  • 111. Data: 2013-05-08 00:13:51
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    M.M. <m...@g...com> napisał(a)
    >[...]
    > Mnie to jest zupelnie obojetne czy uzytkownik czeka 100 sekund na strone,
    > czy 1 sekunde. Tak samo mnie jest obojetnie czy odbiorca aplikacji bedzie
    > musial kupic 10 komputerow czy 1000. Chodzi o to, ze dla nich takie
    > rzeczy nie sa gupotami.

    Nie obraź się, ale to co napisałeś brzmi tak:
    Jest ktoś, kto ma tyle danych, że jak wsadzi je do normalnego RDBMSa i
    kupi do tego klaster 100 komputerów, to ludzie korzystający z jego
    aplikacji będą czekali 10s na wyswietlenie strony (usredniłem Twoje
    przykładowe liczby). I ten ktoś wynajął Ciebie, żebys mu to zrobił
    lepiej. A Ty pytasz na grupie, czy robic to w Java, czy w PHP.

    >[...]
    > Wyglada na to, ze sie nie dowiem jak jak to jest w Javie czy Pythonie,
    > dopóki sam nie spróbuję.

    Wygląda na to, że pytasz o inne rzeczy. Jeśli masz pytania dotyczące
    Javy w applikacjach webowych, chętnie Ci odpowiem.

    --
    Tomek

  • 112. Data: 2013-05-08 01:41:07
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 00:13:51 UTC+2 użytkownik Tomek Kańka napisał:

> [...]
    > kupi do tego klaster 100 komputerów, to ludzie korzystający z jego
    > aplikacji będą czekali 10s na wyswietlenie strony (usredniłem Twoje
    Jakby dalo sie tak usrednic, to by nie bylo tej rozmowy. Mnie wydaje sie
    to podobne do tego przykladu z 9ma kobietami, ktore urodza jedno
    dziecko w miesiac. Jeden komp bedzie wstawial rekord, a pozostale 100
    musi czekac z zapytaniem, bo jest blokada na dane.

    > A Ty pytasz na grupie, czy robic to w Java, czy w PHP.
    Pytam o mozliwsci jakie oferuja rozne biblioteki, frameworki i
    bazy danych przy wspieraniu programisty w podnoszeniu wydajnosci
    aplikacji webowej. Inne gotowce sa dostpene pod PHP i inne pod Jave.
    Mozliwosc uzycia okreslonej biblioteki w duzej mierze zalezy od
    wyboru jezyka.

    Watki poboczne mimowolnie sie wkradly, sorry za balagan. Ale
    watek baz danych wkradl sie tylko lekko off-topic. Moglem zalozyc
    nowy, ale zdecydowalem sie tutaj, bo baza danych bardzo czesto jest
    istotnym elementem aplikacji webowej. Rowniez bardzo czesto
    waskim gardlem aplikacji webowej sa operacje dyskowe (i te na
    bazie danych i pozostale).

    Z tego co pamietam, glownym argumentem jakiego uzywano za JSP bylo to,
    ze JSP jest kompilowane do servletow, a servlety sa caly czas w ram i
    minimalizuja ilosc odczytow dyskowych. Z kolei zwolennicy PHP mowili, ze
    system buforuje pliki PHP. Spor o to byl, wiec chyba nie tylko ja twierdze
    ze operacje dyskowe sa czyms na co trzeba zwracac uwage.

    Do wspierania programisty w takich czy innych optymalizacjach, zwlaszcza
    przy przenoszeniu aplikacji do srodowiska rozproszonego, rozne narzedzia
    roznie sie sprawuja i sa w roznym stopniu uzyteczne. Pytam osoby
    ktore maja doswiadczenia w JSP i w PHP jakich narzedzi uzywaly i
    dlaczego/kiedy jedne narzedzia sa lepsze od drugich. W to wszystko
    celowo wplatam problem bazy danych i operacji dyskowych, bo wszystko
    wskazuje na to, ze w typowych aplikacjach webowych operacje dyskowe
    sa waskim gardlem. Sorry za niedomowienia, ale myslalem ze to bedzie
    oczywiste.

    > Wygląda na to, że pytasz o inne rzeczy. Jeśli masz pytania dotyczące
    > Javy w applikacjach webowych, chętnie Ci odpowiem.
    Jakie narzedzia, jakie gotowe biblioteki i w ogole jakie gotowce oferuje
    Java do zwiekszania wydajnosci aplikacji webowej, zwlaszcza jesli
    waskim gardlem sa operacje dyskowe.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2013-05-08 09:41:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 7 maja 2013 21:59:01 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Co mam odpisać, gdy ktoś pyta, czy to bedzie wydajniej niz na bazie
    >danych?

    No oczywisce, ze daty sie dobrze sortuje o ile sa wstawiane narastajaco.

  • 114. Data: 2013-05-08 11:04:07
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-07 21:51, M.M. wrote:

    > Zależy od konkretnego przypadku. Generalnie baza musi mieć algorytmy
    > uniwersalne. W konkretnym przypadku można uzyskać lepszą wydajność niż w
    > ogólnym - ale obarczone to jest nakładem pracy. W plikach
    > CSV (albo w binarnych) można trzymać częściowe wyniki już posortowane, więc
    > koszt sortowania na plikach CSV będzie równy zero.

    W RDBMS to się nazywa "clustered index". Jakies inne pomysly?

    > W przypadku sortowania po dacie może to być bardzo łatwe,

    Tylko po dacie?

    A co z przeszukiwaniem?

    --
    Michal

  • 115. Data: 2013-05-08 18:09:44
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 11:04:07 UTC+2 użytkownik Michal Kleczek napisał:
    > W RDBMS to siďż˝ nazywa "clustered index". Jakies inne pomysly?
    Czyli jednak można ingerować w fizyczne ułożenie danych w tabelach.
    Niby dobrze, ale właśnie...
    > Tylko po dacie?
    tylko po jednym polu. Pliki csv czy xml mozna zrobic np. w trzech wersjach:
    po dacie, po nazwie uzytkownika i po nazwie leku. Wiadomo jakie to
    pociaga za soba narzuty, ale moze sie oplacac gdy:
    1) malo jest modyfikacji bazy
    2) mozna podawac dane troche zdeakutalizowane, a uaktualniac np. raz na dobe.

    > A co z przeszukiwaniem?
    Nie wiem, to wydaje sie bardzo proste na plikach. Jak dotąd nie miałem z
    tym żadnych problemów. Większe problemy są z aktualizowaniem dużej ilości
    plików.

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2013-05-08 18:12:48
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 09:41:30 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > No oczywisce, ze daty sie dobrze sortuje o ile sa wstawiane narastajaco.
    To dobrze chyba dobrze ze to jest oczywiste?

    Pozdrawiam

  • 117. Data: 2013-05-08 18:53:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >To dobrze chyba dobrze ze to jest oczywiste?

    Nie. To po prostu zenujace.

  • 118. Data: 2013-05-08 20:59:18
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 18:53:45 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Nie. To po prostu zenujace.
    Nie ja zadawałem oczywiste pytanie.

  • 119. Data: 2013-05-08 21:03:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Nie ja zadawałem oczywiste pytanie.
    Ehhhh...

  • 120. Data: 2013-05-08 21:07:07
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 21:03:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > W dniu �roda, 8 maja 2013 18:53:45 UTC+2 u�ytkownik Ghost napisa�:
    > Ehhhh...
    Masz rację, lepiej na grupie pokłóćmy się o to do czego jest ajax, to
    nie jest żenujące ani oczywiste.