  • 11. Data: 2002-01-26 18:49:16
    Temat: Re: kable dzierzawione w tpsa -gdzie trwa o tym dyskusja ?
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > mimo pozytywnych warunkow technicznych oraz to co najgorsze nowy cennik i
    > slynne filtry

    hmm, u nas bylo tak w zeszlym roku, ale potem im sie poprawilo
    i kobieta powiedziala mi, ze maja dawac lacza i dawali/daja

    a co do filtrow, to obawiam sie ze oni nie zdaja sobie sprawy z tego co to
    jest modulacja
    bo instnieja modemy ktore do przeslania 64k potrzebuja wieksze pasmo niz
    inne a rowniez maja homologacje. Pozatem ten filtr nie jest wyposazony w
    sliczny "schodek" i jezeli dla przykladu ograniczam 3400Hz w gore to
    niestety temu co jest ponizej 3400Hz tez sie oberwie.
    Inna sprawa z kolei jest sprawa ADSL, jezeli jest to lacze asymetryczne, to
    maxymalna symetryczna predkosc przesylu wynosi dla modemow 1/7 1Mb... i jaka
    gwarancje pasma tutaj chciec ??? bo oni to traktuja jako zestawienie toru
    cyfrowego Nx64k a to jest symetryczne :)

    jeszcze inny przyklad, modemy Telinus Crocus HDSL - dzialaja na 2Mb na 2
    parach - niby za to powinno sie zaplacic jak za 30% toru cyfrowego, ale te
    modemy sa na tyle specyficzne, ze na 1 parze puszczaja 1Mb w obu kierunkach
    a potem to multiplexuja, wiec potrzebujemy gwarancji na 1Mb a nie na 2Mb, za
    to bardzo slicznie puszczamy 2Mb ;)
    oj glupe tempe marketingole z tpsa... nie wyszlo im cos z tym cennikiem

    to jest do 64kb/s a nie do 9600... pozatem w pasmie 3400Hz mozna puscic juz
    prawie 64kb, a moze i cale 64k :)

    a co z predkoscia 230kb/s asynchronicznie ???? nikt tego nie przewidzial ?

    mowiac szczerze da sie to jeszcze przezyc

    po piersze nie swiatlowodu tylko traktu cyfrowego
    liczylem to kiedys i za lacze ktore kosztuje obecnie 100zl trzeba by
    zaplacic 400zl

    wracajac do ADSLi, to co z 7Mb ??? jakies extra oplaty x10000 ?

    Marcin

  • 12. Data: 2002-01-26 22:14:33
    Od: Leszek Olszewski <l...@f...onet.pl>

    In article <a2tq5a$aqt$1@news.tpi.pl>, p...@c...net.pl says...
> [...]
    >
    > Wracajac do szeczecina. To co do filtrow juz dawno cos takiego tez mieli
    > stosowac. Wydaje mi sie ze teraz kwestia ludzi "fizycznych" aby ten filter
    > byl a nie dzialal ;)
    > Wszystko sie psuje itp.
    >
    > PS. Szlak mnie natomiast trafia ze cale kable przejeli od Panstwa czyli
    > zbudowane za nasze pieniadze (podatki) i teraz jeszcze laske robia. Wydaje
    > mi sie ze wlascicielem lacz powinno byc Panstwo i komurka typu UTR badz
    > specjalna powinna dzierzawic te nasze panstwowe druty wszystkim operatorom
    > po takich samych cenach. To jest poprostu walenie w kulki.

    Panstwo juz dawna cala ta twoja spoleczna infrastrukture sprzedalo
    Francuzom za dulary ktore poszly do rolnikow, hutnikow, gornikow i
    innych. A teraz jak to juz Francuzow to sie rzadza.

    Leszek

  • 13. Data: 2002-01-26 22:14:48
    Od: "Panicz" <p...@c...net.pl>

    Calkiem nie tak dawno. URT wydal decyzje
    Ponizej znalazlem w archiwum wlasnie Komunikat dotyczacy lacz dzierzawionych

    Komunikat prasowy

    Prezes URT wydał decyzję uznającą TP S.A. za operatora dominującego na
    krajowym rynku świadczenia usług dzierżawy łączy telekomunikacyjnych.

    W dniu 31 grudnia 2001 roku Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji
    Kazimierz Ferenc wydał decyzję uznającą Telekomunikację Polską S.A. za
    operatora zajmującego pozycję dominującą na krajowym rynku świadczenia usług
    dzierżawy łączy telekomunikacyjnych, w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia
    2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Decyzji został nadany rygor
    natychmiastowej wykonalności. TP S.A. przysługuje prawo do złożenia
    odwołania do Sądu Antymonopolowego w terminie 14 dni od dnia doręczenia
    decyzji Prezesa URT.

    Pozycję dominującą zajmuje operator telekomunikacyjny, który ma możliwość
    zapobiegania skutecznej konkurencji na rynku poprzez stworzenie mu
    możliwości działania w znacznym zakresie niezależnie od konkurentów,
    kontrahentów i konsumentów. Domniemywa się, że posiada taką pozycję, jeżeli
    jego udział w rynku przekracza 40%.

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Łączności z dnia 4 kwietnia 2001 r. w
    sprawie szczegółowych kryteriów ustalania udziału operatora w rynku usługi
    telekomunikacyjnej oraz sposobu określania tego udziału, podstawowym
    kryterium dla ustalenia tego udziału jest suma przychodów operatora
    osiągniętych z tytułu świadczenia tych usług. Dokonując ustaleń w zakresie
    udziału operatora dominującego w rynku świadczenia usług dzierżawy łączy
    telekomunikacyjnych Prezes URT oparł się na materiale dowodowym zgromadzonym
    w ramach niniejszego postępowania administracyjnego, w skład którego wchodzi
    m.in. analiza sporządzona przez URT na podstawie danych zamieszczonych w
    formularzach informacyjnych URT dotyczących dzierżawy łączy
    telekomunikacyjnych, dostarczonych przez wszystkich operatorów świadczących
    tę usługę.

    TP S.A. zgodnie z informacją zawartą w formularzach przekazanych do URT
    osiągnęła w 2000 roku przychody z tytułu dzierżawy łączy w wysokości
    313.865.546,06 PLN, natomiast z informacji skierowanej do Komisji Papierów
    Wartościowych i Giełd w Raporcie rocznym, wynika, iż wartość ta wyniosła
    567.740.000 PLN. Wobec niezgodności danych przekazanych Prezesowi URT i
    KPWiG w dniu 16 listopada 2001 r. zostało wszczęte postępowanie
    administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej na TP S.A. za
    przekazanie Prezesowi URT niewłaściwych danych o przychodach z tytułu
    dzierżawy łączy telekomunikacyjnych.
    Niezależnie jednak od przyjętej wartości udział Spółki w rynku dzierżawy
    łączy przekracza 40 % i wynosi odpowiednio dla pierwszej liczby 66,73%, a
    dla drugiej 78,39 %. W roku 2000 pozostali operatorzy świadczący usługę
    dzierżawy łączy osiągnęli łącznie przychody w wysokości 156.473.402,95 PLN
    oraz 33,27 % udział w rynku przy danych TP S.A. w wysokości 313.865.549,06
    PLN i 26,61% udział przy danych TP S.A. w wysokości 567.740.000 PLN.

    Uznanie Telekomunikacji Polskiej S.A. za operatora zajmującego pozycję
    dominującą na krajowym rynku świadczenia usług dzierżawy łączy
    telekomunikacyjnych wiąże się z szeregiem obowiązków nałożonych ustawą Prawo
    telekomunikacyjne, a mianowicie:

    . Świadczenie usługi dzierżawy łączy, z zachowaniem odpowiedniej jakości,
    wymagań określonych w art. 53 ust.1 oraz w sposób dostępny każdemu
    użytkownikowi na obszarze wskazanym w decyzji. (art.61 ust.1)
    . Ceny usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych powinny uwzględniać koszt
    ich świadczenia i być niezależne od sposobu wykonania usługi, jeżeli
    użytkownik nie żąda świadczeń dodatkowych. (art. 61 ust.6)
    . Przedkładanie, tak jak w przypadku usługi powszechnej, Prezesowi URT
    projektu cennika usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych lub jego zmian,
    wraz z uzasadnieniem, co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem
    wprowadzenia cennika lub jego zmian w życie. (art.61 ust.6 w związku z
    art.60)
    . Obowiązek opracowania oferty określającej ramowe warunki umów o
    świadczenie usługi dzierżawy łączy telekomunikacyjnych. (art.61 ust.7)

    Postępowanie w sprawie uznania Telekomunikacji Polskiej S.A. za operatora
    dominującego na krajowym rynku dzierżawy łączy telekomunikacyjnych zostało
    wszczęte przez Prezesa URT w dniu uznania Spółki za operatora dominującego
    na krajowym rynku świadczenia usług powszechnych, tj. 3 września 2001 roku.
    Zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne i normami wynikającymi z art. 106
    kodeksu postępowania administracyjnego, w dniu 5 grudnia 2001 roku Prezes
    URT przekazał Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów projekt
    decyzji z prośbą o zajęcie i przedstawienie stanowiska w sprawie uznania
    stanowiska w przedmiotowej sprawie.
    W dniu 20 grudnia 2001 r. Prezes UOKiK wydał postanowienie, w którym w pełni
    podzielił stanowisko Prezesa URT w przedmiotowej sprawie i stwierdził, że
    Telekomunikacja Polska S.A. zajmuje na krajowym rynku świadczenie usług
    dzierżawy łączy telekomunikacyjnych pozycję dominującą w rozumieniu ustawy o
    ochronie konkurencji i konsumentów.

    Użytkownik "Marcin Mrowiecki" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    : pewnie sporo osob juz wie o tym co robi TPSA
    : weszlo wewnetrzne zarzadzenie o automatycznym negatywnym zalatwianiu podan
    : na lacza stale
    : mimo pozytywnych warunkow technicznych oraz to co najgorsze nowy cennik i
    : slynne filtry
    : Gdzie na ten temat trwa dyskusja ? wydawaolo by sie ze na Polipie powinno
    : cos o tym byc a tu wszyscy tacy beztroscy.
    : Takie dzialanie TPSA oznacza najpier ostry wzrost cen u operatorow
    : niezaleznych nastepnie sporo osob sie poodlacza
    : a potem czekamy na upadek wielu malych i srednich operatorow , ktorzy
    : swoimi uslugami w cenach konkurencyjnych
    : do TPSA pozwalali na podloczenie sie do inetu osob ktorych niormalnie nie
    : bylo by na to stac.
    : Pare osob podlaczy sie do Neostrady i SDI (choc te lacza sa ograniczone)
    ale
    : zaraz TPSA pozbawiona juz resztki konkurencji
    : znowu wywinduje ceny.
    : Zadowolone beda chyba tylko kablowki i sieci radiowe .
    :
    : ponizej cytat cennika za trzepak.networking
    : >za cene dotychczasowej dzierzawki (29 zl abonament + 14 zl/km + vat)
    bedzie
    : > lacze alez filtrem na UWAGA 3400 Hz (w praktyce 3400 bit/sek) tak jak
    : > teoretycznie w umowie.

  • 14. Data: 2002-01-27 19:44:58
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@i...net.pl>

    > pewnie sporo osob juz wie o tym co robi TPSA
    > weszlo wewnetrzne zarzadzenie o automatycznym negatywnym zalatwianiu podan
    > na lacza stale
    [...]

    Raczej jest mowa o dzierżawie drutów a nie łączy, a to jest różnica. TPSA
    zestawi Ci łącze za pomocą swoich urządzeń. Zapewne chodzi tu o sprzedaż
    usługi a nie infrastruktury. Tak zresztą powinno być w każdej firmie
    sprzedającej usługi.

    --
    Pozdrowienia

    k...@t...skonet.pl http://www.apotel.republika.pl
    ICQ#: 37126106 GG# 2341870
    "To czego nie zrobisz, jest zawsze ważniejsze od tego, co zrobiłeś. "

  • 15. Data: 2002-01-28 13:21:45
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    > PS. Szlak mnie natomiast trafia ze cale kable przejeli od Panstwa czyli
    > zbudowane za nasze pieniadze (podatki) i teraz jeszcze laske robia. Wydaje
    > mi sie ze wlascicielem lacz powinno byc Panstwo i komurka typu UTR badz

    Żadna "specjalna komórka" lub co gorzej URT. SAMORZĄDY powinny posiadać
    kable, tak jak posiadają drogi itd. No ale teraz jest już za późno

    B.

  • 16. Data: 2002-01-28 13:21:52
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    > . Świadczenie usługi dzierżawy łączy, z zachowaniem odpowiedniej jakości,
    > wymagań określonych w art. 53 ust.1 oraz w sposób dostępny każdemu
    > użytkownikowi na obszarze wskazanym w decyzji. (art.61 ust.1)

    czyli usługa musi być powszechna. Tłumaczenie "brak możliwości technicznych"
    NIE JEST TŁUMACZENIEM, i urzędnicy TP SA mogą je sobie wsadzić gdzie słońce
    nie zachodzi. Według ustawy warunki techniczne MAJĄ BYĆ, i już.

> [...]
    > ich świadczenia i być niezależne od sposobu wykonania usługi, jeżeli
    > użytkownik nie żąda świadczeń dodatkowych. (art. 61 ust.6)

    BINGO! Niech teraz TP SA wykaże, że koszt świadczenia usługi dzierżawionej z
    filtrem 9600 bps jest inny od usługi z filtrem 144kbps. Jeżeli tak nie jest
    (a jestem pewien, że ten koszt jest identyczny) to cena USTAWOWO musi być
    TAKA SAMA.

    Ktoś to rozwinie, lub mnie poprawi?

  • 17. Data: 2002-01-28 13:22:40
    Od: "Marcin Mrowiecki" <m...@a...pl>

    > liczylem to kiedys i za lacze ktore kosztuje obecnie 100zl trzeba by
    > zaplacic 400zl

    ok czyli marne 4x czyli np z 4000 jakie teraz place za kable wychodzi 16000
    ,
    tego sie juz tak latwo i bez podniesienia ceny w kosztach firmy nie da ukryc
    ;-<
    ---
    Pomysl z niedzialajacymi fitrami (niby sa ale techikowi sie zle
    "podlaczyly") moze jest mozliwe ale dla firmy oferujacej 2-3 lacza
    Robienie powaznego biznesu na milym "techniku" jest na dluzsza mete
    nierealne ;-<

> [...]
    >zestawi Ci łącze za pomocą swoich urządzeń. Zapewne chodzi tu o sprzedaż
    >usługi a nie infrastruktury. Tak zresztą powinno być w każdej firmie
    Ok tylko pytanie skad ja w tym kraju mam wziasc wolne kable ? albo skad
    miejsce na wykopanie studzienki ?
    Jesli jest operatorem dominujacym to jego infrastruktura powinna byc
    udostepniona , rozumiem ze musze za to placic
    ale ta zmiana ceny nie moze wynosic 400%
    Bawilismy sie kiedys z tpsa we wlasne kable w ich studzienkach to sie zawsze
    tak dziwnie skladalo ze jak byla awaria
    to naszych kabli a ich jakos dzialaly ?

  • 18. Data: 2002-01-28 13:22:44
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

> [...]
    > zestawi Ci łącze za pomocą swoich urządzeń. Zapewne chodzi tu o sprzedaż
    > usługi a nie infrastruktury. Tak zresztą powinno być w każdej firmie

    wytłumacz ? Dzierżawa łącza to zazwyczaj jedna lub dwie pary drutów,
    poprowadzone point-to-point, z których korzysta klient. Dzierżawione są
    właśnie druty, i to na taką skalę, że TP SA dorobiła się oficjalnej etykiety
    "operatora dominującego". Więc jaką to usługę TP SA będzie sprzedawać według
    wymagań ustawy, czyli bez ograniczeń i za cenę odpowiadającą kosztom ?

    B.

  • 19. Data: 2002-01-28 14:08:48
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

> [...]
    > na lacza stale
    > mimo pozytywnych warunkow technicznych oraz to co najgorsze nowy cennik i

    Wewnętrzne zarządzenie ma trochę inną treść, można je zobaczyć na
    http://www.provider.pl/decyzjakop.pdf
    Na pl.comp.networking dyskusja na ten temat jest troszkę bardziej ożywiona -
    polecam.

    B.

  • 20. Data: 2002-01-29 13:58:40
    Od: "Marcin Mrowiecki" <m...@a...pl>

    > Wewnętrzne zarządzenie ma trochę inną treść, można je zobaczyć na
    > http://www.provider.pl/decyzjakop.pdf

    Nie masz prawa dostępu do tej strony
    moze by to dac w bardzej publicznym miejscu ?