran oczywiście najbardziej
    nadaje się mały telewizorek LCD.

    Mirek.

  • 5. Data: 2010-03-20 20:08:45
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    [..]

    > tylko ten ekran...1,5cala?

    2"
    Są GPSy z ekranami podobnej wielkości. Albo soczewkę fresnella :-D

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2010-03-20 20:13:54
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Jak masz GPS to masz już problem z głowy. Ja zamiast MID/TID w aucie
    zamontowałem GPS-a z wejściem video i do tego podłaczyłem kamerki ;)
    http://www.bodziose.pl/DUPERELE/WIZUALIZACJE/_DSC430
    6.JPG

    pozdr
    BSE
    www.bodziose.pl

  • 7. Data: 2010-03-20 20:57:36
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Desoft pisze:
    > [..]

    > 2"
    > Są GPSy z ekranami podobnej wielkości. Albo soczewkę fresnella :-D

    już wypatrzyłem takie aparaty 2.5 cala za 130zł. Pytanie czy to co chce
    zrobić jest wykonalne? tzn czy ekran da sie oddalić od obiektywu na 3m,
    zwykłymi kabelkami? iloma?

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-03-21 07:33:55
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > czy to poprostu za daleko? jak bardzo dałoby sie "rozmontować" stare PDA
    > zeby tylko tą role spełniało, ale zato natychmiast bez budzenia Windowsa

    Tylko czy tą kamerą dojrzysz np. pręt stalowy o grubości palca
    (wystający np. z pobliskiego słupa)
    A co wieczorem? Doświetlenie lampa cofania jest dość iluzoryczne.
    Ja mam w samochodzie czujnik "pikający" (fakt, że firmowo zamontowany)
    ale jego dokładność i powtarzalność jest więcej niż zadowalająca.
    Jestem w stanie podjechać precyzyjnie 30cm do każdej przeszkody
    wyższej niż krawężnik (nawet kilkuźdżbłowa kępka trawy).
    Czasem na wyjątkowo wysoki krawężnik fałszywie (niepotrzebnie)
    zareaguje.
    Kamery nie używałem, ale obawiam się, że błoto (jak przed nim
    uchronić?) ciemności - mogą mocno utrudnić korzystanie z niej.

  • 9. Data: 2010-03-21 07:50:02
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    michalek pisze:

> [...]
    > Jestem w stanie podjechać precyzyjnie 30cm do każdej przeszkody
    > wyższej niż krawężnik (nawet kilkuźdżbłowa kępka trawy).

    Potwierdzam, dokładne toto jest. Ostatnio podczas wizyty w ASO nawet mi
    wgrali nowy soft do czujnika cofania :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem