  • 11. Data: 2013-04-29 21:54:28
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    a duzo procentowo piszesz takiego kodu
    webowego w stosunku do zwyklych bardziej
    'twardych' programow? Robota nad takimi
    aplikacjami webowymi jest trudniejsza
    latwiejsza, jakto jest?

    (ja osobiscie wogole, w zyciu nie napisalem
    linijki php javascript (za to napisalem moze
    10 linijek html'a) czy czegos takiego,
    i nie mam o tym bladego pojecia - i dobrze
    bo nei chce sie rozpraszac, nie wiem czy takie
    doswiadczenie coskolwiek by przydalo sie w
    gamedevie, chociaz moze.. )

  • 12. Data: 2013-04-29 22:08:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 21:54:09 UTC+2 użytkownik Tomek Kańka napisał:
    > Nie znam PHP, więc wiele pewnie nie pomogę, ale piszę od lat w Java różne
    > rzeczy związane z www.
    >
    > Dla mnie największą zaletą JSP jest to, że reszta systemu jest w Java. Z
    > całym dobrodziejstwiem tego ekosystemu, czyli narzędziami, frameworkami
    > itp. A w samym JSP najbardziej skomplikowaną konstrukcją jakiej używam,
    > to:
    > [...]
    > Cała reszta siedzi w jakichś servletach, czy innych DAO. Nigdy w życiu
    > nie użyłem <%, czy <%=.
    > Zresztą ostatnio większośc rzeczy robię w GWT, więc liczba plików JSP
> [...]

    Myślę podobnie jak napisałeś, tyle że ja w przeciwieństwie do Ciebie
    nie mam dużego doświadczenia w Javie, dawno jej nie używałem na
    poważnie. Twój post sugeruje, żeby jednak używać takich czy innych
    narzędzi na bazie Javy do aplikacji webowych :)
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-04-29 22:26:26
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 21:54:28 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > a duzo procentowo piszesz takiego kodu
    > webowego w stosunku do zwyklych bardziej
    > 'twardych' programow?
    Zależy od okresu. Miałem kiedyś okres
    dwóch lat, gdy zawodowo nie dotykałem
    nic innego, poza PHP, SQL, HTML,
    JavaScript, CSS. Ostatni mój rok, to
    pół na pół C++ i "kod webowy". Ostatnio
    czego nie dało się zrobić ( np. ze względów
    wydajnościowych) w przeglądarce, to robiliśmy
    w C++ i QT.

    > Robota nad takimi
    > aplikacjami webowymi jest trudniejsza
    > latwiejsza, jakto jest?
    Zależy jak to mierzyć. W około 2-4 tygodnie
    można w przykładowym PHP zrobić średnią aplikację.

    Uzyskanie podobnego efektu w tym samym czasie
    w samym C++ i QT jest niemożliwe. Jednak jeśli
    aplikacja jest ogromna, to różnica w nakładzie
    pracy pomiędzy C++ a "językami webowymi" zmniejsza
    się. Przy dużych aplikacjach często zastanawiam się,
    czy nie wywalić w ogóle serwera HTTP i nie użyć
    swojego w C++.

> [...]
    > i nie mam o tym bladego pojecia - i dobrze
    > bo nei chce sie rozpraszac, nie wiem czy takie
    > doswiadczenie coskolwiek by przydalo sie w
    Jakieś dodatki do "gameveva" można łatwo robić.
    Np. zwykła aplikacja po http wysyła nick usera i
    jego osiągnięcia w grze, a potem widać na stronie
    ranking najlepszych userów :)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-04-29 22:26:30
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    M.M. <m...@g...com> napisał(a)

> [...]
    > poważnie. Twój post sugeruje, żeby jednak używać takich czy innych
    > narzędzi na bazie Javy do aplikacji webowych :)

    Ale nie powinieneś sie kierować opinią kogoś, kto nie zna niczego
    innego. A... przypomniałem sobie, że napisałem kiedys sklep
    internetowy w Perlu:).

    A jeśli się zdecydujesz polecam zainteresować się bibliotekami spod
    bandery Springa. Są bardzo "dojrzałe", a jednocześnie mało inwazyjne,
    tzn. nie zmuszają cię do używania od razu całego frameworka.

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2013-04-29 22:31:35
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 17:18:42 +0200, Ghost napisał(a):

    > Pisze w PHP od wielu lat i nie pamietam juz czasow kiedy mieszalo sie PHP z
    > HTML.
    >
    > Hint: ajax.

    Hint powinien raczej brzmiec: Smarty
    Wtedy nie ma mieszania kodu. Podobnie jak przy korzystaniu z SQLa i
    bibliotek typu PDO.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2013-04-29 22:45:23
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > Jakieś dodatki do "gameveva" można łatwo robić.
    >
    > Np. zwykła aplikacja po http wysyła nick usera i
    >
    > jego osiągnięcia w grze, a potem widać na stronie
    >
    > ranking najlepszych userów :)

    bardziej zastanawiam sie czy z takiego
    klepania wynika ciekawe doswiadczenie
    ktre mogloby sie przydac (pewnie tak w
    sumie, ale to doswiadczenie mnie pewnie
    jednak szybko nie zdybie - staram sie
    skupiac na c)

  • 17. Data: 2013-04-29 23:06:10
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 22:45:23 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
    > bardziej zastanawiam sie czy z takiego
> [...]
    Ciekawe doświadczenia... teraz mam coś ciekawego.
    Muszę stosunkowo szybko zrobić dużą aplikację. Potem
    może się okazać że aplikacja będzie miała wzięcie, więc
    będę musiał znaleźć bezbolesny sposób na skalowalność
    aplikacji. Dokładniej: najpierw muszę zrobić badziew,
    byle ten badziew jakoś działał i w miarę zmieścił się
    w terminie wykonania. A potem, w razie powodzenia, będę musiał
    ten badziew przerabiać na porządnie zakodowaną, bezpieczną,
    super wydajną aplikację. Wszystko to jeszcze będzie
    musiało być podatne na dalsze rozwijanie (prawdopodobnie w
    kilkunastoosobowym zespole).

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-04-30 10:47:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Hint powinien raczej brzmiec: Smarty
    > Wtedy nie ma mieszania kodu. Podobnie jak przy korzystaniu z SQLa i
    > bibliotek typu PDO.

    Smarty nadal nie pozwalaja uniknac mieszania, po prostu mieszasz inne
    zapisy, ale nadal. To byla slepa uliczka.

  • 19. Data: 2013-04-30 10:47:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Wynika.

  • 20. Data: 2013-04-30 11:40:53
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-04-28 20:14, M.M. wrote:
    > Nie wiem czy to dobra grupa na taki wątek, ale spróbuję.
    >
    > W php klepię od dawna (z przerwami). Choć php źle słynie jako
    > język programowania, to nie mam problemów żeby wykonać w tym
    > małą lub średnią aplikację webową, nie dostrzegam jakiś specjalnych
    > problemów ze strony języka php, a nawet lubię. Niemniej często
    > spotykam się z opiniami że JSP jest znacznie lepsze, bo to java -
    > czyli lepszy język. W związku z tym mam pytanie, czy jest na
    > forum ktoś, kto ma doświadczenie zarówno w php jak i jsp i jakie
    > najważniejsze wady/zalety widzi pomiędzy tymi dwoma technologiami
> [...]

    1. W "golym" JSP od czasow juz niepamietnych nikt rozsadny nie tworzy
    aplikacji. Struts to minimum, zas w naszych czasach to JSF (pomijajac
    oczywiscie architekture "pure" ajax - wtedy to GWT lub
    biblioteki/frameworki JS + serwlety)

    2. Jaki projekt?

    Abstrahujac od zalet/wad samego jezyka istotne jest chociazby, czy i
    jak/gdzie ma byc site uruchomiony. Hosting PHP jest znacznie tanszy od
    hostingu Javy. Chyba ze mowimy o np. chmurze Google.

    Na twoj wybor powinno rowniez wplynac, czy bedziesz tworzyl cos od zera,
    czy tez oprzesz sie o jakies gotowe rozwiazania typu
    portalowego/CMS/inne. Zarowno w jednej jak i drugiej technologii jest
    tego troche.

    Wreszcie - a jakimi ludzmi dysponujesz? Tworzenie produkcyjnego systemu
    przez ludzi poznajacych nowa technologie to proszenie sie o porazke.

    --
    Michal